דף הבית > לשבור את ההרגל להיות עצמכם

לשבור את ההרגל להיות עצמכם

         
תקציר

עמודים: 384
תאריך הוצאה לאור: 06-2021

הגנטיקה וגם חיווט המוח שלכם גורמים לכם לחיות בהוויה מסוימת ובדרך מסוימת במשך כל חייכם, אך זו אינה גזירת גורל. מדע חדש מגלה שכל אדם יכול ליצור את המציאות שבה הוא בוחר.

ד”ר ג’ו דיספנזה, הסופר, המרצה, החוקר והכירופרקט, משלב בספר שלפניכם את התחומים של פיזיקה קוונטית, מדעי המוח, כימיה של המוח, ביולוגיה וגנטיקה על מנת להראות לכם מה אפשרי באמת.

בלשבור את ההרגל להיות עצמכם מועבר לכם הידע הנחוץ כדי לשנות כל היבט בעצמכם. כך תרכשו את הכלים שלב אחר שלב על מנת ליישם את שלמדתם וליצור שינויים ממשיים בכל תחום בחייכם.

ד”ר ג’ו מסיר את מעטה המיסטיקה מעל הבנות עתיקות ומגשר על הפער בין מדע לרוחניות. באמצעות ההרצאות והסדנאות העוצמתיות שלו, אלפי אנשים ב–24 ארצות שונות השתמשו בעקרונות הללו כדי להשתנות מן הפנים אל החוץ.

מייד עם שבירת ההרגל להיות עצמכם ושינוי אמיתי של (תו)דעתכם, חייכם לא ישובו עוד להיות כפי שהיו בעבר!

פרק ראשון

הקדמה
ההרגל הגדול ביותר שתוכלו לשבור
הוא ההרגל להיות עצמכם
כשאני חושב על כל הספרים העוסקים ביצירת החיים שבהם אנו חפצים, אני מבין שרבים מאיתנו עדיין מחפשים אחר גישות המעוגנות בראיות מדעיות מוצקות — שיטות אשר באמת עובדות. אולם כבר כעת, מחקרים חדשים על המוח, הגוף, התודעה וההכרה, והזינוק הקוונטי בהבנתנו את חוקי הפיזיקה, מציעים אפשרויות נרחבות על האופן שבו נוכל לנוע לקראת הפוטנציאל האמיתי שלנו, המוכר לנו מטבע בריאתנו.

ככירופרקט מומחה, המנהל מרפאה פעילה לרפואה משולבת, וכמחנך בתחומי חקר המוח, תפקודי המוח, ביולוגיה וכימיה של המוח, הייתה לי הזכות להיות בחזית חלק ממחקרים אלה — לא רק כתלמיד של התחומים שנזכרו קודם, אלא גם כצופה, המתבונן בהשפעות מדע חדש זה ברגע שהוא מיושם על ידי אנשים רגילים כמוני וכמוכם. זה הרגע שבו האפשרויות שמציע מדע חדש זה הופכות למציאות.

בעקבות זאת הייתי עד לשינויים יוצאים מן הכלל בבריאות ובאיכות חייהם של אנשים, כאשר הם שינו באמת ובתמים את תודעתם. לאורך השנים האחרונות, נפלה בחלקי ההזדמנות לראיין ערב רב של אנשים אשר התגברו על מצב בריאותי קשה, שהוגדר כסופני או כקבוע. על פי הגדרות הרפואה המודרנית, החלמה ממצבים אלה תויגה כ״רמיסיה (הפוגה) ספונטנית״.

על כל פנים, בבחינה מדוקדקת של מסעם הפנימי, התבהר לי כי ישנו מרכיב תודעתי חזק המעורב בתהליך... והשינויים הגופניים שלהם אחרי הכול לא היו כל כך ספונטניים. תגלית זו הרחיבה את לימודי ההמשך שלי בתחומים: דימות מוחי, נוירופלסטיות, אפיגנטיקה ופסיכו־נוירו־אימונולוגיה. פשוט הסקתי שמשהו היה חייב לקרות, במוח ובגוף, ושניתן לאתר אותו ואז ולשכפלו. אני רוצה לשתף באמצעות ספר זה חלק מהדברים שלמדתי לאורך הדרך, ולהציג בפניכם, באמצעות חקירת הֶקשרים הדדיים בין תודעה לחומר, דרך ליישום עקרונות אלה בכל היבט בחייכם ולא רק בגופכם.

