דף הבית > אומנות עצירת הזמן

אומנות עצירת הזמן

         
תקציר

עמודים: 216
תרגום: מיה אשל
שנת הוצאה לאור: 2020

מה אם היה לכם זמן לעשות כל מה שאתם רוצים?
מה אם לא הייתם סובלים יותר ממחסור בזמן ויכולתם למצוא אמידוּת זמן?
הספר הזה יכול לעזור לכם להגשים זאת. בעזרת תרגילים פשוטים וקלים שאפשר לעשות בכל יום תוכלו לשנות מן היסוד את מערכת היחסים שלכם עם הזמן.
“מי ידע שאם נעצור, נהיה נוכחים ונקדיש זמן לכל מיני פעילויות, נוכל להרוויח זמן? הספר אומנות עצירת הזמן מוכיח לנו שאם נעשה מאמץ קטן, יהיה לנו זמן לכל הדברים שאנחנו אוהבים.”
– ג’יי ג’יי וירג’ין, מחברת רבי המכר The virgin Diet ו-Sugar Impact Diet
“זהו מסע בן 100 ימים בשבילי החיים שלכם, מסע שישנה את כל מה שאתם חושבים על זמן, אנרגייה, כסף ומערכות יחסים. זה ישנה לכם את החיים. לכו על זה!”
– דייב אספריי, מייסד חברת Bulletproof ומחבר רבי המכר Head Strong ו-The Bulletproof Diet
“‘אומנות עצירת הזמן’ הוא ספר עוצמתי שיעזור לכם לצלוח את התקופה הייחודית הזו בהיסטוריה, שבה הזמן כל הזמן בורח לנו מבין האצבעות. אני ממליץ עליו בחום.”
– ד”ר דניאל אמן, מייסד קליניקות אמן ומחבר הספר Memory Rescue

 

פרק ראשון
הקדמה
 
 
הספר הזה עוסק בחיים המטורפים שלנו, שבהם הזמן הוא תמיד מצרך נדיר.
 
כולנו נאבקים למצוא זמן בחיים, ואיכשהו נדמה שמלאי הזמן הולך ואוזל משנה לשנה. אנחנו עייפים מכדי לחשוב, עייפים מכדי להתרכז, פחות יעילים מכפי שהיינו רוצים להיות, ואנחנו חשים אשמה כי אנחנו לא נפגשים מספיק עם יקירינו.
 
התפיסה שלפיה הזמן הוא מצרך נדיר קשורה קשר הדוק למגפת הלחץ בעולם המודרני. אנחנו לחוצים ומרגישים שהכול סוגר עלינו, וכל זה בטח לא משפר את היחס שלנו לזמן. אנחנו חיים בתרבות אובדת עצות, תרבות אחוזת פאניקה שהזמן חומק מבין אצבעותיה.
 
חששות לגבי זמן הם עניין מובן בהחלט. זמן הוא אמצעי החליפין שלנו בחיים. יש לנו מספר מוגבל של פעימות לב, וזמן מוגבל ליהנות מהחיים ולנצל אותם עד תום. הזמן שאנחנו מבלים עם משפחתנו, עם יקירינו, עם חיות המחמד שלנו ועם התחביבים שלנו הוא יקר מפז, ואנחנו מייחסים לו חשיבות רבה. אנחנו סוחרים בזמן שלנו גם בתמורה לכסף. בכסף הזה אנחנו רוכשים קורת גג, מזון, חופשות ושכר לימוד לאוניברסיטה לילדינו. באפשרותנו גם לבזבז את הכסף, ואז הזמן שהושקע בו נעלם כלא היה.
 
כשאין לנו מספיק מודעות לזמן, אנחנו מפתחים בעיות בריאות. ואז מצטערים שאין לנו עוד זמן כדי לפצות על כך. זמן הוא הנכס היחיד שלנו והאוצר היקר ביותר בחיים. כשנגמר הזמן, ובכן, זה סוף המשחק. אנחנו יכולים להיזכר בדברים שקרו לנו, אבל לא נקבל את הזמן הזה בחזרה.
 
כשהיחס שלנו להתקדמות הזמן הוא שלילי, אנחנו מאבדים את תחושת המשמעות בחיים. אנחנו הולכים מפה לשם, בלי כיוון מוגדר, מבזבזים את הזמן שברשותנו ולאחר מכן מתחרטים על כך. הזמן מבלבל אותנו כל כך שאיננו מצליחים לעצור ולחשוב על העתיד ועל ההשפעה של ההחלטות שאנו מקבלים היום.
 
