דף הבית > סודות של מיליונרים

סודות של מיליונרים

         
תקציר

עמודים: 299 תאריך יצאה לאור: 07-2021 סודות של מיליונרים הוא ספר שמטרתו אחת: להוביל אתכם מהמקום שאתם נמצאים בו למקום שאליו אתם שואפים להגיע בחייכם, תוך יישום כללי הצלחה פשוטים שניתן לשלב בחיי היומיום באופן מיידי. דין גרזיוסי, איש עסקים מצליח ומאמן אישי נודע, גדל בתנאים קשים. איש מבני משפחתו לא היה יכול להגיש לו עזרה כשנזקק לה, ולמרות זאת הוא הפך למיליונר ומנהל כיום כמה עסקים מצליחים. איך הוא עשה זאת? ואיך תוכלו גם אתם להפוך לגירסה הטובה ביותר של עצמכם? סודות של מיליונרים ממפה את כללי הזהב של אנשים מצליחים ומעניק כלים לעתיד טוב יותר:

  • מדוע חשוב כל כך להתמקד במה שאנחנו רוצים בחיינו (ולא להתעכב על מה שאנחנו לא רוצים).
  • מדוע חיוני להגדיר יעד ברור בדרך לשינוי.
  • איך נוכל להבין מהם החסמים שמקשים עלינו להתקדם.
  • מדוע עלינו להקשיב רק לעצות של אנשים שהצליחו בתחום שאנחנו מתעניינים בו.
  • כיצד נוכל למקסם את הפרודוקטיביות שלנו ולהפוך את החלומות שלנו למציאות.

סודות של מיליונרים כיכב ברשימת רבי המכר של הניו יורק טיימס, נמכר במאות אלפי עותקים ותורגם לשפות רבות. מחברו, דין גרזיוסי, השכיל להשתמש בנכס היחיד שהיה לו כשיצא לדרך – החלטה נחושה לחיות חיים טובים יותר – והפך ליזם מצליח, איל נדל"ן ומחברם של ספרים מצליחים.

פרק ראשון

פרק 1
זה הזמן הנכון לשנות את ההרגלים שלכם
"האמת בנוגע לביטחון עצמי ולצעדים אמיצים היא שכל כך הרבה מזה בא מתוך היכולת לשמוע את מה שאומר לך הלב ולהבדיל את זה מדברים אחרים; ומתוך מה שהאינטואיציה אומרת לך, הקול הפנימי הקטן שאומר, 'אתה יודע מה? קח את הטלפון ותתקשר', או 'זה הדבר הבא שאתה צריך לעשות.'"

- מארי פורליאו, יזמית

זאת תקופה לא יציבה, אפילו מטורפת, בהיסטוריה האמריקאית. מההשפעה של פוליטיקאים פלגנים שאנשים מרגישים שאי אפשר לבטוח בהם ועד ליחס השלילי כלפי יזמים שעובדים קשה ועושים הרבה כסף. הנורמות החברתיות משתנות. כמו שאמרתי קודם, רוב האנשים יאמרו לכם שהם מרגישים שהם עובדים קשה יותר ומהר יותר כדי להספיק להשלים כל מיני מטלות, אבל התוצאות מאכזבות. הם שואפים לטפס בסולם ההצלחה, אבל מסיבה כלשהי זה פשוט לא קורה.

האם אתם מרגישים שאתם לא מקבלים את התוצאות שאתם רוצים או שמגיעות לכם? האמת היא שלמציאות הזאת לא אחראית רק השפעת הטכנולוגיה. אחראי לה גם גורם נוסף שאולי אפילו אינכם מודעים לקיומו. החדשות הטובות הן שאם נדמה לכם שלא יוצא שום דבר מכל המאמצים שלכם, אתם לא משוגעים. בואו נבדוק מהי הסיבה האמיתית.

תפוקה לעומת הכנסה
בזמן התחקיר לקראת כתיבת הספר הזה, נתון סטטיסטי אחד על פרודוקטיביות או תפוקה משך את תשומת לבי יותר מכול.

אם תסתכלו על התרשים הבא יתברר לכם שבמשך שנים רבות, התפוקה והשכר צמחו יחד בזווית תלולה של 45 מעלות. אבל משנת 1973 המצב השתנה. עקומת השכר הלכה והשתטחה, אבל התפוקה המשיכה להתקדם באותו הקצב. מה פירושו של הפער המסיבי הזה בין השכר לתפוקה? פירושו שהפרודוקטיביות שלנו, כחברה, הלכה וגדלה, אבל שהשכר שאנחנו מקבלים לא משקף את זה. אז אם אתם מרגישים שאתם עובדים קשה יותר ומהר יותר ומשתמשים בטכנולוגיות של היום כדי לעשות יותר — אתם צודקים. אבל השכר פשוט לא התקדם יחד עם העלייה בפרודוקטיביות.


