דף הבית > מי היה מאמין
מי היה מאמין / שלומית אשר
הוצאה: קוראים - הוצאה לאור
תאריך הוצאה: 06-2020
קטגוריה: פרוזה וסיפורת
מספר עמודים: 240

מי היה מאמין

         
משתתף במבצע מבצע החודש
משתתף במבצע מבצע החודש
תקציר
ימים ספורים לאחר ניצחונו של ליאור גונן בבחירות, ורגע לפני שהוא הופך להיות ראש הממשלה הדתי הראשון בישראל ומיישם את תוכניותיו הקיצוניות לגבי אופייה של המדינה, מתגלה עננה כבדה מעל ראשו: במייל סחיטה, שמתקבל במשרדו, הוא נתבע לשלם דמי שתיקה, ולא – ייחשף סוד מביך שעלול לחסל את הקריירה הפוליטית שלו.
תומר שוורץ, מומחה לסייבר, מתבקש על ידי משרד ראש הממשלה לאתר את הסוחט. תומר הדתי מוצא את עצמו נקרע בין רצונו לעזור לראש הממשלה הנבחר לבין התנגדותה של אשתו החילונית, אפי, לחפות על סודו של גונן. אל סבך היחסים השבריריים בין בני הזוג, שניהם בנישואי פרק ב', נקלע גם רועי, בנה בן ה-17 של אפי, פעיל פוליטי במפלגה יריבה למפלגת השלטון החדשה, שמוכן לעשות הכול כדי להגן על זכותו לשמור על אורח חיים חילוני.
האם תפרוץ בישראל מלחמת דת? האם נישואיהם של תומר ואפי ישרדו את המשבר? התשובות יתגלו רק בסיומו של ספר סוחף ומפתיע, שאולי מנבא את מה שעתיד לקרות כאן בשנים הקרובות.
שלומית אשר היא מרצה, מנחת סדנאות כתיבה ומלווה סופרים מתחילים בתהליך הכתיבה. "מי היה מאמין" הוא ספרה השני. קדם לו הרומן "כנפיים" שיצא גם הוא בהוצאת קוראים.

 

פרק ראשון
1.
 
 
 
לא מבט.
 
לא חצי חיוך.
 
גם לא הנהון קל בראש.
 
היא עומדת בצד, מחכה כמו תמיד שישלח לה סימן. שישלח לה רמז שרק היא תצליח לפרש. שהיא תדע שהוא זיהה אותה. שהוא יודע שהיא שם, איתו. שהיא תדע שהוא מתגעגע.
 
לא קריצה.
 
לא עיניים שמצטלבות.
 
לא סימן קטן בתנועת יד.
 
הוא עומד במרכז החדר. מסביבו לא מעט אנשים. כולם מנסים לשוחח איתו, לשאול אותו דבר מה. מתחרים זה בזה, כמעט בלי הצלחה, על תשומת ליבו.
 
ואיזה מרשים הוא. היא מתצפתת עליו מהמקום שבו היא עומדת, צמודה לקיר. גבוה כמעט בראש מעל כולם. בולט מעל כל האנשים האפורים הקטנים והמשעממים שמקיפים אותו. אין מישהו שמשתווה לו, היא חושבת בגאווה סמויה. לא במראה החיצוני ולא בכריזמה הנוטפת ממנו. וכמה הוא נראה טוב, הגבר הזה שלה. ממש פלא הבריאה.
 
והוא לא מסתכל עליה עכשיו.
 
והוא לא שולח סימן.
 
אבל היא לא מצליחה להוריד ממנו את העיניים.
מה חשבו הקוראים? 1 ביקורות
מיכל
8/8/2020 13:43
מי היה מאמין מאת: שלומית אשר הוצאת אולימפוס כשקראתי את התקציר היה לי ברור שאני מתחילה לקרוא דרמה פוליטית והאמת היא שהתבדתי. הספר מציג את מספר דמויות מפתח שיוצרות סיפור אנושי להפליא. זוגיות בין איש דתי עם כיפה סרוגה ואישה חילונית לחלוטין, אפילו מגדירה את עצמה ככופרת. אפי- בת 38, סגנית עורכת מגזין, אמא לשני ילדים, שהבכור בגיל ההתבגרות. עצמאית, דעתנית, קרייריסטית. היא עוברת גירושין לא קלים שיוצרים אצלה סוג של טראומה על מערכות יחסים. תומר- בן 44, שותף בחברת הייטק ישראלית, אבא לשני ילדים. דתי, כיפה סרוגה, גרוש ומחפש זוגיות. הסיפור שלהם הכי תמים, יצירתי משפחתי שיכול להיות. הסופרת מביאה את הדמויות, כל אחת בתורה, לרבדים מופלאים של רגש על רקע הסיפור הפוליטי שמתרחש ברקע. כל אחד ודעותיו הפוליטיות, גישתו הכללית לדת, או לכפירה בה. המשפחתיות שלהם, למרות כל מתנגדיו במשפחה, חברים והסביבה, היא אי של שפיות, כנות ואהבה הדדית. עד ש.... השוני במחשבה ובאמונה מתחילים לחלחל. חייבת להעיר הערה בונה, התקציר של הספר לא מתאים לתוכן בעיני ועושה את ההיפך הגמור מהמופלאות של הספר עצמו. אז בלי יותר מידי ספויילרים, רוצו לקרוא את הספר, הוא מהמם! אני נותנת לו ?????????? מתוך 5 בסולם הדבורים #הדבורה_הסוקרת_ביבוקס_סיקורים_שעוקצים
המלצות נוספות עבורך
דיגיטלי 36 ₪
מודפס 72 ₪
דיגיטלי 40 ₪
מודפס 82 ₪
דיגיטלי 49 ₪
מודפס 103 ₪
דיגיטלי 35 ₪
מודפס 103 ₪
דיגיטלי 40 ₪
מודפס 97 ₪
עוד ספרים של קוראים - הוצאה לאור
דיגיטלי39 ₪ 31.2 ₪
דיגיטלי39 ₪ 31.2 ₪
דיגיטלי39 ₪ 31.2 ₪
קינדל38 ₪ 30.4 ₪
מבצע החודש
דיגיטלי39 ₪ 31.2 ₪
קינדל38 ₪ 30.4 ₪
עוד ספרים של שלומית אשר
הירשמו לרשימת התפוצה של ביבוקס
Powered by blacknet.co.il