דף הבית > מסע שורשים בתורה עם ישראל — ארץ ישראל — תורת ישראל
מסע שורשים בתורה עם ישראל — ארץ ישראל — תורת ישראל
הוצאה: צמרת - הוצאה לאור
תאריך הוצאה: 06-2023
קטגוריה: עיון / ספרות מקצועית יהדות
מספר עמודים: 356

מסע שורשים בתורה עם ישראל — ארץ ישראל — תורת ישראל

         
תקציר

הספר "מסע שורשים בתורה – עם ישראל, ארץ ישראל, תורת ישראל" מיועד לקהל הרחב חילונים, דתיים ושומרי מסורת. הוא מכיל את מרבית פסוקי התורה הרלוונטיים הדנים בעַם ישראל, זהותו הלאומית וייחודו ביחס לעמי הארצות, תורת ישראל מעלותיה וייחודה, וארץ ישראל מעלותיה וייחודה, היא הארץ שהובטחה לאבות האומה ולצאצאיהם, עם ישראל.

הספר בוחן את הקשר ואת יחסי הגומלין בין שלושת המרכיבים: עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל, ומתאר את סיפור צמיחתו של עם ישראל ותהליך התהוותו מימי האבות ועד ימינו אנו. הספר נועד לחזק את האמונה והתודעה בשורשי העם היהודי; את הגאווה בזהות הלאומית היהודית; את אהבת הארץ; וחיזוק האחדות בעם במאבקו נגד כל מי שמפקפק בזכותו של העם היהודי על ארץ ישראל כמולדת ומדינת הלאום של העם היהודי. עַם המודע לשורשיו ומנחילם לדורות הבאים, ישרוד לנצח ולבטח במולדתו ההיסטורית.

הספר מנגיש לקורא את פסוקי התורה הרלוונטיים שמכילים חכמה בינה ודעת, יופי וערכים של מוסר אלוהי כמו: אהבת האדם, קדושת החיים ושאיפה לשלום בין אומות העולם.

 

ניר צורף, בעל תואר שני בשפה הערבית מאוניברסיטת בר-אילן ותואר ראשון בערבית והיסטוריה של המזרח התיכון מאוניברסיטת חיפה. סא"ל במיל', שירות ממושך ב-8200, בממשל הצבאי והמנהל האזרחי בשכם, בלשכת מתאם הפעולות ביהודה ושומרון ושירות ארוך ביחידה לתקשורת ערבית גלויה. כתב לענייני ערבים בעיתון מקור ראשון בשנותיו הראשונות. ניר צורף מחבר הספרים: "מוחמד הקוראן והיהודים – אשנב לאמת" (הוצאת צמרת); "חידושי מילים ולשון בעיתוני ארצות ערב – מגמות ומאפיינים" (הוצאת צבעונים).

פרק ראשון

הקדמה

הספר "מסע שורשים בתורה — עם ישראל ארץ ישראל תורת ישראל", מיועד לקהל הרחב. מטרת הספר לחשוף בפני הקורא בצורה מרוכזת את מה שכותבת תורת ישראל על הקשר ויחסי הגומלין במשולש הנצחי: עם ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל.

התורה מפרטת ובפסוקים רבים את התנאים לקיומו של הקשר הנצחי בין שלושת המרכיבים הללו. התורה מסבירה את התנאים שעם ישראל צריך לקיים ולעמוד בהם כדי לשכון לבטח ולעד בארץ ישראל. והתנאי המרכזי הוא קיום מצוות התורה וחוקי המוסר האלוהי שהיא מכילה.

בני ישראל שיצאו ממצרים נבחרו על ידי הקב"ה להיות לו לעם סגולה קדוש, עם כוהנים. השאלות המתבקשות הן: מה מייחד את עם ישראל שנבחר להיות עַם סגולה ונבדל משאר אומות העולם; במה הוא שונה ונבדל מעמים אחרים; מהי תורת ישראל ומה מייחד אותה מתורות ואידיאולוגיות דתיות של עמים אחרים; מה מייחד את ארץ ישראל מארצות אחרות בעולם? במה ארץ האבות המובטחת מיוחדת ושונה משאר ארצות העולם?

מטרת הספר היא להתחקות אחרי שורשי עם ישראל ותהליך התהוותו, את התורה ייחודה ומעלותיה, ואת ייחודה ומעלותיה של הארץ שהובטחה לאבות האומה כפי שמלמדים פסוקי התורה שניתנה לעם ישראל בהר סיני.