זאת הסיבה שבגללה אתם מרגישים עסוקים יותר מאי־פעם ובכל זאת לחוצים פיננסית. העובדה המצערת היא שהפער הולך וגדל. אנחנו יכולים להתעלם מזה ולהאשים אחרים, אבל אנחנו יכולים גם לבנות הרגלים שיגדילו את ההכנסה ואת ההצלחה האישית שלנו.

מעמד הביניים סופג פגיעה קשה. אני יודע שפוליטיקאים וכל מיני אנשים שמקדמים את האג'נדות שלהם חוזרים ומזכירים את הנקודה הזאת. אבל אני רוצה להפוך את השיחה ל"מקומית" יותר — אני מדבר עכשיו על ההשפעה של המצב הזה על הכלכלה הביתית שלכם, על המשפחה שלכם.

אני לא מתכוון לדבר בגנות העשירים — אדרבה, בספר הזה אני נותן לכם הרגלים שיעזרו לכם להיות עשירים או להגדיל את ההון שכבר ברשותכם. אבל הסטטיסטיקה לא משקרת. אם אינכם מוכנים ואם אינכם מצוידים בכלים הנכונים, השינוי שמתרחש בימינו עלול להשפיע עליכם עמוקות. וכאשר ראיתי את התרשים הבא, ידעתי שאני חייב להראות לכם אותו. עד שנת 1981, ההכנסות של כל השכבות הסוציו־אקונומיות גדלו בערך באותו הקצב. אבל בערך ב־1981 התחיל להיווצר פיצול. המאיון העליון התנתק מההמון, ומאז הכנסתם של האנשים במאיון העליון עלתה ב־138 אחוזים, לעומת עלייה של 15 אחוזים בלבד ב־90 האחוזים התחתונים.

לפניכם התרשים המדאיג עם הנתונים. אבל תנו לי רגע לעבור איתכם על העובדות לכאורה ואז להסביר איך זה משפיע עליכם.

מנקודת ראות אחת הפער הולך וגדל. נראה שאנחנו הופכים לחברה המורכבת משתי שכבות. מעמד הביניים הולך ומצטמצם, והתרשים הזה מראה בבירור שזאת לא רק תיאוריה. אלה החיים האמיתיים. וזאת הסיבה שבגללה אולי אתם מרגישים את ההשלכות שתיארתי קודם.


מפחיד ככל שהתרשים אולי נראה לכם, דמיינו: מה אם פערי ההכנסה שראיתם בתרשים יהיו חסרי משמעות לגביכם? מה אם תדעו שיש דרכים למגן את עצמכם פיננסית וליצור לעצמכם את ה"מעמד" שאתם רוצים בו בחיים, בבית, ועם המשפחה שלכם?

מדד חדש להצלחה
תראו, אני מאמין בסטטיסטיקה. ואם הנתונים נראים לכם מדאיגים — נהדר! יש לכם סיבה עוד יותר טובה להמשיך לקרוא ולפעול כדי לשנות את המצב בחייכם. אבל הדבר שמדאיג אפילו יותר הוא פירושו של המונח "מעמד הביניים" בימינו.

אם ההכנסה המשותפת שלכם ושל בן או בת הזוג שלכם היא מאה ועשרים אלף דולר בשנה, פירוש הדבר הוא שאתם במעמד הביניים. אבל האם זה דבר שצריך לחגוג? מה אם בשביל לקיים את ההכנסה הזאת אחד מכם עובד בשתי משרות והאחר צריך לעבוד גם בסופי השבוע? כן, אולי יש לכם מכונית נחמדה, בית יפה, חופשות ודברים נחמדים אחרים. אבל אולי הילדים נשארים בצהרון עד שעה מאוחרת ונדיר שיש לכם זמן לבלות בחברתם? אולי כבר מזמן לא היה לכם ולבן או בת הזוג זמן איכות משותף מפני שאתם כל כך עסוקים? אולי בכלל אינכם מקדישים זה לזה מספיק תשומת לב מפני שכאשר אתם מדברים זה נעשה בין הודעות הטקסט והדואר האלקטרוני? אולי יש לכם עסק משלכם ואתם מרגישים מדי יום שקשה לכם להתמודד עם כל העומס? אלה רק כמה תרחישים מבין הרבה אחרים. אבל אני רוצה לשאול שאלה פשוטה: האם זה באמת מעמד הביניים שאתם שואפים להיות חלק ממנו?

