דף הבית > אומנות השמחה הפנימית

אומנות השמחה הפנימית

         
תקציר

עמודים: 175
שנת הוצאה לאור: 2019

כולנו מחפשים להיטיב את חיינו באופן מהותי.
יחד עם זאת, ישנם נושאים המעיבים על היום-יום שלנו ומונעים מאיתנו שמחה ושלווה:
– האגו, שהוא הצד האפל במערכות היחסים שלנו, מעכיר את חיינו.
– היעדר המחילה והחמלה, גורם לחוסר נינוחות ולמתח פנימי.
– חוסר היכולת לכוון ולדייק את הרצון בתוכנו, בורא מציאות לא נכונה עבורנו.
– מחשבות הרסניות ודיבור שלילי, מייצרים חוויית חיים מעיקה.
אם כן, ההתמקדות בחוסר ובכאב מונעת מאיתנו ליצור שמחה פנימית.
הנחת היסוד הנמצאת בכתובים היא שאנחנו לא יכולים לרפא בעיות אלה רק מתוך הבנת המקורות הרגשיים שלנו. כדי לפתור את מצוקותינו עלינו לשלב התבוננות אחרת על אותם נושאים עקרוניים וקריטיים המלווים אותנו.
בספר זה טמונים מפתחות ופתרונות למצוקות אלה. הכלים הניתנים בספר מושתתים על תפיסות חיים בתרבויות שונות, על העולם הרוחני, ועל שילובו של הפן הפסיכולוגי.
פנינה יואלי היא פסיכולוגית קלינית. בספר הנוכחי היא ממשיכה ומפתחת, מרכזת ומחדדת את ההארות ואת התובנות שאליהן הגיעה בעזרת הטיפולים השונים בקליניקה שלה, דרך הרצאות והנחיה בסדנאות בארץ ובחו”ל.
אומנות השמחה הפנימית, הוא ספרה השלישי. קדמו לו: המלך אגו, ו-מעבר לקו המים.
פרק ראשון
הקדמה
 
 
במשך שנים תהיתי למה אנשים יושבים בבתי קפה, באולמות חתונה, בפיקניק או בסלון ופניהם נפולות, מהורהרות, כבדות ובוודאי לא שמחות. מתברר שאדם עם עצמו מייצר הרבה מאוד מועקה וחוסר שמחה, הוגה במה שאיננו פה, במה שמטריד אותו או במחשבות נוגות על החיים.
אנחנו חיים עשורים על פני האדמה ומבזבזים זמן רב ויקר מתוכם על אינסוף מחשבות קשות ומעיקות.
האם לא חבל על הזמן המבוזבז?
כפסיכולוגית קלינית גדלתי על האסכולה המבקשת לעזור לבני אדם לסבול פחות, כשלמעשה הפסיכולוגיה מעולם לא התיימרה לעזור לייצר שמחה פנימית. אף על פי כן ולמרות מה שלמדתי, חיפשתי במשך זמן רב חלק נוסף שלטעמי היה חסר עד עכשיו. היה לי ברור שחייב להיות שלב נוסף המכיל סימני דרך וכלי עבודה ליצירת תחושה פנימית טובה כלפי עצמנו וכלפי החיים.
בספר זה מוגשים בפניכם באופן מרוכז תובנות וכלים שהם פרי של תובנות אותן יישמתי בסדנאות ובפסיכותרפיה במהלך השנים. אלה מטפלים בנושאים מרכזיים המעסיקים אותנו והחשובים ביותר לאופן שבו אנחנו חווים את החיים.
נדון בדרכים להקטין את כוחו של האגו המחבל במערכות היחסים שלנו, באופן שבו ניתן להמיר רגשות עכורים לרגשות חיוביים יותר, באופן שבו ניתן לשלוט במחשבות לא רצויות, ואיך לנתב את הרצון ולנווט את הדיבור שלנו כלפי עצמנו וכלפי האחרים. הנושא האחרון שיטופל, נושא הקשור בגישה הכללית שלנו כלפי החיים, יעסוק באופן שבו אנחנו כן מסוגלים לייצר שמחה פנימית במקום להמתין לאירועי חיים שיעשו זאת.
כולי אמונה שתמצאו בדברים כוח לייצר דרך של עבודה עצמית מיטיבה לחיים.
פנינה יואלי, 2019
מה חשבו הקוראים? 0 ביקורות
המלצות נוספות עבורך
עוד ספרים של אור עם הוצאה לאור
הירשמו לרשימת התפוצה של ביבוקס
Powered by blacknet.co.il