דף הבית > וואלאס ד. וואטלס

וואלאס ד. וואטלס

וואלאס ד. וואטלס (Wallace D. Wattles) היה מחבר אמריקאי שנחשב לאחד מאבות תנועת "המחשבה החיובית" או "ההתעשרות" (New Thought). הוא חי בשלהי המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20 והיה דמות משמעותית בעולם הפילוסופיה והפסיכולוגיה של ההצלחה.

ה רעיונות המרכזיים שלו התבססו על ההנחה ש:

  • המחשבה יוצרת מציאות: וואטלס טען כי מחשבותינו הן כוח יצירתי, ושאנו יכולים למשוך לחיינו את מה שאנו חושבים עליו.
  • עושר הוא זכות מולדת: הוא האמין כי כל אדם זכאי לעושר ושפע, וכי העוני הוא תוצאה של מחשבות שליליות והרגלים הרסניים.
  • חוק המשיכה: וואטלס הדגיש את החשיבות של התמקדות במטרות חיוביות ובהבעת הכרת תודה על מה שיש לנו, כדי למשוך אלינו עוד יותר שפע.

ספרו המפורסם ביותר הוא "The Science of Getting Rich" (המדע של ההתעשרות), שפורסם בשנת 1910. בספר זה הוא מציג את העקרונות שלו בצורה מפורטת ומעשית, ומסביר כיצד כל אחד יכול ליישם אותם בחייו כדי להשיג עושר ושפע.

השפעתו של וואטלס:

  • תנועת המחשבה החיובית: וואטלס היה אחד מהראשונים שהביאו את הרעיונות של המחשבה החיובית לתודעה הציבורית, והשפעתו ניכרת ביצירותיהם של מחברים מאוחרים יותר כמו נפוליאון היל.
  • ספרי העצמה אישית: רעיונותיו של וואטלס השפיעו על ספרי העצמה אישית רבים, המבטיחים עושר, הצלחה והגשמת משאלות באמצעות כוח המחשבה.
  • פילוסופיה מודרנית: רעיונותיו של וואטלס ממשיכים להשפיע על תחומים שונים, כמו פסיכולוגיה, פילוסופיה ונוירו-מדע.

ביקורת:

למרות הפופולריות של רעיונותיו, וואטלס ספג ביקורת על כך שהם פשוטים מדי ומציגים תמונה רומנטית מדי של המציאות. מבקרים טוענים שהצלחה כלכלית תלויה במגוון גורמים, לא רק במחשבה חיובית, ושגישה זו עלולה להטעות אנשים ולגרום להם להתעלם מבעיות חברתיות ומבניות.

לסיכום, וואלאס ד. וואטלס היה דמות משמעותית בעולם הפילוסופיה והפסיכולוגיה של ההצלחה. רעיונותיו על כוח המחשבה והשפעתו על תנועת המחשבה החיובית ממשיכים להיות רלוונטיים עד היום. עם זאת, חשוב לגשת לרעיונותיו בביקורתיות ולהבין שהצלחה כלכלית היא תהליך מורכב המשלב מגוון גורמים.

הירשמו לרשימת התפוצה של ביבוקס
Powered by blacknet.co.il