התעלו מעל לידיעה... דעו איך
רבים מאלו שקראו את ספרי הראשון, Evolve Your Brain: The Science of Changing Your Mind, השמיעו את אותה משאלת לב כנה (בליווי מנה יפה של ביקורת חיובית), כמו האדם שכתב: ״אהבתי מאוד את ספרך. קראתי אותו פעמיים. הוא הכיל הרבה מדע והיה יסודי מאוד ומעורר השראה. אבל, אתה יכול לומר לי איך עושים את זה? איך אני מפתח את המוח שלי?״

בתגובה, התחלתי ללמד סדנה בת מספר מפגשים, המקנה צעדים מעשיים ופשוטים לביצוע על מנת לחולל שינוי ברמה התודעתית והגופנית, אשר מובילים לתוצאות ארוכות טווח. בעקבות הסדנה פגשתי אנשים אשר חוו ריפוי בלתי מוסבר, איחוי פצעים נפשיים ורגשיים, פתרון קשיים בלתי אפשריים לכאורה, יצירת הזדמנויות חדשות, התנסות בעושר מופלא. וזו רשימה חלקית בלבד. (את חלקם תפגשו, בין דפי ספר זה.)

אינכם נדרשים לקרוא את ספרי הראשון על מנת לעכל את החומר בספר זה. אולם, אם נחשפתם לעבודתי, כתבתי את לשבור את ההרגל להיות עצמכם על מנת שישמש מדריך ובן לוויה מעשי ל־Evolve Your Brain. מטרתי הכנה היא לגרום לספר חדש זה להיות פשוט ונהיר — אך יהיו פעמים שבהן אצטרך להעביר פיסות מידע שתשמשנה להכשרת הקרקע עבור רעיון שארצה לפתח. המטרה היא לבנות תוכנית פעולה מציאותית להתפתחות אישית, אשר תסייע לכם להבין כיצד אנחנו יכולים להשתנות.

לשבור את ההרגל להיות עצמכם הוא תוצר של אחת מתשוקותיי — מאמץ כן להסיר את המסתורין מהמיסטיקה, על מנת שכל אדם יבין שיש לנו בהישג יד כל אשר נזדקק לו בכדי ליצור שינוי משמעותי בחיינו. אלה הם זמנים שבהם לא נרצה רק ״לדעת״, אלא נרצה ״לדעת איך״. איך ניישם ונתאים אלינו תפיסות מדעיות חדשות בשילוב עם חוכמה עתיקת יומין על מנת שנצליח לחיות חיים עשירים? כשנצליח לחבר את הנקודות של הגילויים המדעיים על אופי המציאות, וכשנאפשר לעצמנו ליישם את הכללים הללו בתוך הקיום היומיומי שלנו, כולנו נהפוך גם למיסטיקנים וגם למדענים בתוך חיינו.

אם כן, אני מזמין אתכם להתנסות בכל אשר תלמדו בספר זה, ולהתבונן באובייקטיביות בהתרחשויות. כוונתי היא שאם תעשו מאמץ לשנות את העולם הפנימי של המחשבות והרגשות שלכם, עולמכם החיצוני יחל לספק לכם משוב, אשר יראה כי לתודעתכם יש השפעה על עולמכם ״החיצוני״. אחרת, מדוע לטרוח?

אם תשתמשו במידע אינטלקטואלי אשר למדתם כפילוסופיה, ותטמיעו אותו כידע בחייכם על ידי יישומו מספיק פעמים עד אשר תשלטו בו — בסופו של דבר תשתנו מהיותכם פילוסופים ליוזמים, ואז למומחים. המשיכו לעקוב... ישנן ראיות מדעיות מוצקות שהדבר אפשרי.

