דף הבית > מאחורי השער הצהוב
מאחורי השער הצהוב
הוצאה: צמרת - הוצאה לאור
תאריך הוצאה: 09-2023
קטגוריה: פרוזה מקור
מספר עמודים: 64

מאחורי השער הצהוב

         
תקציר

"מאז ומעולם היו הלוויות הזדמנות למפגש חברתי שאיש מבני הקיבוץ לא החמיץ, וליתר דיוק, אף חבר לא אפשר לילדיו להיעדר מהלוויה של מי מחבריו, קבוצת המייסדים ומקימי הקיבוץ.
כמו חיילי מילואים שצו הקריאה הגיע לביתם באישון לילה, הם מגיעים מכל קצוות הארץ. עבורם זאת הזדמנות פז להגיע לקיבוץ באמצע יום עבודה, להתעדכן בחדשות המשק וליהנות ממפגש עם חברים ללא בני זוג וללא ילדים; מפגש אינטימי בחסות חבר קיבוץ שבקושי את שמו הם זוכרים. 
בצד ניצבו להן כמו תמיד שרה'לה ורות'קה, מתלחששות ומונות את הזרים המונחים על הארון – מספר הזרים כמספר התפקידים שמילא במרוצת חייו – שהרי אין אינדיקציה טובה מזו למעמדו של המת בתנועה, במועצה ובקיבוץ."

מאחורי השער הצהוב הוא אסופת סיפורים המאפשרת הצצה אינטימית, לעיתים כואבת, לעיתים מרגשת ולעיתים מצחיקה ומפתיעה על משפחות, קשישים ובעלי תפקידים בקהילות קטנות לדורותיהן ועל התמודדותם עם הטרדות מיניות, בגידות, גנבות, שקרים וסודות. זהו סיפורם של חברים שהחברה העדיפה להוקיע ולהרחיק ועל ילדיהם שיישאו את אות הקלון והבושה לעד, לצד משפחות המלוכה שעשו במוסדות היישוב שלהם. זהו סיפורם של אנשים, כסף, מאבקי כוחות, המון כוונות טובות ואין־ספור טעויות – סיפורם של ותיקי החברה על רקע הווייתה המתחדשת. בכתיבה מטלטלת ונוגעת, סוחפת המחברת את הקורא אל תוך הווי הקהילות הקטנות ומותירה אותו עם מחשבות רבות על האנושות, חולשותיה וכאביה. 

נגה רגב, נולדה וגדלה בקיבוץ, מגשרת רב־דורית שבשנים האחרונות מלווה ושותפה בתהליכי שינוי והפרטת מערכות הבריאות והרווחה בקיבוצים.

מה חשבו הקוראים? 0 ביקורות
המלצות נוספות עבורך
עוד ספרים של צמרת - הוצאה לאור
עוד ספרים של נגה רגב
הירשמו לרשימת התפוצה של ביבוקס
Powered by blacknet.co.il