דף הבית > לצלול לתוך החלום
לצלול לתוך החלום
הוצאה: ספרי ניב - הוצאה לאור
תאריך הוצאה: 07-2024
קטגוריה: עזרה עצמית ופסיכולוגיה עידן חדש
מספר עמודים: 297

לצלול לתוך החלום

         
תקציר

אם בחרתם בספר זה אז כנראה שעולם החולמות מרתק אתכם.

מהו חלום? מדוע אנחנו חולמים? האם יש משמעות לחלומות שלנו? אם חלמנו על מותו של אדם אהוב האם זה אומר שהוא בסכנה? האם החלומות יכולים לנבא את העתיד? בשאלות אלו ועוד עוסק הספר שלפניכם, הראשון מסוגו שצולל אל תוך עולם החלומות ומביא הסברים מעמיקים על הרכב החלום, הסמלים שבחלום ועוד….

על המחברת - אנה גרבר לסין עובדת סוציאלית קלינית בהכשרתה, חברה באיגוד לפסיכותרפיה פסיכואנליטית, מנחת קבוצות,פסיכותרפיסטית ומדריכה קלינית.

בעלת ניסיון עשיר של עשרות שנים בתחום הטיפול, עבדה בעברה בתחום הנוער בסיכון וכן למעלה מעשור בתחום בריאות הנפש במסגרות רבות כגון תחנה לבריאות הנפש, בית חולים פסיכיאטרי .

לצד העבודה הטיפולית המחברת יצרה סדרות דוקומנטריות על מיתולוגיה ואגדות, שימשה כיועצת בתוכניות טלוויזיה וסרטי קולנוע בברה"מ. לפני מספר שנים פתחה בית ספר לפירוש חלומות.

לצלול לתוך החלום הוא ספרה הראשון אשר תורגם לעברית.

פרק ראשון

הקדמת המחברת

 

העיסוק שלי בחלומות החל עוד בילדותי המוקדמת. חלמתי סיוטים לעתים תכופות, ואחד מהם חזר על עצמו פעמים רבות. אני זוכרת אותו כאילו חלמתי אותו רק אתמול.

אני אישה בוגרת שעומדת בשדה, נועלת מגפיים גסים על אדמה חרושה. אני חשה תחושה מוזרה של אובדן, חרדה וניתוק. אז לא לגמרי הבנתי את הרגשות האלה.

אני מתחילה להרגיש שאני לא יכולה לזוז. אף אחד לא מחזיק אותי, אך איני מצליחה ללכת אפילו צעד. אני מתחילה לשמוע קולות מאחוריי. אלה חיילים גרמנים. במקביל נשמעים קולות ילדים. אני מתמלאת שמחה עצומה מעצם ההרגשה שאלה הם הילדים שלי.

אבל התמונה הבאה היא איומה - הילדים רצים בשדה, וטנק נוסע אחריהם. הוא דורס אותם מול עיניי.

כאן הייתי מתעוררת בזיעה קרה, בכל פעם שחלמתי את החלום הזה. הוא רדף אותי שנים. הוא הפסיק רק אחרי שסבא שלי נפטר, כשהייתי בת 10. רק אחר כך במקרה גיליתי שאשתו הראשונה, שהייתה אז בחודש התשיעי, ושני ילדיהם נרצחו על ידי החיילים הנאצים.

אז לא קישרתי את החלומות האלה עם הלא-מודע ועם הרגישות שלי. עבר הרבה זמן עד שגיליתי מה פירוש קבלת מידע באמצעות הלא-מודע.

חשוב

הלא-מודע שלנו יודע יותר מאיתנו. הוא חורג מגבולות התודעה האינדיבידואלית ומגיע לרמות הטבע החיצוני, ויש לו מידע שאין לתודעה שלנו. לכן לפעמים אנו מקבלים בחלומות אזהרות או מידע על דברים שאנחנו כביכול לא יודעים.

אבל חלום הילדות שלי לא היה הדבר היחיד שדחף אותי לכתוב את הספר הזה. כשהתחלתי לעבוד עם החלומות שלי, הצלחתי לגלות דרך אחד החלומות אזהרה על מחלה קשה. היו אלה שני חלומות זהים.

