דף הבית > מארז טרילוגיית יהלומים לנצח

מארז טרילוגיית יהלומים לנצח

         
תקציר

מארז טרילוגיית יהלומים לנצח כולל את שלושת הספרים בסדרה:

  1. אבק יהלומים
  2. יהלומים בהתגלמותם
  3. יהלומים לנצח

ניתן לרכוש כל אחד בנפרד

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

אבק יהלומים

גברים כמונו, אנחנו רואים דברים.

אנחנו עושים דברים, דברים שגורמים לנו לא להרגיש.

 

זה המחיר של כוח וכסף, של לחיות את החיים הטובים ולעמוד בראש המאפיה הצרפתית. ואז היא הגיעה, כמו פרח בר יפה שמנסה לפרוץ החוצה מתוך סדקיה של מדרכה מלוכלכת – שברירי אך עמיד, כמו משב רוח של יופי בתוך הזוהמה. היא הייתה אמורה להיות רק עוד עבודה אחת, מישהי חסרת שם שהייתי אמור לתלוש מתוך חייה ולמסור אותה לאחי, לא יותר מחיילת־משחק בתוך משחקי ההימורים של עסקי היהלומים שלנו.

 

לפסיכולוגיה יש תווית עבור גברים כמונו.

אנחנו נטולי אמפתיה ונטולי רגשות אשם.

אנחנו עושים דברים כדי לקבל את מה שאנחנו רוצים, דברים שגורמים לפרחים לקמול.

 

קוראות אהבו את הרומן האפל הזה! ראו מה יש להן לומר על אבק יהלומים -

"הספר הזה, ומה שעתיד לבוא בעקבותיו הוא דבר שיש בו יופי, לדעתי. אני חושבת שאין דרך טובה יותר לתאר אותו."   ג'סיקה אלקזר, גודרידס,  

"שרמיין פולס מציגה בפנינו את האנטי־גיבור המורכב ביותר ואת הגיבורה המקסימה ביותר ברומן האגדה המודרני האפל מאוד והמעוות הזה."  בופיאנה, גודרידס.  

"Diamonds in the Dust מסתיים בחתיכת קליף האנגר. אני צוללת אל תוך התהום. אני זקוקה ל-Diamonds in the Rough יותר מאשר אני זקוקה לנשימה הבאה שלי!"

ססיל סמיתס, גודרידס.  

"שרמיין פול כותבת סיפורים שלוכדים את הקוראת כבר מהעמוד הראשון, ואז היא טווה בעדינות את הסיפור, עד לסוף ההרסני." קלי. גודרידס.

 

הספר אבק יהלומים הוא הספר הראשון בטרילוגיית יהלומים לנצח. הסיפור ממשיך בספר יהלומים בהתגלמותם (הספר השני), ומסתיים בספר יהלומים לנצח (הספר השלישי).

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

יהלומים בהתגלמותם

בחורות כמוני, אנחנו יודעות איך לשרוד.

לכל אחת מאיתנו יש את הדרכים הקטנות שלה, אבל אנחנו רוכשות את המיומנויות הללו באותו גיל צעיר.

 

אם תשאלו אותי כמה פעמים אדם יכול למות, אגיד לכם שהרבה פעמים. אותו מספר פעמים שבו אדם נועץ סכין בוגדנית בבטנכם ועוקר את הלב שלכם עם שקרים.

 

בנות כמוני, אנחנו חיות.

אין לנו ברירה.

אנחנו פוסעות מעבר לצוק ונופלות.

אוכלות, ישנות, מתות. וחוזר חלילה.

 

קוראות אהבו את הרומן האפל הזה! ראו מה יש להן לומר על יהלומים בהתגלמותם:

 

"פולס היא סופרת מדהימה בצד האפל יותר של הרומנים הרומנטיים. היא עושה עבודה נהדרת בשילוב אור בתוך החשכה. ספריה הם צורך כפייתי שאני פשוט לא יכולה להחמיץ!"

כריס ק'—A Midlife Wife, גודרידס.

"חמישה כוכבים זוהרים מנצנצים עם ברק משלהם! וואו! מיז פולס התעלתה על עצמה בטרילוגיה הזאת שלה."  קרוואנז, גודרידס.

"אם את מחפשת סדרה שתטלטל את רגשותייך עד כדי כך שלא תצליחי לחשוב כמו שצריך, תקראי את הסדרה הזאת. הסופרת הזאת כותבת סיפורים מותחים, והכתיבה שלה אפלה מספיק כדי למתוח את הגבולות שהצבתי לעצמי." סקירת הספרות של מינדי לו, גודרידס.   

"הסיפור הזה סובב לי את הראש, ובמשך שבעים אחוזים מהזמן, היו לי פרפורים בלב."  קלי, גודרידס.

 

יהלומים בהתגלמותם הוא הספר השני בטרילוגיית יהלומים לנצח, והוא מסתיים בקליף האנגר. יש לקרוא קודם את אבק יהלומים (ספר ראשון בטרילוגיה) כדי לעקוב אחר הסיפור. הספר יהלומים לנצח (הספר השלישי) מסיים את הסיפור.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

יהלומים לנצח

האהבה שלי מתבזבזת כמו אבני חן באבק, שנעל אדישה דרכה עליהן. נדרשות הרבה שנים של סבל, ושכבות רבות של הרים, כדי לדחוס את הפחמן ולהפוך אותו לאבן יקרה. עכשיו, כשאני מלוטשת וקשה כיהלום, הוא לא יוכל להשליך אותי בחזרה אל העפר.