הגיע הזמן להגדיר מחדש את מעמד הביניים, ואם לומר זאת במפורש, אנחנו צריכים להתחיל לדבר על האמצע הבלתי ממומש. ובאותו האופן אנחנו גם צריכים להגדיר מחדש מהם המעמד העליון והתחתון.

לא כל כך משנה אם אתם מאמינים שמעמד הביניים הולך ונעלם. אם מצבכם הפיננסי טוב אבל איכות החיים שלכם גרועה, או אם אינכם מממשים את מלוא הפוטנציאל שלכם — החיים שלכם לא נראים כמו שהם צריכים להיראות. אם יש לכם כסף אבל אין לכם חיים, זה מצב אומלל; וגם לא נעים לחיות בלי כסף ובשאיפה להיות מסוגלים לבנות לעצמכם חיים. אני מתכוון להמשיך לומר לכם בכל הספר הזה שאם יהיו לכם ההרגלים הנכונים — מצבכם לא יהיה תלוי במצב הכלכלה, במה שקורה בחברה מבחינת המעמדות או בזהות האנשים שבשלטון. הדבר החשוב הוא לרקוד לפי המנגינה של עצמכם. זכרו — עליכם לשאוף להיות התרמוסטט, לא התרמומטר, כלומר להיות אלה ששולטים בכלכלה ובסגנון החיים האישיים שלכם. אתם יכולים להתאים את שניהם לצרכים שלכם בדרך שתהיה משמעותית ומספקת. כן, אם יהיו לכם ההרגלים הנכונים ואם תאמינו בהם, המטרה הזאת תהיה מבחינתכם יותר מאפשרות גרידא.

כסף הוא לא דבר רע
במהלך שנים של נסיעות ומפגשים ישירים עם תלמידי גיליתי אצל רבים מהם את האמונה שכסף הוא דבר רע במובן כלשהו. לרעיון הזה יכולים להיות כל מיני מקורות — הורה אנטי־חומרני, אידיאולוגיה פוליטית או רעיונות דתיים. אז לפני שנמשיך, בואו נתייחס לרעיון הזה ונוודא שברור לנו על מה אנחנו מדברים.

התעשרות לא בהכרח פותרת כל בעיה, אבל אין ספק שיש הרבה בעיות שהיא יכולה לפתור. כאשר המצב הכלכלי בביתכם איתן, אתם יכולים לצאת למסעדות לעתים קרובות יותר, לשלוח מישהו לאסוף בשבילכם בגדים מניקוי יבש, להעסיק מישהו בניקוי הבית, לפרוע חובות, לקנות בית חדש, לצאת לחופשות ולתרום לנזקקים. אתם יכולים גם לאפשר לבן או לבת הזוג לפרוש מהעבודה, וכך לאפשר לאדם אחר להחליף אותם בתפקיד וליהנות מההכנסה שאתם כבר לא זקוקים לה.

אז בין שאתם רוצים לתרום לשינוי המצב הכלכלי בעולם ובין שפשוט מסקרן אתכם לראות איך אתם ומשפחתכם תרגישו כשתחיו ברמת חיים גבוהה יותר, אני מאמין שזה הזמן הטוב ביותר בעולם להשיג את מבוקשכם. בואו נודה: הקפיטליזם לא נהנה מיחסי ציבור טובים. לפעמים יזמים נתפסים לא כאנשים חיוניים לשיטה הכלכלית שלנו אלא כחמדנים ובלתי מוסריים. זה נשמע מטורף לאלה מאיתנו שמאמינים בשיטה הזו, אבל זאת אמונה שרווחת במגזרים מסוימים בחברה.

אבל האמת היא שכסף שאנחנו מרוויחים ביושר מאפשר לנו לעשות דברים מדהימים בעולם.

כמעט כל מיליארדר וכמעט כל מיליונר סופר־מצליחן שאני מכיר עשו כסף כדי להבטיח לעצמם חיים נהדרים, אבל אז גם השתמשו בכספם כדי לחולל בעולם שינויים גדולים לטובה. רוב המיליארדרים מעסיקים אלפי בני אדם. הם גם עוזרים להורים ולבני משפחה נוספים לפרוש מהעבודה, ותומכים בהתקדמותם של ילדיהם. הם עוזרים להקים בתי תפילה, להביא מים למקומות שבהם שורר מחסור, ומקימים ארגונים שעוזרים לממן זאת — לעתים קרובות בלי לחפש שום הכרה ציבורית. לכסף שמרוויחים ביושר יכולות להיות תוצאות לוואי מדהימות. הוא יכול להועיל לחברים, לבני משפחה ולעולם.