אני עומדת במים שמגיעים עד גובה המותניים, באמצע אגם ביער. המים אינם עכורים ממש, אך גם אינם צלולים במיוחד. פתאום אני רואה שני נחשים שוחים בנינוחות משני הצדדים שלי. אני לא מרגישה שום פחד. הם שוחים אליי בצורה חלקה ובו זמנית נוגעים בחלק התחתון של האגן באזור השחלות. ומתרחקים.

בבוקר רשמתי את החלום הזה. לאחר שהרהרתי, החלטתי שהלא-מודע שלי פשוט מזהיר מפני ביוץ. ידעתי את זה בעצמי, כי המחזור שלי היה מסודר מאוד.

אבל לאחר זמן מה, החלום חזר על עצמו, אם כי, לפי החישובים שלי, הביוץ כבר עבר. חשבתי שאולי יש בעיה עם הבריאות שלי. למרות שעשיתי בדיקות רק לפני כמה חודשים, ידעתי שאסור להתעלם מחלומות קבעתי תור לרופאת נשים.

הרופאה גיחכה בתגובה לסיבה שבגללה הגעתי אליה, אך הסכימה, גם אם בחוסר-רצון, להפנות אותי שוב לאולטרסאונד. כמה הופתעו כולם כשגילו שיש לי 4 שרירנים וציסטה בשחלות!

הרופאה נדהמה כל כך מהתוצאות שהיא הפנתה אותי לבדיקה חוזרת אצל מומחה. הבדיקה השנייה אישרה את הממצאים של הראשונה.

ואז באמת נהיה בלגן. הסיפור הסתיים בניתוח רציני שכבר בעצם לא עושים אותו כמעט בשום מקום. אבל במקרה שלי הגידולים צמחו כל כך מהר שהרופאים פחדו לנסות אופציות פחות פולשניות. העובדה שפניתי לרופאה בלי שום סיבה מלבד החלום שלי הצילה את חיי.

“מה שאין ברצוננו לדעת על אודות עצמנו, מופיע כלפי חוץ כגורלנו". ק. ג. יונג

כך התגלה לי צד אחר של הציטוט האהוב עליי מאת קארל יונג. החלטתי לכתוב ספר, כדי שכמה שיותר אנשים ינצלו את האפשרויות הפנטסטיות של הלא-מודע שלהם.

בספר זה אני רוצה לספר לכם, קודם כול, על החוויה האישית שלי בניתוח חלומות. דרך חלומות לא רק למדתי את הסיפור הסודי מהעבר של משפחתי, אלא גם בחרתי לי מקצוע ואף הצלחתי למנוע התפרצות של מחלה קטלנית. חלומות הציעו לי כיצד להתמודד עם מריבות עם הילדים והבעל, סיפרו לי על שלבי החיים ומטרתם, רמזו לי עם מי ניתן לעבוד יחד ואיזה שיתוף פעולה לא יניב פרי. כמו כן, חלומות נתנו לי הדרכה בעולם ההשקעות, על ידי תמיכה ומתן רמזים לאורך הדרך. ניתוח חלומות עוזר להימנע מטעויות מרגיזות שאנחנו עושים בחיים. לאחרונה, אפילו לדבר קטן כמו התאריך הלא נכון במודעה על סדנה שהעברתי, שמתי לב דווקא בגלל החלומות.

התמזל מזלי וזכיתי במורים, סופרווייזרים ופסיכואנליטיקאית שהוכשרו אצל קארל יונג ותלמידו א. נוימן. האנליטיקאית שלי, דבורה קוצ'ינסקי, הייתה תלמידתו ושותפתו הקרובה ביותר של נוימן. היום היא בת 98 והיא עדיין פעילה, במשך 6 שנים היא הייתה לי האנליטיקאית, המורה והסופרווייזרית שלי והובילה אותי לידע מעמיק בניתוח יונגיאני. היום יש לי יותר מ-10 שנות ניסיון בניתוח חלומות. אבל לא הבנתי מיד כמה הם חשובים לכל אדם ובמיוחד לתחום המקצועי שלי.