זה קורה ברמת הפרט, אך גם ברמת החברה: הבעיות הפוליטיות והסביבתיות החמורות ביותר מושפעות כולן ממערכת היחסים הכושלת שלנו עם הזמן. אנחנו לא מצליחים להאט... אנחנו לא מצליחים להפסיק לצרוך ולזהם.
 
כולנו יודעים שאנחנו צמאים לזמן, אבל מה אנחנו עושים בנידון? מעט מאוד.
 
ספר זה מבקש לשנות זאת ולהחזיר לנו את הקשר הבריא עם הזמן. אם נתקן את מערכת היחסים שלנו עם הזמן ונמצא את המרכז שלנו, נוכל להחזיר לעצמנו את השליטה על המחויבויות שלנו, לארגן מחדש את חלוקת הזמן, ולהחליט איפה ועם מי אנחנו מעדיפים לבלות את הזמן היקר שלנו. אנחנו חיים בעולם שבו הכול נגיש וכמות המידע וההזדמנויות היא אינסופית, כך שהאחריות לעמוד בפרץ ולהחזיר לעצמנו את השליטה על החיים שלנו מוטלת על כתפינו. המרץ שלנו, הכסף שלנו והזמן שלנו קשורים זה לזה יותר ממה שנדמה לעיתים. ספר זה יסביר זאת בעזרת שיטה פשוטה, ברורה ומוכחת. בספרי הקודם, "הנזיר העירוני", עזרתי לאלפי אנשים להרגיש שיש להם יותר זמן ולהשיג שלוות נפש.
 
המטרה שלי היא להביא אתכם למצב שאותו אני מכנה אמידוּת זמן, כלומר מצב שבו יש לכם זמן להגשים את השאיפות שלכם מבלי להרגיש שאתם כלואים, לחוצים, שהעומס מכריע אתכם או שמאיצים בכם. כשאנחנו משיגים אמידות זמן, אנחנו שלווים, מקבלים החלטות טובות יותר, אנו בריאים יותר, הקשרים שלנו עם המשפחה חזקים יותר, וסדר העדיפויות שלנו משתנה כך שתחושות הסיפוק והמשמעות שבות אלינו. אם תצליחו לשלוט במערכת היחסים שלכם עם הזמן ולהשיג אמידות זמן, אתם תהיו פחות לחוצים, תרגישו שיש לכם יותר מרץ, תחוו סיפוק רב יותר, ובכלל תספיקו לעשות הרבה יותר דברים.
 
אז איך משיגים אמידות זמן? לומדים לעצור את הזמן. בספר הזה אלמד אתכם תרגילים רוחניים עתיקים וכישורי חיים פרקטיים שבעזרתם ניתן לעצור את הזמן. נתחבר לחוכמה המוּלדת שלנו, נחזיר לעצמנו את השליטה על היומנים שלנו ונבנה חומות מוצקות סביב מחויבויות שיש לפנות להן זמן. חשבו על זה כתרגיל בניהול מודע של הזמן.
 
הספר מתמקד בתרגיל בשם "גונג מאה הימים", שאותו אציג בפניכם. תרגיל זה מבוסס על תרגיל סיני עתיק, ו"גונג" מייצג למעשה זמן מוגדר שאנחנו מקדישים לביצוע משימה מסוימת מדי יום. כל אחד מכם יבחר תרגיל מסוים (או כמה תרגילים) שישמש כ"גונג" ולאחר מכן יתרגל אותו מדי יום למשך תקופה מסוימת. שיטה זו מחזקת את כוח הרצון ומכריחה אותנו לפקוח עיניים ולשים לב להרגלים היוצרים את השגרה שלנו. אנו יודעים שההרגלים הקטנים שלנו ביום יום הם שבונים את החיים שלנו. שינויים קטנים, פשוטים ומשמעותיים לאורך תקופה ממושכת הם המפתח להתקדמות. נשנה קצת פה וקצת שם, ובסופו של דבר החיים יקבלו תפנית נפלאה. תרגיל ה"גונג" הוא תרגיל עוצמתי ביותר, והוא עוזר לנו ללמוד להתמקד ולחזק את כוח הרצון, ובו בזמן מבטיח שנתמיד בתרגול. תרגיל ה"גונג" מקדש את האהבה העצמית, מעיר אתכם מהשגרה המוכנית שלכם ומאיר אתכם במודעות מחודשת.
 