מראש אבקש מכם להישאר עם ראש פתוח, על מנת שנוכל לבנות שלב אחר שלב את התפיסות שאותן אציג בספר זה. המידע כולו ניתן לכם כדי שתעשו בו שימוש — אחרת, הוא ייוותר כנושא שיחה מעניין סביב השולחן ותו לא. נכון?! מיד כשתצליחו לפתוח את התודעה לטבעם האמיתי של הדברים, ותניחו לאמונות המותנות שבעזרתן הורגלתם לעצב את מציאות חייכם — תוכלו להיווכח בפירות מאמציכם. זהו כל חפצי עבורכם.

המידע בין דפי הספר נועד למלא אתכם בהשראה, ולהוכיח לכם שאתם בוראים נשגבים.

אל לנו לעולם להמתין למדע שייתן לנו אישור לעשות את הבלתי ייאמן. אם נמתין לרשותו, נהפוך את המדע לדת נוספת. עלינו להיות אמיצים מספיק כדי להתבונן בחיינו, לעשות מה שנחשב ״מחוץ לקופסה״ עבורנו, ואז לחזור ולבצע זאת שוב ושוב. כאשר נפעל כך, נעלה על הנתיב לעוצמה פנימית נעלה יותר.

העַצָמה אמיתית מגיעה עם ההתבוננות העמוקה לתוך אמונותינו. ייתכן שנמצא את שורשן בהתניות דתיות, תרבותיות, חברתיות, חינוכיות, משפחתיות, מעולם התקשורת, ואפילו גנטיות (חוויות חושיות בחיינו אלה, כמו גם בדורות קודמים, הטביעו בגנים את חותמן). לאחר מכן נשקול את התפיסות הישנות כנגד כמה רעיונות חדשים, היכולים להועיל לנו מאוד.

הזמנים משתנים. כיחידים המתעוררים למציאות רחבת יריעה, אנחנו חלק משינוי עצום ממדים. השיטות והתבניות של המציאות שלנו מתפרקים. הגיע הזמן שיפציע משהו חדש. המבנים הפוליטיים, הכלכליים, הדתיים, המדעיים, החינוכיים, הבריאותיים, ומערכות היחסים שלנו עם הסביבה, כולם מצביעים על תמונת נוף שונה מזו שהתקיימה אך לפני עשור.

לעזוב את הישן ולאמץ את החדש נשמע קל. אולם כפי שציינתי ב־Evolve Your Brain, הרבה ממה שלמדנו וחווינו נטמע לתוך ה״עצמי״ הביולוגי. אנחנו לובשים אותו כבגד. בנוסף לכך, אנו יודעים כי מה שנכון היום, יכול לא להיות נכון כבר מחר. בדיוק כפי שהתחלנו לפקפק בהבנת האטום כאוסף חלקיקים מוצקים של חומר, כך אנו מתחילים להבין את המציאות ואת מערכת היחסים עימה כתהליך מתמשך של רעיונות ואמונות.

אנחנו יודעים גם שעל מנת לעזוב חיים מוכרים שאליהם הורגלנו, ובכדי לנוע אל תוך משהו חדש, בדומה לדג הסלמון השוחה נגד הזרם, נדרש מאמץ — ובכנות, זה לא נוח. נוסיף לזה את הלעג, הזלזול, ההתנגדות וההשמצה מצידם של אלה הנאחזים במה שהם חושבים שהם יודעים, אשר ילוו אותנו לאורך הדרך.

מי יהיה משוגע דיו כדי להסכים לפגוש צרות כאלה בשם כמה עקרונות שאינם ניתנים לתפיסה באמצעות החושים, על אף שהם שרירים וקיימים בראשו? כמה פעמים בהיסטוריה אנשים אשר נחשבו כופרים ושוטים, אשר סבלו מהתעללות ההמונים, הפציעו כגאונים, כקדושים או כמורים דגולים?

האם תעזו להיות מקוריים?