אם אתם קוראים את הספר הזה, סימן שאתם רוצים יותר בחייכם. אם לא תהססו להתעשר וליצור לעצמכם ביטחון כלכלי, תיווכחו כמה דברים טובים תוכלו לחולל בעולם.

הנה דבר אחר שכדאי לחשוב עליו. נראה שיש בחברה זלזול בקפיטליזם, ביזמות ובעשיית כסף. בה בעת, חוסר כסף גורם לאנשים יותר מצוקה מאשר כל דבר אחר בעולם. מומחים אומרים שרוב הגירושים מתרחשים בגלל בעיות כספיות, ושרוב האנשים שלוקחים תרופות נגד חרדה מודים שהסיבה לחרדה שלהם היא דאגות כלכליות.

רוב האנשים שמרגישים שהם מנותקים מילדיהם או מבני הזוג שלהם טוענים שהסיבה היא חוסר כסף, זמן או עבודה שהם שונאים. האם כסף הוא נושא שאי־פעם הדאיג אתכם? ברור שכן. "האם יש לי מספיק? האם אני עצמי מספיק?" — השאלות האלה יכולות להוציא כל אדם משלוותו. הנה מה שלימד אותי אחד המנטורים שלי: "אם אתה יכול לכתוב צ'ק כדי לפתור בעיה, הבעיה הזאת לא קיימת מבחינתך." הזכירו זאת לעצמכם וחזרו על המשפט הזה כמו על מנטרה. אם אתם יכולים לכתוב צ'ק כדי לפתור בעיה, הבעיה לא קיימת מבחינתכם. אם יש לכם חשבונות שמלחיצים אתכם, אתם כותבים צ'ק, והבעיה נעלמת. ההשכלה של הילדים מדאיגה אתכם? כתבו צ'ק והבעיה תיעלם. מדאיג אתכם שההורים שלכם מזדקנים ואין להם מספיק חסכונות לפנסיה? כתבו צ'ק שיאפשר להם לצאת לפנסיה ברווחה; זה מה שאני עשיתי. דואגים בקשר לעתיד האישי שלכם? כתבו צ'ק והבעיה תיעלם. העסק שלכם לא מתפקד מספיק טוב? כתבו צ'ק והבעיה תיעלם.

אל תגידו לי, "כסף לא יפתור את הבעיה". כשכסף לא עומד בדרככם, אתם יכולים להיות במיטבכם. חשבו על זה כך: אם הייתי יושב לידכם ברגע זה ולופת לכם את הגרון, הדבר היחיד שהייתם חושבים עליו הוא חמצן. אבל אני מתאר לעצמי שעד הרגע הזה, שאיפת אוויר לא היתה דבר שהעסיק את מחשבותיכם. אתם חיים כל יום בידיעה שתמיד יש לכם אוויר לנשימה. הסיבה לכך שכסף מלחיץ אנשים היא שהם נמחצים בפער שבין כמות הכסף שהם מקבלים לבין הכמות שנחוצה להם בשביל לחיות את החיים שהם רוצים.

כשדאגות כלכליות מפסיקות לעמוד בדרככם נפתחת בפניכם האפשרות להיות במיטבכם. שינוי הרגלים מסוימים בחייכם יאפשר לשפע ולשגשוג לזרום לעברכם בדרכים שברגע זה אולי נראות לכם בלתי אפשריות. אין בספר הזה מכונת כסף פלאית. אין כפתור שלחיצה עליו תמלא את תיבת הדואר שלכם בצ'קים. הדבר שאתן לכם הוא מתכונים שמתאימים באופן מושלם לתקופה המורכבת שבה אנחנו חיים. הם חוסכים את הבלבול של החיים המודרניים ומתווים קו ישר שמחבר את המקום הנוכחי שלכם עם המקום שאליו אתם רוצים להגיע.

חשבתם פעם איך קורה שאדם אחד מרוויח כפליים מאדם אחר, למרות ששניהם גדלו בסביבה דומה, עובדים באותו תחום וממלאים תפקידים דומים? או מדוע אחד מהם מצטיין בעבודתו אבל עוזב ועובר לעשות את מה שמתחשק לו לעשות, ואילו האחר אומר, "כן, אבל הכלכלה במצב רע, ובגלל הנשיא והקונגרס והבוס שלי אני תקוע." שני אנשים, שתי תוצאות חיים שונות לחלוטין. מה הסיבה? לזה מביניהם שהתקדם בחייו לשלב חדש יש הרגלים יומיומיים שונים מאלה של זה שאמנם רוצה יותר או מקווה ליותר אבל נשאר לשבת בחיבוק ידיים.