 

גברים כמוהו לא אוהבים נשים כמוני.

הם לא אוהבים.

נקודה.

 

אבל הוא יצר אותי.

הוא יחיה איתי.

כי יהלומים הם לנצח.

 

קוראות אהבו  את הרומן האפל הזה! ראו מה יש להן לומר על יהלומים לנצח:

 

"איזה סיום מהמם לגמרי לטרילוגיה הזאת!!!"  קרוואנז, גודרידס.

"כן! הוא כאן! הגראנד פינאלה המושלם לסיפור שהחזיק אותי שבויה החל מן העמוד הראשון." ססיל סמיתס, גודרידס.

"אני חושבת שמעולם לא קראתי ספר מהר יותר. מתּי לראות מה יהיה הסוף של סיפורם של מקס וזואי!" לי-אן, גודרידס.

"טוב, עוד יום אחד שבו ישבתי שקועה כולי בסדרה! לא הייתה חשיבות לאוכל, רק למה שקורה בין מקסים וזואי!"  קאת'י מ, גודרידס.

 

יהלומים לנצח הוא הספר השלישי בטרילוגיית יהלומים לנצח, והוא מסיים את הסיפור. יש לקרוא תחילה את אבק יהלומים (הספר הראשון) ואת יהלומים בהתגלמותם (הספר השני) כדי לעקוב אחר הסיפור.

פרק ראשון

פרק 1

יוהנסבורג, דרום אפריקה
זואי
המבט שלי מכוון אל המדרכה, כדי להימנע מלדרוך על צואת הכלבים שמזהמת את ארבעת הרחובות המפרידים בין סדנת־היזע לבין הדירה שלי, אבל אני לא נוכחת באחר הצהריים הקיצי הנפלא. המחשבות שלי נמצאות היכן שהן שוכנות בדרך כלל, בחלומות על תוכניות איך לברוח מהגיהינום הזה שבו אני חיה. חלומות הופכים את הקיום שלי לנסבל יותר. הבריחה שלי היא דרך החלומות.

ליד השוק, האוויר עבה וכבד מריח של פחמן, מפסי רכבת הפחם. כל מה שמתחת לגשר הרכבת הוא אפור, מכוסה בשכבות פיח. אני מרימה מבט אל השמיים. שם למעלה, האוויר כחול וצלול, טהור ובלתי מושג.

באנחה, אני נכנסת לתור בדוכן התוצרת הטרייה, ומשתמשת בזמן ההמתנה כדי למתוח את שריריי הכואבים. הגב שלי כואב מהרכינה מעל מכונת התפירה כל היום. בראשי, אני מחשבת עד כמה יספיקו המטבעות שנותרו לי בארנק. סוף החודש הוא תמיד הגרוע ביותר, אבל בצד החיובי של זה, יום־התשלום ממש מעבר לפינה. כשמגיע תורי, אני לוקחת בננה ושתי עגבניות.

אני גוררת את עצמי בשני הרחובות האחרונים עד הבית, תשושה לחלוטין. להוטה להאכיל את בטני הריקה ולטבול באמבטיה חמה. ואז אקרוס לתוך המיטה עם ערמת הספרים החדשה שהבאתי מהספרייה.

בבניין שלי, אני מקללת בשקט. הדלת שמובילה אל הרחוב פתוחה. המנעול שוב שבור, ויעברו עידן ועידנים עד שיתקנו אותו. בעל הבית לא מתחזק את הבניין. לכן החזית של הבניין שחורה משנים של טינופת, והקירות בפנים מלאים עובש, בגלל הרטיבות המתמדת.

עם עיניי מכוונות אל הרצפה כדי שלא אדרוך על אחד מהחתולים שתמיד מתחננים לאוכל, אני פותחת את הדלת עם הכתף, תוך כדי כך שאני מנסה לאזן בין סל הקניות שבידי האחת לבין שקיות הקניות שבידי השנייה. הכניסה הקודרת שקטה, ובאופן מוזר אין שם יללות גופים שעירים המתחככים כנגד רגליי.

עיניי עדיין מנסות להתרגל למעבר מאור השמש הבוהק אל פנים הבניין האפלולי. מתג האור שבור כבר שנים. אני מזעיפה מבט, מחפשת את המדרגות במעט האור שמגיע מבחוץ, לפני שהדלת נסגרת בחריקה ומשאירה את החלל חשוך למחצה. האור החלש המגיע מן הנורה הבודדה שיש בישורת שלמעלה, הוא האור היחיד שמונע מדיירי הבניין לא למעוד על המדרגות.

אני עומדת לקרוא לחתולים כשמשהו מתנגש בי מאחור. פי נפתח כדי לצרוח, אבל שום קול לא יוצא, כי כף יד גדולה חוסמת את פי, וזרוע גורמת לאוויר להישאב מבטני כשהיא נכרכת סביב מותניי ומרימה אותי באוויר.