שינוי כבחירה, ולא שינוי כתגובה
נראה כי טבע האדם הוא כזה הגורם לנו להיתקע במקום אל מול שינוי, לפחות עד אשר המצב מחמיר מאוד והופך כל כך לא נוח עבורנו עד שאיננו מסוגלים יותר להמשיך כרגיל. זה נכון גם לגבי הפרט וגם לגבי החברה כולה. אנחנו ממתינים למשבר, טראומה, אובדן, מחלה או טרגדיה, בטרם נסכים להתבונן בעצמנו, במעשינו, בצורת חיינו, במצבנו הרגשי ובמה שאנחנו מאמינים או יודעים, על מנת שנאמץ שינוי בר קיימא. לעיתים קרובות נמתין לתרחיש הגרוע מכול כדי להתחיל לבצע שינויים, אשר יתמכו בבריאותנו, במערכות יחסינו, בקריירה שלנו, במשפחתנו ובעתידנו. השאלה שלי אליכם היא: מדוע לחכות?

אנחנו יכולים ללמוד ולהשתנות מתוך הוויה של כאב וסבל, או שנוכל להתפתח מתוך שמחה והשראה. רובנו מקבלים את חלקו הראשון של המשפט הקודם. בכדי לפעול על פי חלקו השני, עלינו להסכים כי שינוי יטמון בחובו כנראה מעט אי נוחות, מעט אי שקט, שבירה של שגרה מוכרת, ותקופה של חוסר ודאות.

רובנו כבר מכירים את אי הנוחות הזמנית הכרוכה בחוסר ודאות. חווינו קושי בזמן מאמצינו הראשוניים לקרוא, עד אשר מיומנות זו הפכה לטבע שני. כשבפעם הראשונה התאמנו בנגינה בכינור או בתופים, הורינו השתוקקו לשים אותנו בחדר אטום לרעש. ריחמנו על מטופל מסכן בעת שעבר בדיקת דם תחת ידיה של סטודנטית לרפואה, המחזיקה בידע הנדרש אולם נעדרת עדינות הנרכשת רק עם הניסיון.

רכישת ידע (ידיעה) ואחר כך רכישת ניסיון מעשי על ידי יישום הידע הנרכש עד אשר המיומנות נטמעת בכם (הידיעה איך), היא כנראה הדרך שבה רכשתם את רוב יכולותיכם, ונחווית כעת כחלק מהווייתכם (חוויית הידיעה). באופן דומה, כדי ללמוד לחולל שינוי בחייכם נדרש ידע ונדרש היישום של אותו ידע. מסיבה זו חולק הספר לשלושה חלקים מקיפים.

לאורכם של חלקים 1 ו־2, אפתח את הרעיונות על פי סדר. מהם אצור תבנית גדולה יותר ורחבה יותר של הבנה, ואתם תוכלו להתאימה לעצמכם באופן אישי. אם נראה לכם כי חלק מהרעיונות חוזר על עצמו, זה רק על מנת להזכיר לכם דבר שאיני מעוניין שתשכחו. חזרתיות מחזקת את המעגלים במוחכם ומייצרת קשרים עצביים נוספים, כך שבשעה קשה לא תביאו את עצמכם לכדי ויתור. עם גלישתכם לתוך חלקו השלישי של הספר, מצוידים בתשתית מוצקה של ידע, תוכלו לחוות בעצמכם את ה״אמיתות״ לגבי מה שלמדתם קודם לכן.

חלק 1: המדע של האני
החקירה שלנו תחל עם סקירה של תבניות פילוסופיות ומדעיות הקשורות למחקרים האחרונים על טבעה של המציאות — מי אנחנו, מדוע שינויים הם כה קשים עבור כה רבים, ומה אפשרי עבורנו כבני אדם. החלק הראשון יהיה קל לקריאה. אני מבטיח לכם.

