דף הבית > סודות ההצלחה של נפוליון היל

סודות ההצלחה של נפוליון היל

         
תקציר

עמודים: 160
תאריך הוצאה לאור: 06-2021

רבים אמרו עליו שהוא האיש שהמציא את סוגת ספרי המוטיבציה, ואין ספק שנפוליון היל, מחברו של ספר המוטיבציה הנמכר ביותר בכל הזמנים חשוֹב והתעשר, הוא הגורו של כל הגורואים להצלחה.

 

נפוליון היל גדל בנסיבות חיים חסרות רחמים, כמו רבים ממושאי כתיבתו, ויצא בגיל מוקדם לחפש את התשובה לשאלה הרלוונטית והמתחדשת תמיד: מה הופך אדם למנצח?

עם מכתב המלצה בכיסו מאנדרו קארנגי, איש עסקים ונדבן אמריקאי,  גילה היל את סודותיהם של המנצחים הגדולים של העולם בכך שעשה מה שאיש לא חשב לעשות לפניו: הוא פשוט שאל אותם כיצד הפכו להיות גדולים. תוך כדי התהליך, כנגד כל הסיכויים, הפך בעצמו למנצח, עד שמצא את עצמו בשורה אחת עם אותם אישים דגולים.

אבל לפני שהפך לנפוליון היל עטור התהילה, הגשים חלום ילדות בכך שייסד שני כתבי עת. הספרים שכתב ופרסם לימים הם כולם מעשירים ומחכימים, אך דווקא בכתבי העת המוקדמים האלה התיר נפוליון היל את חרצובות לשונו, והרשה לעצמו לדבר ביתר חופשיות, כולל גילויים כנים על עצמו ושלל דוגמאות מחייו מרובי המהמורות.

הספר הזה הוא לקט מובחר מאותם מאמרים מוקדמים. מאמרים אלה של נפוליון היל, שלא נודעו כמעט עד כה, הם מרעננים ופוקחי עיניים.

פרק ראשון

פרק 1
לְמד להשתמש במוח הפלאי הזה שלך
התודעה האנושית היא תשלובת של איכויות ונטיות רבות ושונות. היא מורכבת מהעדפות וסלידות, אופטימיות ופסימיות, אהבה ושנאה, חיוב ושלילה, נטייה לבנות ונטייה להרס, טוב לב ואכזריות. התודעה בנויה מכל האיכויות האלה ועוד רבות אחרות. היא ממזגת את כולן, כאשר יש תודעות שבהן אחת מן האיכויות מתבלטת מעל לאחרות ושולטת באותה אישיות, ובאחרות איכות אחרת היא המובילה.

האיכויות השולטות בתודעתו של אדם נקבעות בעיקרן על ידי הסביבה שבה חי וגדל, החינוך שקיבל, האנשים הסובבים אותו, ובמיוחד על ידי מחשבותיו! כל מחשבה שעולה דרך קבע בתודעה, או מחשבה שהאיש מתעסק בה ומביא אותה באמצעות ריכוז להכרתו, מושכת אליה לעיתים קרובות את איכויות התודעה האנושית שדומות לה יותר מכול.

מחשבות הן זרעים
מחשבה היא כמו זרע שנטמן באדמה, במובן שהיא מצמיחה יבול תואם לה, מתרבה וצומחת. משום כך מסוכן הדבר להתיר לתודעה להחזיק במחשבה שיש בה משום ההרסנות. מחשבות כאלה בהכרח מבקשות להן במוקדם או במאוחר ביטוי ושחרור דרך פעולה פיזית.

דרך העיקרון של השׁאה עצמית — דהיינו, מחשבות שאדם מחזיק בהן בתודעתו ומתרכז בהן — כל מחשבה תתחיל במהרה להתגבש לעשייה. בהמשך נדון בעיקרון הזה בהרחבה.