השקיות שבידי נופלות על הרצפה. הפחד הולם בחזי. בפינה מרוחקת של ראשי, אני מבחינה בעגבניות המתגלגלות למטה במדרגות, וחלק הגיוני, מנותק, שיש בי, דואג בגלל המזון שנזרק, כשאני מתחילה להיאבק על חיי. אני מתפתלת ובועטת. זרועותיי מוחזקות לצידי גופי, ואני יכולה רק לבעוט. אני מנסה לנשוך, אבל לא מצליחה להכריח את שפתיי להיפתח. האחיזה על הפה שלי חזקה מדי. אני מרגישה כאילו הלסת שלי עומדת להישבר. כפתור מהחולצה שלי פוקע בשל מאמציי. הוא נושר על הרצפה וקופץ שלוש, ארבע, חמש פעמים, עד שנכנע לו בשקט בסופו של דבר באחת הפינות. ריח של תבלינים והדרים פולש אל נחיריי - בושם של גבר. החושים שלי מתעצמים. בחיים שחולפים מול עיניי, הכול נראה רועש יותר וצלול יותר.

"ששש," קול של גבר אומר אל תוך אוזני, וגורם לחרדה שלי לזנק.

אני רוצה לסובב את ראשי הצידה כדי להעריך את האיום, אבל לא מסוגלת לסובב את צווארי. שני גברים יוצאים מתוך הצללים. לאחד מהם שיער בלונדיני ארוך, והשני קירח עם זקן. הם נעים במהירות. הבלונדיני חוטף את השקיות שלי והמזוקן עולה במדרגות. הוא מסתכל שמאלה וימינה ואז מהנהן.

כשהאות ניתן, השובה שלי הולך אחריו, ביחד איתי. אני מוכרחה לנשום דרך האף כשהוא עולה בגרם המדרגות הבודד המוביל אל הקומה שלי. ריח השתן על המדרגות והעובש על הקירות הופך חזק יותר. הוא גורם לי לרצות להקיא. או שאולי זה בגלל האופן שבו הגוף שלי לחוץ אל הגוף שלו, ובמה שהוא מתכנן לעשות לי.

הבלונדיני הוציא את המפתחות שלי מתיקי וכבר הספיק לפתוח את דלת הדירה שלי כשאנחנו מגיעים אליה. אני מביטה בדלת של השכן שלי, ומתפללת לאלוהים שברוס לא משחק באקס בוקס שלו עם האוזניות עליו, אבל הצלילים של המשחק האהוב עליו מגיעים לאוזניי, עוד לפני שהאיש הזר גורר אותי פנימה.

הוא מוריד אותי אל הרצפה, ממשיך להחזיק את ידו על פי. "האנשים שלי יעזבו עוד מעט." הקול שלו עמוק, והמבטא שלו חזק. האופן שבו הוא מגלגל את ה- ר' גורם למילים המסוכנות להישמע חושניות. "אני לא רוצה לפגוע בך, זואי, אבל אם תצרחי, איאלץ לעשות את זה. מבינה?"

אלוהים אדירים. הוא יודע את השם שלי. אני עוצמת את עיניי, החזה שלי עולה ויורד עם כל נשימה. איך הוא יודע את השם שלי?

הוא מדבר בשקט, ולוחש את המילים אל אוזני. "שאלתי אותך שאלה."

אני מהנהנת. איזו ברירה יש לי?

הוא מסיר את ידו לאט. "זה יותר טוב."

ברגע שהוא משחרר אותי, אני מסתובבת ונסוגה לעבר הספה. "אין לי כסף. אין לי שום דבר בעל ערך."

הוא מחייך. "אני נראה כאילו אני צריך לגנוב כסף?"

אני מביטה בו. הפנים שלו רבועות, עם קווים חדים. האף שלו קצת עקום, כאילו נשבר פעמים רבות. שיער עבה, שחור, מסוגנן, עם פאות־לחיים אופנתיות. גון עורו חמים, אבל עיניו קרות, והצבע שלהן אפור כמו של שמיים מעוננים. הוא לא גבר נאה, והעור הפצוע של מפרקי כפות ידיו מספר סיפור משלו.

אני בולעת את רוקי ומשפילה את מבטי אל גופו. הוא גבוה ורחב יותר מכל מי שראיתי אי פעם. החזה והרגליים שלו ממלאים כל סנטימטר של החליפה שלו. זו חליפת פסים־דקים אפורה - צמר טהור, אם לשפוט על פי החוט - הגזורה באופן מושלם, שמייחד אותו. הוא זועק מכסף ומכוח. לא, הוא לא היה פורץ לכאן בשביל כסף. האפשרות האחרת גורמת לי להתכסות בזיעה קרה.

הוא מתקדם אליי, והמבט שלו מתמקד בחזי. "אבל, יש לך משהו בעל ערך שאני צריך."

אני שוב משפילה מבט. החולצה שלי נפתחה היכן שהכפתור נקרע, והיא חושפת את החזייה שלי. אני מקרבת את קצותיה ושואלת דרך שפתיים רועדות, "מה?"