הספר מרכז את כל פסוקי התורה הרלוונטיים לכל אחד מנושאי הספר: עם ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל.

הספר מתאר את המסלול ואת השלבים בהכשרתו של עם ישראל במדבר להיות עם מוסרי בשל וראוי לרשת את הארץ שהובטחה לאבות האומה אברהם יצחק ויעקב, להתיישב בה ולמלא את ייעודו הרוחני, להיות עם סגולה וקדוש שיאיר את הדרך לאומות העולם את המוסר האלוהי הטמון בתורה.

מפסוקי התורה עולה כי לעם ישראל יש ייעוד לכלל האנושות, לשאוף לשלום בין העמים, להיות אור לגויים, להפיץ את המוסר האלוהי המיועד בתורה לכלל האנושות, לאהבת האדם וקידוש ערך החיים. וכדי לעמוד במשימה זו, נדרש העם לעמוד בכללי התנהגות ומוסר מיוחדים ושונים מאלה הקיימים באומות העולם.

פסוקי התורה הרבים המצוטטים בספר, מדגישים ובאופן מפורש את זכותו ההיסטורית-דתית והבלעדית של עם ישראל על ארץ ישראל. זהו מסר חשוב ורלוונטי מאד לימינו אנו בסכסוך עם הפלסטינים הערבים.

הספר נועד לעורר את העם היהודי בארצו מהשאננות והרפיון שאחזו בו בכל הקשור לאמונה בזכויותיו הבלעדיות על הארץ המעוגנות בתורת ישראל.

על כן, אחת ממטרות הספר היא חינוך וחיזוק אהבת הארץ, האחדות בעם, חיזוק הגאווה הלאומית היהודית והאמונה בצדקת הדרך שהארץ שייכת לעם ישראל בלבד.

הכרת הכתוב בתנ"ך (ספר הספרים) אמורה לעורר ולחזק את הזהות הלאומית היהודית, את המסורת והמורשת היהודית ואת שייכותו וזיקתו הבלתי ניתנת לערעור של עם ישראל על אדמת ישראל. פסוקי התורה מבליטים מעצימים ומחזקים את הרוח והאמונה של עם ישראל בזכויותיו הבלעדיות על הארץ.

בחלקים מהחברה הישראלית קיים רפיון בכל הקשור באמונה בצדקת הדרך ובזכויות ההיסטוריות של עם ישראל על ארץ ישראל. ככל הנראה, אלה אינם מודעים מספיק לזכויות העם היהודי על ארץ ישראל כפי שכתובים בתורת ישראל.

תמימות ובורות בהבנת הנקרא של הדת התרבות והמנטליות של סביבתנו הערבית-אסלאמית, גורמים לאותם אנשים לפקפק ואף לזלזל בזכויותינו ומוכנים ללא דעת לוויתורים אבסורדיים לאויבינו.

אין בהיסטוריה עַם שיש לו מסמך מקורי כמו התנ"ך המתעד באופן מסודר ומפורט את תהליך התהוותו כעם, את היותו עַם מיוחד בעל קודים מוסריים נעלים וכללי התנהגות שונים ומיוחדים מאומות העולם המוצאים ביטוי במצוות התורה.

זהו עַם שתוך כדי התהוותו, נבחרה עבורו ונקבעה לו ארץ מולדת לחיות בה ולבנות חיי חירות ועצמאות, עם שנקבע מיקומה הגאוגרפי של ארצו וכן שורטטו גבולותיה, עַם שנקבע גם שמה של הארץ — ארץ ישראל, עם שגם שמו נקבע להיקרא — ישראל.

ישראל הוא שם העם וגם שם הארץ, השם זה נקבע בעקבות מאבקו של יעקב במלאך אלוהים. יעקב גבר על המלאך ולא עזב אותו עד שזה ברך אותו ואמר לו: ״וַיֹּאמֶר לֹא יַעֲקֹב יֵאָמֵר עוֹד שִׁמְךָ כִּי אִם יִשְׂרָאֵל כִּי-שָׂרִיתָ עִם אֱלֹהִים וְעִם-אֲנָשִׁים וַתּוּכָל" (בראשית לב, כט). עם שנקבע לו ייעוד להיות אור לגויים וארצו ובירתה ירושלים יהיו אבן שואבת ומרכז רוחני לאומות העולם להנחלת ערכי המוסר האלוהי הנעלה לכלל בני האדם

ובכלל זה כיבוד זכויות האדם וחירותו, קידוש ערך החיים וטיפוח השאיפה לשלום בין העמים.