לוּ היה עֶקרון ההשׁאה העצמית מובן בהרחבה ונלמד בבתי הספר הציבוריים היה הדבר משנה את כל אמות המידה המוסריות והכלכליות של העולם תוך עשרים שנה. דרך העיקרון הזה התודעה האנושית יכולה להיפטר מנטיותיה ההרסניות באמצעות התרכזות בנטיותיה הבונות, כמו חשיבה חיובית או גישה חיובית. איכויות התודעה האנושית זקוקות לאור השמש של הזנה והעשרה ושימוש כדי לשמר אותן בחיים. בכל רחבי היקום שׂורר אותו חוק של הזנה ושימוש שחל על כל מה שחי וגדל. החוק הזה קבע שכל דבר חי שאינו זוכה להזנה או לשימוש חייב למות, וזה חל על איכויות התודעה האנושית שצייַנו לעיל.

הדרך היחידה לפתח כל איכות של התודעה היא להתרכז בה, לחשוב עליה ולהשתמש בה. נטיות רעות של התודעה יכולות להידחק החוצה על ידי הרעבתן למוות באמצעות חוסר שימוש!

כמה ערך שלא יסולא בפז יהיה בכך לתודעה הצעירה, הפלסטית של הילד להבין את העיקרון הזה ולהתחיל לעשות בו שימוש בשלב מוקדם בחיים, החל מגן הילדים?

עֶקרון ההשׁאה העצמית הוא אחד מחוקי היסוד של הפסיכולוגיה היישומית. באמצעות הבנה ראויה של העיקרון הזה אפשר לכוון את כל הנטייה של התודעה האנושית לעבר מאמץ בונה בתוך פרק זמן קצר.

במקום לחכות למישהו שיפתח ביוזמה של הדרכה כללית על פי ההבנה הזאת, מדוע לא תתחיל עכשיו לעשות שימוש בעיקרון הזה לתועלתך ולתועלת הקרובים אליך? ילדיך אולי אינם זוכים לקבל את ההדרכה הזאת בבית הספר, אך אין שום דבר שמונע אותך מלתת להם את זה בביתך. אין מה שעוצר בעדך מללמוד, להבין וליישם את העיקרון הזה מעתה ואילך.

לְמד משהו על המכונה המופלאה הזאת שאנחנו קוראים לה התודעה האנושית. זה מקור הכוח האמיתי שלך. אם אתה רוצה לשחרר את עצמך מדאגות קטנוניות וממחסור פיננסי, זה יכול לקרות דרך המאמצים של אותה תודעה מופלאה שלך. כותב השורות האלה עודנו אדם צעיר, אך יש בידיו עדות חיובית לתמורה שעברו גברים ונשים מכישלון להצלחה בפרקי זמן קצרים להפליא, מכמה שעות עד כמה חודשים.

הספר הזה שאתה מחזיק בידיך הוא עדות ממשית לתוקפּו של הטיעון שבני אדם יכולים לשלוט בגורלם הכלכלי, כי הפרקים האלה הם הצלחה הבנויה על חמש־עשרה שנים של כישלון! גם אתה יכול להפוך את כישלון העבר שלך להצלחה אם תבין ותיישם בתבונה את עקרונות הפסיכולוגיה היישומית. אתה יכול להגיע לאן שאתה רוצה בחייך. אתה יכול למצוא אושר על המקום ברגע שתלמד להפעיל את העיקרון הזה, ואתה יכול לבנות הצלחה פיננסית ברגע שתיישר קו עם השיטות והעקרונות הנכונים.

אין שום דבר אזוטרי בחשיבה באופן הזה על התודעה האנושית, שמתפקדת בהרמוניה עם החוקים והעקרונות הפיזיקליים והכלכליים. אינך זקוק לעזרתו של אדם אחר כלשהו בניהול התודעה שלך באופן שהיא תפעל כפי שאתה רוצה. התודעה שלך היא דבר שאתה שולט בו, לא משנה מה מצבך בחיים, בתנאי שתממש את הזכות הזאת, במקום להניח לאחרים לעשות את זה בשבילך.

לְמד משהו על כוחות התודעה שלך! זה ישחרר אותך מקללת הפחד, וימלא אותך השראה ואומץ לב.

כיצד אנדרו קארנגי עושה שימוש במוחותיהם של אנשים
אנדרו קארנגי הלך לעולמו כשהוא מותיר אחריו הון עתק, אך לא לפני שנתן מעצמו הון מסוג אחר.