כשהוא מהנהן לשני הגברים, אני מביטה בהם. לבלונדיני יש פנים יפות כמו של דוגמן. הוא רזה וגבוה. לשני - המזוקן והמוצק יותר - יש עיניים כל כך שחורות, שהאישונים מתמזגים עם הקשתיות. שניהם לבושים בחליפות שחורות ואוחזים באקדחים.

הגבר המזוקן עובר על הסל שלי. הוא מוציא ממנו את האוברול שבו אני משתמשת בעבודה ומניח אותו על השולחן ביחד עם הארנק ומברשת השיער שלי. השקית עם הבננה מונחת לידם. הוא אוסף את העגבניות שלי והעור המבוקע שלהן מתגלה דרך השקית השקופה. כשהוא מוצא את הטלפון שלי, הוא מושיט אותו לאיש שאחז בי. האיש מכניס אותו לכיסו. ואז, כמו שהבטיח השובה שלי, האנשים שלו עוזבים. המפתח נשמע במנעול. אני נעולה בפנים עם האיש הזר.

הפחד מלהיט אותי מבפנים וגורם לי לתחושת בחילה. אפילו הרעב שלי נעלם.

"מה אתה רוצה ממני?"

האיש לא עונה. ברגע שהשותפים שלו נעלמים, הוא מעביר את תשומת ליבו ממני אל מקום המגורים שלי. מבטו עובר מהספה הממורטת עם הקפיצים השבורים אל התמונות הממוסגרות שעל הקיר, ולבסוף אל החרצית שבתוך האגרטל על השולחן.

המבטים שלו פולשניים. אני יודעת מה הוא רואה, אבל אני מסרבת להתבייש בגלל העוני שלי, במיוחד מול גבר עם חליפה יקרה, שחטף אותי מהרחוב.

הוא פוסע אל החרצית ונוגע בגבעול. "תוספת נחמדה."

"מה?"

"הפרח." בקפדנות רבה, הוא מלטף כל עלה כותרת. "מאיפה הבאת אותו?"

מה זה משנה, לעזאזל? "מהמדרכה."

הוא מעיף בי חיוך ספקני. "לא לקחת אותו מהגינה של מישהו?"

למרות הפחד שלי, הכעס שלי מתעורר. "לא, לא גנבתי אותו. הוא גדל בר."

הוא לא מגיב על ההאשמה הבלתי נאמרת. רק ממשיך לצפות בי בעניין. אחרי רגע, הוא שואל: "לא קיבלת את זה מחבר?"

"לא." לאן הוא חותר עם השאלות האלה? למה הוא לא אומר לי מה הוא רוצה?

"אז אין לך חבר."

"לא." אני מביטה בו כשהוא הולך לעבר הקיר, כדי להביט בצילומים. הלב שלי הולם כמו מטוטלת על צלעותיי.

"המשפחה שלך?"

"כן."

הוא מצביע על הילד הכי גבוה בתמונת הפולרואיד המצהיבה. "מי זה?"

"מה אכפת לך?"

הוא מביט, ואזהרה שקטה בעיניו. הוא לא צריך לדבר במבטא הזר הזה שלו כדי לעורר חרדה.

"זה איאן," אני אומרת באי־רצון, "אחי הבכור."

"והאחרים?"

"לידו עומד לאון, אחריו דמיאן, ואני."

הוא רוכן קרוב יותר ובוחן את הילדה עם הקוקיות והשמלה הקצרה־מדי. "היית חמודה. בת כמה היית פה?"

אני אוחזת חזק יותר בחולצה שלי. "עשר."

הוא מחווה אל אימא ואבא. "אלה ההורים שלך?"

"הורים שנפטרו."

"תנחומיי."

הוא מרים את הספר על ונציה מהספה ומסובב את הכריכה. אני לא רוצה שהוא ייגע בזה. אני לא רוצה שהגבר הזה, שפלש לי לפרטיות, יפלוש גם אל החלומות שלי. החלומות שלי הם שלי. הם פרטיים, אבל אני חסרת ישע ולא יכולה למנוע ממבטו לרפרף על תוכן העניינים ועל החותמת של הספרייה. הוא משליך אותו בחזרה על הספה ופותח את הספר שמונח על שולחן הקפה. גם הספר הזה נלקח בהשאלה מהספרייה, והוא עוסק באותו נושא, בדיוק כמו הספר שליד האמבטיה והספר שעל שידת הלילה שלי. כשהוא גומר לבחון את הספר ההוא, הוא הולך אל מדף הספרים ומטה את ראשו הצידה כדי לקרוא את שמות הספרים. מדף אחר מדף, הוא עובר עליהם.

אחרי שהוא מאבד עניין בספרים, הוא עושה את דרכו אל המטבח. הוא עוצר ליד משקוף הדלת ובוחן את המדף שעליו שתי כוסות סדוקות וסיר חבוט, החפצים היחידים שעדיין לא נשברו או החלידו. תשומת הלב שלו עוברת אל הגרניום שעל אדן החלון. הצמח החסון, הירוק, הוא גאוותי ותקוותי. מצאתי אותו בפח האשפה והצלחתי להציל אותו. מי שהשליך אותו כנראה חשב שהוא מת. אבל היה בו עדיין טיפה צבע ירוק בגבעול. הוא היה יבש וזנוח, וריחמתי עליו. העובדה שהוא נלחם ושרד כדי ללבלב ולשגשג, מהווה עבורי תזכורת לא להרים ידיים לעולם.