הספר מביא את כל אותם פסוקים המכריזים על עם ישראל כעַם הנבחר על ידי הקב"ה להיות לו לעם סגולה, עם קדושים וממלכת כהנים; עם השונה מאומות העולם; עם שיש לו ייעוד להאיר את דרכם של עמי העולם במוסר האלוהי הרוחני על פי תורת ישראל.

הספר משמש אשנב לקורא להכיר ומקרוב את 'ספר הספרים', המיוחד והיחיד בתולדות האנושות, שהוא הבסיס לקיומו של העם היהודי בעבר בהווה ובעתיד.

ספר זה עשוי לעניין את הקורא שיוכל להפיק מסרים ותובנות לדורנו בכל הקשור לסכסוך מול אויבנו הפלסטינים הערבים-מוסלמים.

ובהקשר לסכסוך, הספר מספק גם הצצה בפסוקי הקוראן המכריזים ובאופן מפורש שבני ישראל הם העם הנבחר, שארץ ישראל מובטחת ומיועדת לבני ישראל בלבד, וכן קיומה של ברית תמידית בין אלוהים לעם ישראל.

ספר זה מספק ידע וכלים חשובים להבנת הסכסוך בין ישראל לערבים ולפלסטינים תוך התבססות על פסוקי הקוראן בנושא, וכן מידע ורעיונות לצורכי הסברה בכל הנוגע לסכסוך. מסע ההסברה לעמי העולם ולאו"ם, יתמקד בעובדה ההיסטורית שישראל היא ארץ התנ"ך אשר שורשיה מעוגנים מבחינה דתית ומשפטית בספר הספרים אשר ממנו שאבו ונבנו שתי הדתות הנצרות והאסלאם.

הספר רלוונטי לימינו כי התחושה היא שישנם לא מעטים בתוכנו שידיעתם בתורה ובשורשי העם היהודי, שטחיים ולוקים בחסר.

רק עם שמכיר את שורשיו ואת ייחודם, ואת ייחודה של תורתו ושל ארצו, יוכל לשרוד בעולם שרבים הם אויביו מבית ומחוץ שאינם בוחלים בשום אמצעי כדי לפגוע בו ולנשלו מאדמתו.

הכרת השורשים תחזק את האמונה בצדקת הדרך, תחזק את האחדות בעם ואת החוסן הפנימי, ותתרום להצלחת המאבק בכל אותם גורמים המטילים ספק בזכותו ההיסטורית והבלעדית של עם ישראל על ארץ ישראל.

עלינו לזכור שמצוות התורה חוקיה ומשפטיה והמוסר האלוהי הכלול בה, נועדו לשמור על ייחודו של עם ישראל ולהבדיל אותו משאר העמים.

הספר נוח לקריאה ולהבנה, כאשר בכל פרק בספר מוצגים כל הפסוקים הרלוונטיים התומכים ומחזקים כל נושא בפרקים.

לעתים ימצא הקורא שמצווֹת פסוקים ורעיונות חוזרים על עצמם מספר פעמים ובמגוון נוסחים. החזרות בתורה נועדו להבליט ולחזק את חשיבות התורה ומצוותיה לעצם קיומו של עם ישראל בארצו.

אין ספק בכך, שלחזרות יש אפקט מצטבר והן יכולות להיות יעילות מאד להדגשת המסר העובר בכל נושא כך שיהיה קליט ומובן.

החזרות נועדו להטמיע בתודעה מצווה או רעיון ולמנוע מצב שמישהו יבוא ויטען “לא ידעתי, לא שמעתי, לא ראיתי״.

מה חשבו הקוראים? 0 ביקורות
המלצות נוספות עבורך
עוד ספרים של צמרת - הוצאה לאור
דיגיטלי 37 ₪
דיגיטלי 37 ₪
מודפס 78 ₪
דיגיטלי 37 ₪
מודפס 78 ₪
דיגיטלי 37 ₪
מודפס 88 ₪
עוד ספרים של ניר צורף
דיגיטלי 37 ₪
מודפס 99 ₪
הירשמו לרשימת התפוצה של ביבוקס
Powered by blacknet.co.il