אלפי בני אדם קינאו בעושרו האגדי, ועוד אלפים רבים אחרים אימצו את מוחם בניסיון לרקוח תוכנית או שיטה לצבור עושר כמו זה שהיה נחלתו. בוא ואומר לך כיצד בנה קארנגי את עושרו. אולי זה יַקנה לך רעיון שיעזור לך להשיג את שלך. דבר ראשון, ראוי לזכור שקארנגי לא ניחן ביכולת רבה מזו שהאדם הממוצע נהנה ממנה. הוא לא היה גאון, ולא עשה דבר שכמעט כל אדם אחר לא היה יכול לעשות.

מר קארנגי צבר את המיליונים שלו בכך שברר, שילב וניהל את מוחותיהם של אנשים אחרים. הוא הבין בשלב מוקדם בחייו שכל יוזמה כמו עסקי הפלדה מחייבת כשרון רב מזה שאדם אחד יכול להכיל. הוא הבין גם שרוב התעשיות והעסקים מצריכים לפחות שני סוגים של בני אדם — העושה והמקדם. קארנגי בחר את האנשים שהוא רצה, ארגן אותם, הנחה אותם והביא אותם למצב שהם היו נלהבים ולהוטים לתת מעצמם את השירות הטוב ביותר. הוא גרם להם לשתף פעולה ביניהם ואיתו.

איש אינו יכול לבנות הון כמו זה שקארנגי שלט בו בלי לעשות שימוש במוחותיהם של אנשים אחרים. הכמות שמוח בודד יכול לייצר, לצבור ולהכיל באופן פעיל תוך התנהלות בלתי תלויה במוחות אחרים קטנה יחסית, אך הכמות שמוח אחד יכול לצבור ולשלוט בה כשהוא פועל מתוך הרמוניה עם מוחות אחרים, תוך התנהלות מאורגנת היטב, היא בלתי מוגבלת למעשה.

אם אתה רוצה להיות עשיר, למד כיצד למשוך אליך אנשים שיש להם מה שאינך מכיל בעצמך ברפרטואר המוחי שלך. אם אתה הטיפוס המקדם, בְּחר את עמיתיך באופן שכמה מהם יהיו מסוג הטיפוס העושה, המבצע. על מנת ששותפות או ארגון בנוי כהלכה יהיה מצליח, עליו להיות מורכב מאנשים שניחנו בכל התכונות החיוניות להצלחה. יש אנשים שיכולים לרכוש נכסים אך לא לשמר אותם. אחרים יכולים לשמר אך אינם יכולים לרכוש. שני הטיפוסים, כשהם פועלים בהרמוניה, יכולים לרכוש ולשמר.

עסקים רבים נעשו עם הזמן לוקים בחסר ואף הידרדרו לפשיטת רגל משום סיבה אחרת חוץ מן העובדה שנוהלו על ידי אנשים שניחנו יותר מדי בסוג אחד של כשרון ומעט מדי בסוגים נדרשים אחרים. עסק מחייב משהו יותר מהון כדי להצליח. הוא דורש מוחות מאוזנים היטב, שמורכבים מן הגוונים השונים תוך מיזוג נכון בין הטיפוס העושה למקדם.

המוח האנושי הפלאי
התקופה שבה אנחנו חיים איננה הזמן המתאים לאדם שמאמין רק במה שהוא מבין. אין זה גם הזמן המתאים לאדם שמטיל ספק ביכולת התודעה האנושית להביט מאחורי מסך הזמן אל מרוצת הדורות ולראות שם את רישומי כתב ידו של הטבע. הטבע מגלה את סודותיו לכל מי שמבקש לראות. הוא לא משתמש עוד בברקים בחביון העננים להפחיד את האנושות הבּוּרה, ידועת האמונות הטפלות. הכוח הזה נרתם מאז לשירותיה. הוא מניע את גלגלי התעשייה שלנו ונושא את לחש קולותינו ואפילו את מחשבותינו החולפות סביב העולם בשברירי שנייה.