הוא מסתכל על הריבוע הכהה יותר שעל רצפת הלינוליאום, היכן שבעבר עמד המקרר. מכרתי אותו מזמן, כשלא יכולתי לשלם את שכר הדירה, כמו גם את שאר הרהיטים והחפצים שהיו שווים כמה דולרים. בלי מצרכי מכולת, אני לא זקוקה למקרר. לפני כמה דקות, כשהשאלה מאין תגיע ארוחת הערב של מחר הייתה הבעיה הגדולה ביותר שלי, לא שיערתי שהחיים שלי עלולים להידרדר עוד יותר.

עייפה פתאום, אני מחבקת את עצמי. "תראה, פשוט תגיד לי למה אתה כאן ואז תעזוב אותי לבד."

הוא לא מתייחס אליי. הוא מביט במזווה. במקום בדלת, הוא סגור בווילון, שהשארתי פתוח, כך שלעיניו מתגלים צנצנת כמעט־ריקה של חמאת בוטנים והקרום הקשה של הלחם.

"אני מניח שאני צריך להציג את עצמי," הוא אומר, כשהוא סוף־סוף פונה לעברי. "מאחר שאני כבר יודע את שמך, זה נראה הוגן."

"אני לא רוצה לדעת את השם שלך," אני פולטת. ככול שאדע פחות, כך הסיכויים שלי לשרוד יהיו טובים יותר.

הוא מושיט יד. "מקסים בלשו."

הרעידות שלי מתגברות. זה לא נראה טוב מבחינתי. כשאני לא זזה, הוא צועד לעברי, אוחז בידי ומצמיד את שפתיו אל מפרקי אצבעותיי. המחווה נראית כלגלוג ולא כמחווה אבירית, ואני מושכת את ידי הרחק ממגעו.

"עכשיו, אחרי שאנחנו מכירים זה את זה, זו, אנחנו עומדים לנהל שיחה."

"אל תקרא לי ככה." רק אנשים שאכפת להם ממני קוראים לי זו.

הוא מרים גבה. "לא ככה קוראים לך החברים שלך?"

מטרידה אותי העובדה שהוא יודע את זה. "בדיוק. הם חברים."

במקום לכעוס, הוא נראה משועשע. "אז זואי. האחים הגדולים שלך - הם עזבו את העיר לפני הרבה זמן. אני צודק?"

"אם מדובר באיאן או בלאון, לא שמעתי מהם מאז שעזבו."

"לא." הוא מושיט את ידו לאט ומעביר אגודל על לסתי. "לא מדובר בהם."

העדינות שבמגעו תופסת אותי לא מוכנה. אני מוכרחה להישען לאחור כדי לחמוק מהליטוף המוזר, כי השוקיים שלי צמודות לספה.

"מדובר בדמיאן," הוא אומר.

כשהוא שומט את ידו, אני מזדקפת, מנסה להמשיך להביט בו בלי לתת לו לראות את הפחד בעיניי.

"ככה השיחה שלנו תתנהל," הוא אומר. "אני אשאל אותך כמה שאלות, ואת תעני עליהן."

"אף פעם לא."

אני לא מלשינה על דמיאן. מבין כל האנשים במשפחה הלא־מתפקדת שלנו, הוא היחיד שאכפת לו. דמיאן מבוגר ממני רק בחמש שנים, אבל הוא גידל אותי לבד. הוא דאג לי כשאף אחד אחר לא עשה את זה. הוא סבל מספיק. לא הגיע לו אף אחד מהדברים האיומים שקרו לו.

מקסים בוחן אותי. "את יותר קשוחה ממה שציפיתי. העניים בדרך כלל נשברים בקלות."

הזעם שלי גורם לי לשכוח לפחד. "לך תזדיין."

"פגעתי בעצב רגיש?"

"לך לעזאזל," אני מסננת.

"בסדר. נשחק את זה בדרך שלך." הוא מוציא את הטלפון שלו מכיסו ומחליק על המסך.

ליבי הולם חזק כל כך, שאני מרגישה כל פעימה ברקותיי. הוא מניח את הטלפון על הספר שעל שולחן הקפה כשהמסך פונה לעברי. שיחת וידיאו מתחברת. פונקציות הווידיאו והאודיו בצד שלו מנוטרלות. האדם שאליו הוא מתחבר לא יכול לראות או לשמוע אותנו.

שנייה אחר כך, תמונה ממלאת את המסך. אני קופאת. צמרמורת אוחזת בי. החברים של מקסים נמצאים בדירה הסמוכה עם ברוס, והשכן שלי קשור לכיסא.

"ברוס!" אני קופצת לחטוף את הטלפון, אבל מקסים תופס אותי בקלות ואוחז בזרועותיי. אני מנסה להיאבק, אבל אין לי סיכוי מול הכוח שלו. "מה אתה עושה לו?"

"שקט," מקסים אומר.

אני מנסה לבעוט בו, אבל הוא מרסן אותי בקלות.

"למה אתה עושה את זה?" אני זועקת, נאבקת לשחרר את עצמי בזמן שאצבעותיו חופרות חזק יותר בתוך בשרי.