נדרשים לפחות 90 ימים להטמיע הרגל חיובי במערכת העצבים שלכם, ולכן חשבתי שתרגיל "גונג מאה הימים" הוא התרגיל המתאים ביותר מבחינת אורך הזמן. אתם יכולים לחשוב על זה כעל טקס בן מאה ימים שיעזור לכם להטמיע הרגלים חדשים. טקסים עוזרים לכולנו להתעורר משגרת החיים של העולם המודרני ולשקוע במישור אישי יותר שבו אפשר לחולל שינוי אמיתי. במקום לבקש מאדם עסוק, שעומד לקרוס גם ככה, להוסיף עוד פעילות לחיים המטורפים שלו, פשוט ניקח משהו שאתם עושים בכל מקרה ונציע תחליף שיפנה לכם יותר זמן ומרץ מדי יום. נלמד להפסיק, נירגע, נשנה מעט את אחד ההרגלים שלנו ונציע חלופה טובה יותר. נעשה זאת בכל יום ונלמד ליצור שגרה חיובית יותר.
 
חלק מההרגלים יתקבעו ואחרים ייעלמו. זה בסדר גמור. הרעיון של התרגיל הוא לפנות לאט ובעדינות יותר ויותר זמן בחיים שלכם, וכפועל יוצא יותר ויותר מרץ והתלהבות. ודאי תשמרו על חלק מהשינויים, ולאחרים אולי תחזרו בשלב מאוחר יותר בחיים, אבל מסע בן מאה ימים בשבילי החיים שלכם ישנה מן היסוד את מערכת היחסים שלכם עם זמן, מרץ, כסף, בני אדם ועם החיים עצמם.
 
הספר בנוי מפרקים קצרים, עם תרגיל קצר ותוכנית עבודה לכל יום. חלק מהתרגילים עוסקים בפעילויות נקודתיות שוודאי הייתם רוצים לעשות אילו היה לכם זמן. תרגילים אחרים עוסקים בשיטות כלליות למציאת יותר זמן שישמש אתכם לכל פעילות שהיא. חלק מהתרגילים ודאי יהיו קלים עבורכם, ואחרים יטלטלו אתכם. למשך 100 ימים, החיים ייראו אחרת. אתם תרגישו אחרת, ומערכת היחסים שלכם עם הזמן (וכפועל יוצא מכך עם החיים) תשתנה לטובה לבלי היכר.
 
הדרך הטובה ביותר להשתמש בספר זה היא לעבור על כולו מההתחלה ועד הסוף במשך 100 הימים הקרובים (כן, זה אומר שצריך להתחיל עכשיו!) ופשוט לעשות תרגיל אחד בכל יום. ככל שתתקדמו, תגלו שסיגלתם לעצמכם כל מיני הרגלים. באחד הימים אולי תרגישו שהייתה לכם פריצת דרך ששינתה מהיסוד את האופן שבו אתם עושים דברים מסוימים. ביום אחר אולי תעשו תרגיל שלא תצליחו להתחבר אליו באופן עמוק. זה בסדר גמור. תתקדמו לכם יום אחר יום ושימו לב אילו הרגלים סיגלתם לעצמכם בדרך. מלאו את הספר הזה בהערות שלכם. כתבו את המחשבות שלכם והקיפו מילים. זה התהליך שלכם. החוכמה הפנימית שלכם היא זו שאנחנו מנסים להתחבר אליה. תעדו הכול.
 
כשתסיימו את 100 הימים הראשונים, אני ממליץ לכם להיעזר בספר הזה בכל יום באופן אקראי. בואו נקרא לזה רולטת "גונג". תסתובבו עם הספר, תפתחו אותו בפרק אקראי ותעשו את הגונג של אותו יום. אתם כבר מכירים את התרגילים מהקריאה הראשונה בספר, ועכשיו תהיה לכם הזדמנות לבחון אותם מחדש. כשאתם קוראים פרק מסוים בשנית, אתם לא אותם האנשים שקראו אותו לראשונה. תוכלו ללמוד כך הרבה מאוד על המסע שלכם כבני אדם בעולם הזה.
 
עכשיו חזרו לחייכם ולעיסוקים שלכם. בואו ניגש למלאכה. יש לנו 100 ימים ביחד, מעכשיו!
מה חשבו הקוראים? 0 ביקורות
המלצות נוספות עבורך
עוד ספרים של אור עם הוצאה לאור
הירשמו לרשימת התפוצה של ביבוקס
Powered by blacknet.co.il