— פרק ראשון: האני הקוונטי מציג בפניכם פיסות מהפיזיקה הקוונטית. אל בהלה. אפתח בזאת מאחר שחשוב להתחיל להתרגל לרעיון כי תודעתכם (הסובייקטיבית) משפיעה על עולמכם (האובייקטיבי). אפקט הצופה בפיזיקה הקוונטית קובע כי אתם מפנים את האנרגיה שלכם אל המקום שבו מונחת תשומת ליבכם. כתוצאה מכך אתם משפיעים על עולם החומר (אגב, הוא עשוי ברובו מאנרגיה). אם תהרהרו לרגע ברעיון, אולי תתחילו להתמקד בדברים שאתם כן רוצים ולא באילו שאינכם רוצים. ייתכן אפילו שתמצאו את עצמכם חושבים את המחשבה הבאה: אם אטום הוא 99.99999 אחוזים של אנרגיה ו־0.00001 אחוז של חומר,1 אז אנחנו בעצם יותר אין־דבר מאשר דבר! אם כן, מדוע תשומת ליבנו מופנית לאותו אחוזון זעיר של עולם החומר כשאנחנו בעצם הרבה יותר מכך? האם הגדרת המציאות הנוכחית שלנו באמצעות הנחווה בחושינו היא מגבלתנו הגדולה ביותר?


בפרקים 2 עד 4, נבדוק מה זה אומר להשתנות — להתעלות מעל לסביבה, לגוף ולזמן.

— סביר שהשתעשעתם ברעיון שהמחשבות שלכם יוצרות את חייכם. אולם בפרק 2: להתעלות מעל לסביבה, נדון במה שקורה כאשר אתם מתירים לעולמכם החיצוני לשלוט באופן שבו אתם חושבים ומרגישים. הסביבה החיצונית יוצרת במוחכם תבניות של מעגלים עצביים, הגורמות לכם לחשוב ״בהתאמה״ לכל המוכר לכם. כתוצאה מכך, אתם מייצרים עוד מאותו הדבר. אתם מחווטים את מוחכם כך שישקף את הבעיות, התנאים הפרטיים והנסיבות בחייכם. לכן בכדי להשתנות, תהיו חייבים להתעלות מעל לכל הדברים החומריים בחייכם.

— פרק 3: להתעלות מעל לגוף ממשיך לסקור את הדרך התת הכרתית שבה אנו חיים, באמצעות אוסף הטבעות התנהגותיות, מחשבתיות ורגשיות, הפועלות כתוכנות מחשב מאחורי הקלעים של ההכרה המודעת שלנו. מסיבה זו, ״חשיבה חיובית״ אינה מספקת, מפני שישנה אפשרות כי החלק הארי של היותנו שוכן באופן תת הכרתי בגופנו כאנרגיה שלילית. עד שתסיימו את הספר, כבר תדעו כיצד להיכנס לתוך מערכת ההפעלה של התת מודע ולערוך שינויי קבע במקומות שבהם פועלות תוכנות אלה.

— פרק 4: להתעלות מעל לזמן בוחן כיצד אנחנו חיים בציפייה לאירועים עתידיים או בשחזור זיכרונות עבר שוב ושוב (או שניהם) עד אשר הגוף מתחיל להאמין כי הוא חי בזמן שונה מההווה. המחקרים האחרונים תומכים ברעיון שיש בנו יכולת טבעית לחולל שינוי במוח ובגוף באמצעות מחשבה בלבד, כך שמבחינה ביולוגית נחווה אירוע עתידי כלשהו כאילו כבר אירע. מכיוון שאתם יכולים לגרום למחשבה להיות אמיתית יותר מכל דבר אחר, אתם יכולים לשנות את מי שהינכם, מתאי המוח ועד הגנים, בהנחה שרכשתם את ההבנה הנכונה. כשתלמדו כיצד להשתמש בתשומת ליבכם על מנת לקבל גישה אל ההווה, תוכלו לעבור במפתן הדלת אל השדה הקוונטי, המקום שבו מתקיימות כל האפשרויות.