המניאק הקירח מושך את זרועו לאחור ונותן לברוס אגרוף בפנים. הכיסא מתהפך, וברוס נוחת על גבו.

"לא!" אני מנסה לזנק קדימה ולהגיע אל הטלפון, אבל מקסים אוחז בי חזק.

השומר מרים את הכיסא. ברוס יורק דם, עיניו מלאות בארס כשהוא מביט במבט רושף בתוקף שלו. המנוול מכה אותו שוב, הפעם באגרוף על הלסת, שמעיף את פניו של ברוס הצידה.

"תפסיק את זה," אני צורחת. "תעזוב אותו."

ברוס גונח, כשאגרופים מוטחים בבטנו ובצלעותיו. מכה מרושעת גורמת לחתך בגבתו. אני לא יכולה לצפות בזה יותר. רגליי כושלות. אני מתייפחת ונופלת על ברכיי. אחיזתו של מקסים עוברת לשערי. אצבעותיו אוחזות בשערי האסוף לפקעת, כמו תמיד כשאני הולכת לעבודה. הוא מושך את ראשי לאחור ומאלץ אותי לפגוש את עיניו.

"את מוכנה לנהל שיחה עכשיו?"

"בבקשה, תפסיק," אני אומרת דרך הדמעות. "אני אספר לך מה שתרצה לדעת."

הוא לוקח את הטלפון שלו, מקיש על המסך ואומר, "תעשו הפסקה."

אחרי שהוא מכניס את הטלפון לכיסו, הוא אוחז במרפקיי כדי לעזור לי לקום. בעדינות כמעט, הוא מוחה את הדמעות מלחיי. "זה לא מוכרח להיות ככה. זה יכול להיות קל או קשה, איך שאת תחליטי." הוא דוחף אותי אל הספה.

בשיניים נוקשות, אני זזה אל הפינה, מתרחקת ממנו ככל שאני יכולה.

"תישארי שם," הוא אומר.

הוא הולך אל המטבח. הצינורות חורקים כשהוא פותח את הברז. כעבור רגע, הוא חוזר עם כוס מים ודוחף אותה לידי.

"תשתי," הוא אומר.

אני לוגמת באופן אוטומטי, בלי להרגיש צמאה.

הוא מתיישב כל כך קרוב אליי, שהגוף שלו נוגע בגופי. "בואי ננהל את השיחה הקטנה הזאת. את ודמיאן קרובים?"

אני מהנהנת, לא מצליחה לעצור את הדמעות שזולגות על לחיי.

"ששש..." הוא משלב את אצבעותיו בשערי ומעסה את הקרקפת שלי. סיכה משתחררת ונופלת על ברכיי. "את מבקרת אותו בכלא?"

אני מנידה בראשי.

"תשתמשי בקול שלך, זואי."

המילה יוצאת בחריקה. "לא."

"טוב. את מתקדמת יפה." הוא מסלסל סביב אצבעו קווצת שיער שהשתחררה מהפקעת שעל ראשי. "למה לא?"

"הוא לא רוצה שאבוא לבקר."

"למה לא?"

"הוא לא רוצה שאהיה בקרבת האסירים האחרים שאיתו. הוא אומר שהם מסוכנים, ושהם לא יהססו להשתמש בי נגדו."

קשה לשרוד שם בפנים. דמיאן לא מספר לי מה קורה, אבל אחת החברות שלי יצאה עם סוהר. הסיפורים שהיא סיפרה לי גרמו לי לסיוטי לילה.

"בחור חכם." הוא לוקח ממני את הכוס ומשאיר אותה על שולחן הקפה. "בית כלא מלא בגברים מחוספסים וחסרי־מצפון הוא ללא ספק לא מקום לאישה צעירה ויפה.

"דמיאן חף מפשע." אני מביטה לתוך מבטו הקר של מקסים. "גזר הדין שקיבל לא הגיע לו. מה שאתה חושב שהוא עשה, הוא לא עשה."

"איך את יכולה להיות בטוחה כל כך?"

"הוא אמר לי. אני מאמינה לו. אני מכירה את דמיאן. הוא לא גנב את היהלום ההוא. מישהו שתל אותו עליו."

"איזה סוג של קשר יש לכם? את מתקשרת אליו?"

"הוא אומר שיש האזנה לטלפונים. אני כותבת."

הוא מרים גבה. "את המכתבים לא בודקים?"

"דמיאן מכיר את הסוהרים שאחראים על קריאת המכתבים. הם מוגנים. וחוץ מזה, אני לא חולקת שם מידע אישי."

"אז על מה את כותבת?"

"על העבודה שלי." אני מושכת בכתפיי. "על חיי היומיום."

"את מתכוונת לזה שאין לך חיים."

לחיי מתלהטות בזעם חסר־ישע. "אתה מניאק."

"אם אתם כל כך קרובים, למה הוא לא דואג לאחותו הקטנה?"

אני מסתכלת עליו בזעם. "איך הוא אמור לעשות את זה מתא הכלא? וחוץ מזה, אני מסוגלת לדאוג לעצמי."

הוא מעיף מבט סביב החדר. "שמתי לב."

"זו תקופה קשה לכולם." אני מעבירה את מבטי על החליפה היקרה שלו, ומוסיפה, "טוב, לא לכולם. נראה שהבריונים משגשגים."