חשמל הוא כיום בדיוק אותו כוח שהיה לפני מאות שנים, ועם זאת לא ידענו עליו לאורך כל הדורות הרבים דבר מעבר לכך שהאמנו שהוא הרסני בלבד! לא ידענו שיום אחד הוא עתיד להיות משרתנו הגדול והמועיל ביותר, שממלא בצייתנות אחר כל דרישותינו. לא הבנו את החשמל, ולכן לא עשינו כל ניסיון עד העת האחרונה לגייס אותו לשירותנו. איך אנחנו יכולים לגלות את האפשרויות הגלומות בכוחות הטבע של כדור הארץ?

אנחנו יכולים לעשות את זה רק בדרך הניסוי — באמצעות שימוש בדמיון ויישומו הלכה למעשה! זהו בהחלט עידן הדמיון, החקירה והניסוי. הגזע האנושי החל להתנער מכבלי הפחד והספק וליטול לידיו את כלי הקדמה שהיו מונחים לרגלינו במשך כל הדורות.

ההוֹוה הוא התקופה הנפלאה ביותר בתולדות המין האנושי — נפלאה לא רק מבחינת המצאותיה המתקדמות, אלא גם בכל הקשור להתפתחות המנטלית המלווה אותה. כל יום אנחנו מכריזים לעולם על טכנולוגיה חדשה או המצאה חדשנית, ושום דבר מכל זה לא היה אפשרי בלעדי המוח האנושי.

מדוע עלינו להפסיק לריב עם שכנינו
הזמן והאנרגיה שאתה משקיע בהשבת מנה אחת אפיים לאלה המכעיסים אותך היו עושים אותך מזמן עשיר לוּ היה כל הכוח הגדול הזה מכוּון לעבר מאמץ בונה — לבנות במקום להרוס. האדם הממוצע מעביר שלושה רבעים מחייו במאמץ הרסני חסר תועלת מסוג זה.

יש רק דרך ממשית אחת "להעניש" אדם שגרם לך עוול, והיא להשיב טובה תחת רעה. הפחמים הלוהטים ביותר שהוערו אי־פעם על ראשו של אדם הם מעשים של חסד וטוב לב שהוצעו בתמורה למעשי אכזריות וזדון. זמן שמוקדש לשנאה אינו רק מבוזבז, הוא גם מחניק את הרגשות היחידים בעלי הערך בלב האנושי, והופך אדם לחסר תועלת בכל הקשור לעבודה בונה ותרומית. מחשבות שנאה אינן פוגעות באיש מלבד זה שמתמכר להן. אלכוהול וסמים אינם מזיקים לגוף האדם יותר ממחשבות שנאה וכעס. בר מזל הוא האיש שגדל להיות אצילי מספיק וחכם מספיק להתעלות מעל חוסר סובלנות, אנוכיות, חמדנות וקנאות קטנוניות. אלה הדברים שמכסים על הדחפים הטובים יותר של נפש האדם, ופותחים את שערי ליבו לאלימות.

כעס מעולם לא הועיל לאיש בשום צורה. נשמות גדולות מצויות בדרך כלל אצל בני אדם שאינם ממהרים לכעוס ואינם מנסים להרוס את רעיהם או להביס אותם במעשי ידיהם. האיש שיכול לשכוח ולסלוח באמת על פגיעה שנפגע הוא אדם ראוי לקנאה. נשמות כאלה מתנשאות לגבהים של אושר שרוב בני התמותה לא זוכים לעולם לחווֹת.

כמה זמן יעבור עד שבני המין האנושי ילמדו לפסוע במשעול החיים שלובי זרוע, מסייעים איש לרעהו ברוח האהבה והאחווה במקום לנסות לשים מכשול איש בפני רעהו? כמה זמן עד שנלמד שההצלחה היחידה בחיים נמדדת על ידי המידה שבה אנחנו משרתים את האנושות? כמה זמן עד שנלמד שבִּרכות החיים העשירות ביותר מורעפות על ראשו של מי שמסרב לרדת לשפל הבהמי של ניסיון להרוס אנשים אחרים?

מה חשבו הקוראים? 0 ביקורות
המלצות נוספות עבורך
עוד ספרים של אור עם הוצאה לאור
עוד ספרים של נפוליון היל
הירשמו לרשימת התפוצה של ביבוקס
Powered by blacknet.co.il