— פרק 5: הישרדות אל מול יצירה ממחיש את האבחנה בין חיי הישרדות לחיי יצירה. חיי הישרדות טומנים בחובם מצבי לחץ, התנהלות חומרנית, ואמונה כי העולם החיצוני אמיתי יותר מהעולם הפנימי. כאשר אתם תחת איומי אקדח של מערכת העצבים הסימפתטית (הילחם־או־ברח), המנוהלת על ידי קוקטייל של כימיקלים משכרים, אתם מתוכנתים לדאוג רק לגופכם, לחפצים או לאנשים בסביבתכם ולזמן, באופן כפייתי. שיווי המשקל של מוחכם וגופכם מופר. אתם חיים חיים צפויים מראש. אולם כשאתם נמצאים בהתעלות יצירתית, הינכם מעבר לגוף, מעבר לחומר ומעבר לזמן — אתם שוכחים מעצמכם והופכים להכרה צלולה, חופשייה מכבלי הזהות הזקוקה למציאות חיצונית בכדי לזכור את מי שהיא חושבת שהיא.

חלק 2: מוח ומדיטציה
— בפרק 6: שלושת המוחות: ממחשבה לעשייה להוויה, תפנימו את העיקרון שיש לכם שלושה ״מוחות״ המאפשרים לכם לעבור ממחשבה לעשייה להוויה. יתר על כן, כאשר אתם ממקדים את תשומת ליבכם בהַדָרָת הסביבה, הגוף והזמן, יתאפשר לכם לעבור בקלות ממחשבה להוויה, ללא צורך לעבור בעשייה. במצב תודעה זה, המוח אינו מבדיל בין המתרחש בעולם המציאותי, החיצוני, לבין המתרחש בעולם הפנימי של התודעה. לפיכך, אם תצליחו לתרגל בדמיונכם חוויה רצויה באמצעות מחשבה בלבד, תחוו רגשות הקשורים להתרחשות עוד בטרם קרתה. באותו רגע אתם נעים לתוך מצב הוויה חדש, מאחר שגופכם ותודעתכם פועלים כישות אחת. כאשר אתם מתחילים להרגיש כאילו אתם חווים מציאות עתידית אפשרית, ברגע שתתמקדו בה תתחילו לשכתב את האוטומטים שלכם — ההרגלים, הגישות והתוכנות התת הכרתיות הנוספות, אשר אינכם חפצים בהם.

— פרק 7: הפער, מדגים כיצד משתחררים מהטבעות רגשיות אשר הפכו לאישיותכם, וכיצד סוגרים את הפער בין הווייתכם האמיתית בעולמכם האישי, הפנימי, לבין תדמיתכם בעולם החיצוני, החברתי. כולנו מגיעים לנקודה שבה אנו חדלים מללמוד, ומבינים כי אין גורם חיצוני שיגאל אותנו מרגשות העבר שלנו. אם אתם יכולים לחזות מראש את התחושות אשר חוויות חייכם כולן יעוררו בכם, הרי שלא ייוותר מקום למשהו חדש שיקרה, מאחר שאתם מתבוננים בחייכם מתוך העבר ולא מן העתיד. זו צומת הדרכים שבה הנשמה משתחררת לחופשי או צוללת לאבדון. תלמדו כיצד לשחרר את האנרגיה שלכם בדמותם של רגשות, ובכך תצמצמו את הפער בין תדמיתכם החיצונית לבין הווייתכם הפנימית. בסופו של דבר תיווצר שקיפות. כאשר תיווצר התאמה מוחלטת בין תדמיתכם החיצונית והווייתכם הפנימית, תהיו חופשיים באמת.