"אל תתגונני כל כך, ויהיה חכם מצידך לשים לב איך את מדברת איתי. אני צריך להזכיר לך את ההשלכות של התנהגות רעה?"

דמעות חונקות אותי כשאני חושבת על ברוס. התשובה שלי מרירה. "לא."

"דמיאן הזכיר מה התוכניות שלו אחרי שישתחרר?"

"נשארו לו שש מתוך עשר השנים של גזר הדין שלו." ליבי כואב, כשאני אומרת את זה. "אילו תוכניות הוא יכול לעשות?"

"הוא אף פעם לא אמר לך כלום על רכישת מכרה?"

"אתה צוחק? מכרה בטח עולה מיליונים."

"מיליארדים." כמעט בהיסח־הדעת, הוא מחכך את קווצת השיער שלי בין אצבעותיו. "דמיאן סיפר לך על תוכניות לעשיית כסף שהוא עובד עליהן בכלא?"

"לא." אי נוחות מתחילה לחפור לי בבטן. "למה? במה הוא מעורב?"

הוא עוזב את שערי. "בכלום. אני רק בודק. פגשת מישהו מהאסירים האחרים שאיתו?"

"אמרתי לך, הוא לא רוצה שאבוא."

"השם זאיין דה קוסטה, מצלצל לך מוכר?"

"הוא השותף של דמיאן לתא, אבל זה כל מה שאני יודעת."

הוא קם ומושיט לי יד. "אני חושב שאת אומרת את האמת, אבל הייתי רוצה לראות את המכתבים שלו."

אני נותנת לו להקים אותי על רגליי. "אין שום מכתבים. דמיאן אף פעם לא כותב בחזרה."

"למה לא?"

האסירים שקוראים את המכתבים היוצאים הם לא אלה שאחראים על הדואר הנכנס. דמיאן לא בוטח בהם. הוא לא רוצה שהם ידעו שאני קיימת."

"מה לגבי תמונות? בטח יש לך כמה תמונות של אחיך."

אני לא רוצה לתת לו עוד מידע שהוא יוכל להשתמש בו נגד דמיאן. אני לא רוצה שהוא יראה באיזה עוני גדלנו. "אלה תמונות פרטיות."

"זואי." הוא חופן את לחיי. "את צריכה להבין שהאפשרויות היחידות שיש לך מעתה והלאה הן אלה שאני אתן לך. אני מייעץ לך לבחור אותן בזהירות. אל תבזבזי אותן, כי לא יישארו לך הרבה. וחשוב מזה, אל תעמידי אותי במבחן. אני לא אדם עם סבלנות."

אני אוחזת במפרק כף ידו והודפת את ידו. "אל תיגע בי."

שפתיו מתעקלות לחיוך עצל. "יש לי הרגשה שאת תבלעי את המילים האלה."

"אף פעם," אני אומרת בשיניים חשוקות.

"נראה." הוא מצביע על המסדרון. "תתחילי לזוז."

אני מתרחקת ממנו מהר ככל שאני יכולה, אבל הוא הולך אחריי לאורך המסדרון הקצר ולתוך החדר שפעם חלקתי עם שלושת האחים שלי. אני פותחת את מגירת השידה ומוציאה ממנה את הקופסה עם התמונות הישנות, ומושיטה לו אותה. אני מרגישה נורא כשאני עושה את זה, כי הרגעים הנדירים האלה של חיינו, שנלכדו בעדשת המצלמה, לא נועדו לעיניו השונאות, חסרות־הרגש.

"תודה," הוא אומר ולוקח את הקופסה.

"נתתי לך את מה שאתה רוצה. תשחרר את ברוס."

"מה ברוס בשבילך?" הוא אומר את שמו בבוז.

"שכן נחמד." המבט שלי מאשים. "הוא תמיד שומר עליי."

"אין שום דבר רומנטי ביניכם?"

אני משלבת זרועות. "לא, ולא שזה עניינך."

"אני צריך להזכיר לך את מקומך?"

אני מסיטה את עיניי, ושונאת את עצמי, על כך שגזל ממני את הכוח שלי. "קיבלת את מה שרצית. בבקשה, לך."

"לא באתי לכאן בגלל התמונות."

תחושת בחילה שוטפת את גופי מרוב פחד, ואני מביטה בו. "מה עוד אתה רוצה? אמרת שתניח לנו."

"אף פעם לא אמרתי את זה."

אני נסוגה מספר צעדים לאחור, עד שגופי פוגע בקיר. "שיקרת? אתה עומד להרוג אותנו?"

"לא."

"אז מה כן?" כל גופי רועד. אפילו השוליים של החצאית שלי רועדים.

"כל דבר בעיתו. אנחנו יוצאים לארוחת ערב." מבטו יורד שוב אל החולצה הפתוחה שלי. "תדאגי להיות ייצוגית."

אני בוהה בו. "ארוחת ערב?"

"את יודעת," הטון שלו יבש. "הארוחה הזאת שאוכלים בין שבע לתשע."

"אני חייבת ללכת לראות את ברוס," אני קוראת. "הוא פצוע."