לאחר שבחרתי בקריירה של פסיכותרפיסטית, עבדתי במוסדות שונים של שירותי בריאות הנפש, כולל בית חולים למחלות נפש. במשך 5 שנים לימדתי מיומנויות של טיפול באוניברסיטת בר-אילן. אני מטפלת באופן פרטי כבר למעלה מ-25 שנה.

בהתחלה המטופלים שלי היו בני נוער בסיכון, אחר כך אנשים עם לקויות הסתגלות קשות ובעיות פסיכיאטריות מורכבות. במהלך הפגישות הטיפוליות שלי איתם, רק לעתים רחוקות עלו לדיון החלומות שלהם. למדתי ועבדתי בשיטה הדינמית. ההסבר של פרויד לתופעת החלומות סיפק אותי באופן חלקי, אבל החלומות שלי הובילו אותי לעתים קרובות להחלטות ולמסקנות נכונות. לכן התחלתי ללמוד לעומק את נושא האינטואיציה. נדמה היה לי שהאינטואיציה שלי מתקשרת איתי דרך החלומות.

צדקתי. אבל אז עדיין לא ידעתי עד כמה צדקתי.

הלא-מודע שלי קיבל מידע ממקורות שלא היה לי מושג לגביהם. התגליות המשמעותיות ביותר התחילו להגיע אליי מהרגע שהתחלתי לנהל יומן חלומות ולחזור לעיין בו מדי פעם.

לעתים קרובות אנו מחפשים פתרונות מבחוץ, דרך המוח והעצות של אנשים אחרים. אנחנו אפילו לא יודעים שכבר קיבלנו את כל ההוראות... בחלום. אנחנו רציונליים מכדי לקחת חלומות ברצינות. בכל בוקר אנו ממהרים לשטוף את עקבות השינה במקלחת מעוררת וכוס קפה. אנחנו מרגישים שאנחנו באמת חיים רק כשאנחנו ערים. אבל אחרי הכול, אדם מבלה בממוצע 20 שנה מחייו בשינה. זהו פרק חיים משמעותי שמלא באירועים מדהימים ולעתים קרובות הוא חשוב יותר לניתוח המציאות ממה שנמצא מעבר לחלון.

בעת ניתוח החלומות של המטופלים שלי והעוקבים שפונים אליי, אני מוצאת לעתים קרובות נקודות חשובות שעוזרות להם להבין את שורש הסבל, הכישלונות, הקשיים והבעיות הבריאותיות שלהם. החלומות עשויים לעזור לתקן מערכות יחסים, למצוא את הדרך לייעוד שלנו ולפתור בעיות שמציקות לנו מזה זמן רב. כשקיבלתי משוב חיובי רב על גישתי לעבודה עם חלומות, הבנתי שהגיע הזמן לתת לאנשים את האפשרות לנתח בעצמם את מה שהם חלמו ולקבל מידע המסייע להם בכך בשלבים שונים של החיים. דרך שיתוף הפעולה עם התת-מודע והאינטואיציה שלנו - החלק הטרנסצנדנטי של הנפש, כזה שאי אפשר לגעת בו או להוכיח אותו באמצעות נוסחה מתמטית - נוכל ליצור הרמוניה של כל אחד מאיתנו עם הטבע שלנו ועם מה שנמצא מעלינו. שכן בסופו של דבר, חלומות מעניקים לנו הזדמנות לראות את חיינו מכל הזוויות ולמצוא את האפשרות הטובה ביותר בין כל האפשרויות הקיימות.

מה חשבו הקוראים? 0 ביקורות
המלצות נוספות עבורך
עוד ספרים של ספרי ניב - הוצאה לאור
דיגיטלי 35 ₪
מודפס 101 ₪
דיגיטלי 35 ₪
מודפס 103 ₪
דיגיטלי 35 ₪
מודפס 101 ₪
דיגיטלי 40 ₪
מודפס 97 ₪
הירשמו לרשימת התפוצה של ביבוקס
Powered by blacknet.co.il