— חלק 2 נחתם בפרק 8: מדיטציה, הסרת הלוט המיסטי, וגלי העתיד שלכם. בפרק זה, שמתי לי למטרה להסיר את הלוט המיסטי מעל המדיטציה, על מנת שתדעו מה אתם עושים ומדוע. נלמד על הטכנולוגיה הקשורה בגלי מוח ונפשט אותה. אראה לכם כיצד האלקטרומגנטיות של מוחכם משתנה כאשר אתם ממוקדים, לעומת מצבי עוררות הנובעים מגורמי מתח בחייכם. נבין כי מטרתה האמיתית של המדיטציה היא תנועה אל מעבר למוח האנליטי והתכנסות אל התת מודע — שם ניתן לחולל שינויים אמיתיים וברי קיימא. אם תקומו מתרגול המדיטציה בדיוק כפי שהייתם בזמן שהתיישבתם, כנראה שלא השתנה אצלכם שום דבר בשום רמה. כאשר תתרגלו מדיטציה ותתחברו אל הנשגב, תוכלו ליצור ואז לשנן קוהרנטיות כה גדולה בין המחשבות לרגשות, עד ששום דבר במציאות החיצונית — שום חפץ, אדם או תנאי במקום או בזמן כלשהו — לא יהיה מסוגל להזיז אתכם מרמה אנרגטית זו. השליטה על הסביבה, על גופכם ועל הזמן, תהיה לחלוטין בידיכם.

חלק 3: פוסעים אל עבר ייעודכם החדש
כל המידע בחלקים 1 ו־2 נמצא שם עבורכם על מנת לצייד אתכם בידע הנחוץ, כך שעם תרגול (יישום) המידע הזה בחלק 3, אשר יקנה לכם את ה״איך״, תהיה באמתחתכם חוויה ישירה של החומר הנלמד. חלק 3 כולו עוסק בהתמסרות לתרגול מעשי — תרגול קשוב לשימוש בחיי היומיום. זהו תהליך של תרגול המדיטציה, שלב אחר שלב, והוא נוצר כדי שתוכלו לעשות משהו ממשי עם התיאוריות שניתנו לכם.

אגב, האם תודעתכם קפאה במקום כשהזכרתי תהליך רב שלבי? אם כן, זה לא מה שאתם חושבים. אכן, תלמדו רצף של פעולות, אולם במהרה תחוו אותן כצעד או שניים פשוטים מאוד. אחרי הכול, אתם בוודאי מבצעים פעולות רבות בכל פעם שאתם מתכוננים לנהוג במכונית (לדוגמה, מכוונים את המושב, חוגרים חגורת בטיחות, בודקים את המראות, מניעים את המכונית, מדליקים אורות, מביטים סביב, מאותתים, בולמים, מכניסים להילוך קדמי או אחורי, לוחצים על דוושת הגז וכן הלאה). מאז שלמדתם לנהוג ביצעתם הליך זה באופן אוטומטי ובקלות. אני מבטיח לכם, ברגע שתלמדו את הצעדים בחלק 3 זה יהיה דומה.

ייתכן שאתם שואלים את עצמכם, מדוע אנו זקוקים לחלקים 1 ו־2? נקפוץ היישר לחלק 3. אני יודע, כנראה שהייתי חושב בדיוק אותו דבר. החלטתי להנגיש את הידע הרלוונטי בשני החלקים הראשונים של הספר, כך שכאשר תתחילו עם חלקו השלישי, כבר לא ייוותר מקום לניחושים, דוֹגמוֹת או השערות. עם תחילת התרגול של שלבי המדיטציה תדעו בדיוק מה עליכם לעשות ומדוע. כאשר תבינו את ה־מה ואת ה־למה, תדעו יותר, ועם הזמן גם תדעו טוב יותר את ה־איך. כתוצאה מכך תהיינה לכם יותר עוצמה וכוונה אשר יתמכו בניסיון המעשי, ובשינוי אמיתי של תודעתכם.

השימוש בשלבים בחלק 3, יקל עליכם להשתכנע ביכולתכם המולדת לשנות בחייכם מצבים בלתי אפשריים לכאורה. ייתכן שתרשו לעצמכם לשגות בדמיונות על מציאויות אפשריות, אשר לא הייתם מעלים על דעתכם טרם החשיפה לרעיונות חדשים אלה. ייתכן שאף תתחילו לעשות את הבלתי רגיל! זו המטרה שאליה אבקש שתשאפו עם סיום ספר זה.