הוא פותח את מגירת השידה שלי ומתחיל לעבור על הדברים שבתוכה. "הוא ישרוד."

אני ממהרת קדימה ואוחזת בזרועו. "היי! מה אתה עושה?"

הוא נעצר ומביט במקום שבו אני נוגעת בו.

אני מרופפת את אחיזתי ומסירה את ידי. "זה שלי, וזה פרטי."

הוא מסיט הצידה את התחתונים והגרביים שלי ובודק מתחת לסוודר שלי. הוא עושה את אותו הדבר עם כל מגירה, ואז מסיט את הווילון כדי לבדוק בתוך הארון.

בלי מילה נוספת, הוא יוצא מהחדר והולך אל ארון המטאטאים שבמסדרון, ואז ניגש לחפש בארון שבחדרם של הוריי המנוחים.

אחרי שהוא משלים עם זה שאין כאן שום דבר מעניין, הוא שולף את הטלפון שלו. "אנחנו עוזבים בעוד חמש דקות. זו אחת מאפשרויות הבחירה היקרות שאני נותן לך, זואי. את יכולה לסדר את הבגדים שלך, או שאנחנו נלך ככה, כמו שאת."

"אם אלך איתך, תשחרר את ברוס?"

"את לא בעמדת מיקוח. את באה איתי, אבל אל תדאגי לגבי השכן שלך. העסק שלי הוא לא איתו."

הוא מרים את הטלפון לאוזנו ומזמין שולחן לשניים, תוך כדי כך שהוא עושה את דרכו בחזרה אל הסלון. החזה שלי מכווץ ונשימתי רדודה. מי זה הגבר השחצן הזה? מה הוא רוצה? האם דמיאן בצרות? האם ברוס בסדר?

הדמעות שלי חסרות תועלת, אבל הן זולגות בכל מקרה. אני נכנסת אל חדר האמבטיה ונועלת את הדלת. החלון קטן מכדי שאפשר יהיה לטפס דרכו. אין דלת אחורית. אני לכודה בדירה שלי עם אדם זר מסוכן, בעל עיניים אכזריות וכוונות לא ברורות, אבל מצבו של ברוס גרוע עוד יותר.

אני מביטה בפניי במראה, נראית זוועה. המסקרה מרוחה מתחת לעיניי. הפקעת המסודרת של הבוקר התפרקה חלקית. השיער שלי פרוע. אני פותחת את הברז ושוטפת את פניי ואת המסקרה. הסיכות נופלות על הרצפה, כשאני מפזרת את שערי באצבעות רועדות. אין לי כוונה להרים אותן. המברשת שלי נמצאת על השולחן בסלון, ואני לא מתכוונת לצאת לשם כי הוא שם. אני מעבירה את אצבעותיי בשערי כדי לסדר את הקשרים. שתי החולצות הנוספות שלי נמצאות בכביסה. אני לוקחת סיכת ביטחון מהקופסה שבה נמצאים חוטי התפירה והמחטים שלי ומצמידה יחד את קצות החולצה, כמיטב יכולתי. זה לוקח יותר זמן ממה שזה אמור לקחת, בגלל שאני כל כך רועדת. כשאני מסיימת, אני שומעת נקישה על הדלת.

"תפתחי את הדלת, זואי."

לרגע קצר, אני שוקלת לא לציית, אבל אני יכולה לדמיין איך זה יתנהל. לא צריך הרבה כדי לבעוט בדלת ולהפיל אותה, וברוס יסבול שוב בגלל ההתנגדות שלי. כשליבי תקוע בגרוני, אני מסובבת את המפתח, אבל לא לוחצת על הידית. המוח שלי מסרב לציית לפקודה. לוקח לי רגע לחפש את האומץ, אבל לפני שאני מספיקה למצוא אותו, מקסים פותח את הדלת.

"בואי נלך." הוא אוחז בזרועי ומוביל אותי אל הסלון.

הגבר הבלונדיני כנראה כבר עמד בחוץ, כי מקסים צריך להקיש רק פעם אחת, והדלת נפתחת. כשמקסים גורר אותי דרכה, אני יודעת שהחיים שלי כפי שהכרתי אותם הסתיימו.

מה חשבו הקוראים? 0 ביקורות
המלצות נוספות עבורך
עוד ספרים של לבבות הוצאה לאור
דיגיטלי33 ₪ 29 ₪
מודפס98 ₪ 59 ₪
דיגיטלי33 ₪ 29 ₪
מודפס98 ₪ 59 ₪
דיגיטלי33 ₪ 29 ₪
מודפס98 ₪ 59 ₪
דיגיטלי33 ₪ 29 ₪
מודפס98 ₪ 59 ₪
דיגיטלי33 ₪ 29 ₪
מודפס98 ₪ 59 ₪
עוד ספרים של שרמיין פולס
דיגיטלי92 ₪ 78 ₪
מודפס294 ₪ 177 ₪
דיגיטלי33 ₪ 29 ₪
מודפס98 ₪ 59 ₪
דיגיטלי33 ₪ 29 ₪
מודפס98 ₪ 59 ₪
דיגיטלי33 ₪ 29 ₪
מודפס98 ₪ 59 ₪
הירשמו לרשימת התפוצה של ביבוקס
Powered by blacknet.co.il