אם תצליחו לעמוד בפיתוי לקפוץ היישר לחלק 3, אני מבטיח לכם שכשתגיעו אליו תהיו מועצמים למדי מהחומר הנלמד. לאורכה של סדרה בת שלוש סדנאות שהנחיתי, נוכחתי לדעת כי גישה זו עובדת בכל העולם. כשאנשים רוכשים את הידע המתאים בדרך המאפשרת להם להבינו היטב, ואז ניתנת להם האפשרות ליישם את שהבינו בעזרת הנחיות ברורות... קורה קסם, והם יכולים להיווכח בפרי עמלם בדמותם של שינויים המופיעים כמשוב בחייהם.

חלק 3 יקנה לכם מיומנות מדיטטיבית לחולל שינוי בתודעתכם ובגופכם, ולהביא לתוצאה חיצונית לכם. מיד כשתוכלו להבחין במה שחוללתם בתוככם, ואשר גרם להתרחשות מחוצה לכם, תרצו לבצע זאת שוב. כאשר חוויה חדשה מתממשת בחייכם, אמצו אל ליבכם את האנרגיה שאתם חשים, בצורת רגש נעלה כמו העצמה, יראת כבוד או הכרת תודה עמוקה. אנרגיה זו תניע אתכם לעשות זאת שוב ושוב. באותו הרגע, אתם עולים על הנתיב להתפתחות אמיתית.

כל שלבי המדיטציה המתוארים בחלק 3, מבוססים על מידע משמעותי שהוצג קודם לכן בספר. מכיוון שבחלקים הקודמים עסקתם בטיפוח המשמעות הנמצאת בבסיסן של הפעולות אשר תבצעו בחלק זה, לא אמורה להיות אי בהירות, העלולה לגרום לאובדן החזון.

כמו ברבות מהמיומנויות אשר רכשתם, אפשר שההתחלה — הזמן שבו אתם למדים כיצד למדוט על מנת לפתח את המוח — תגזול מכם את כל המאמץ המודע להישאר ממוקדים. תהיו חייבים לרסן את התנהגותכם הטבעית בתוך התהליך, ולמקד את המחשבה על מעשיכם באותו רגע מבלי לתעות אל גירויים חיצוניים, על מנת שמעשיכם יהיו מתואמים עם כוונתכם.

כפי שכנראה חוויתם כאשר למדתם לראשונה לבשל אוכל תאילנדי, לשחק גולף, לרקוד סלסה או לנהוג עם הילוכים, ההתנסות הראשונית דורשת מכם לתרגל ללא הרף את המיומנות הזו ולתרגל את המוח ואת הגוף, על מנת שהם יזכרו כל אחד מהשלבים.

עליכם לזכור כי רוב סוגי ההנחיות מחולקים ליחידות קטנות, על מנת שהתודעה והגוף יוכלו להתחיל לעבוד יחד. כאשר ״נופל האסימון״, כל השלבים הבודדים שתרגלתם מתמזגים לכדי תהליך אחד רציף. הגישה התהליכית, הליניארית, זורמת בטבעיות לכדי ביצוע כולל, מאוחד וחסר מאמץ. זה הרגע לקחת אחריות אישית. לעיתים, המאמץ הנדרש יכול להיות מתיש. אך אם תתמידו עם כמות מסוימת של כוח רצון ואנרגיה, בבוא העת תיהנו מהפירות.

כאשר אתם יודעים שאתם יודעים ״איך״ לעשות דבר כלשהו, אתם בדרך הנכונה להתמחות בו. אני נרגש מאוד לספר לכם כי רבים מסביב לעולם כבר משתמשים בידע שבספר זה בכדי לחולל שינויים של ממש בחייהם. זוהי תשוקתי הכנה, שתצליחו גם אתם לשבור את ההרגל להיות עצמכם ולברוא את החיים החדשים שלהם אתם משתוקקים.

בואו נתחיל...

☼ ☼ ☼

מה חשבו הקוראים? 0 ביקורות
המלצות נוספות עבורך
עוד ספרים של אור עם הוצאה לאור
עוד ספרים של ג’ו דיספנזה
דיגיטלי 40 ₪
מודפס 86 ₪
הירשמו לרשימת התפוצה של ביבוקס
Powered by blacknet.co.il