לכל אורך הספר הזה תראו את ההרגלים האלה בפעולה, וכל אחד מהם ילהיב אתכם. וכמו שאמרתי קודם, לא משנה מאין אתם באים. הדבר היחיד שמשנה הוא לאן אתם רוצים להגיע.

אל תעזבו את ההגה
אני רוצה לסיים את הפרק הזה בסיפור שאני מספר לאנשים כבר שנים. דמיינו איכר שקם כל יום ומעמיס את המספוא על העגלה של הטרקטור. הוא מכניס את הטרקטור להילוך, נוסע קילומטר למקום שבו רועות הפרות, וכל הפרות באות אליו בריצה. הוא מפזר את המספוא וחוזר לאסם.

אם מדי יום, במשך עשר, חמש־עשרה או עשרים שנה, הוא קם בבוקר, מתניע את הטרקטור, מעמיס את המספוא, מכניס את הטרקטור להילוך ונוסע לאותו שדה, מה יקרה בסוף? גלגלי הטרקטור ישאירו בדרך לשדה תלמים עמוקים, ובסופו של דבר האיכר יוכל לקום, להעמיס את המספוא, להתניע את הטרקטור, להכניס אותו להילוך ולעזוב את ההגה, כי הטרקטור ייסע מעצמו בתלמים העמוקים וייקח אותו בדיוק למקום שאליו הוא נוסע כבר שנים.

העבירו את הסיפור הזה לחייכם שלכם ושאלו את עצמכם: האם עזבתי את ההגה? האם הפסקתי לנווט? האם גם אני יצרתי תלמים שגורמים לי לעשות אותו דבר כל יום? זה לא בהכרח אומר שכל החיים שלכם מתנהלים במסלול קבוע, אלא שייתכן שבאופן בלתי מודע, אתם עושים כל יום את אותם דברים, ובכל זאת מצפים לתוצאות שונות. האם יש לכם הרגלים שגורמים לכל יום להיראות כמו קודמו, בשעה שאתם מקווים שגורם חיצוני כלשהו ישנה את המצב? אולי אתם מחכים לשינוי במצב הכלכלה, למישהו שיתערב למענכם, או שישחק לכם מזלכם ותזכו בכרטיס המנצח בלוטו? האם הפכתם לתרמומטר במקום להיות תרמוסטט?

אני לא שופט אתכם. זה קורה לכולנו. רוב האנשים עוזבים את ההגה. אבל זה לא חייב להיות כך. הנה הדבר החשוב בסיפורו של האיכר: כדי לשנות כיוון, כדי לשנות את היעד, הוא לא חייב לשנות את חייו מהקצה אל הקצה ולנסוע בכיוון חדש לגמרי. זה לא כמו ההחלטות שמקבלים לקראת שנה חדשה, כשאנחנו מרגישים צורך לשנות בעצמנו את הכול. אתם לא צריכים להתעורר מחר ולהתחיל בשגרה חדשה לחלוטין — לעשות יוגה ואז מדיטציה ואז לבלות שעה במחשבות חיוביות. כן, לכל הדברים האלה יש ערך, אבל הדבר היחיד שאתם צריכים לעשות מחר הוא לשים את עצמכם במקומו של האיכר ולהסיט את ההגה הצידה רק בסנטימטר. תנועה קטנטנה.

אם הוא יקום מחר בבוקר ויסובב את ההגה רק קצת בתחילת הדרך, אחרי דרך של קילומטר הוא יגיע למקום כל כך רחוק משדה המרעה הרגיל שלו שבכלל לא יוכל לראות אותו. התלמים הישנים ייעלמו, מפני שכעת הוא יתחיל ליצור חדשים — על ידי שינוי של סנטימטר בודד בכל פעם.

אני יודע שיש דברים אחרים שאתם יכולים לעשות במקום לקרוא את הספר הזה — לצפות בטלוויזיה, ללכת לאירוע ספורט, לטפל בכל מיני סידורים ומשימות. אבל הדברים האלה לא הולכים לשום מקום. תמיד תוכלו לעשות אותם. האם אתם מעדיפים להחליף נורה או לשנות את חייכם? אין גלולת פלא שאם תבלעו אותה, פתאום יופיע כסף בחשבון הבנק שלכם בלי שתצטרכו לעשות דבר. זה גם לא עניין של זכייה בלוטו, וגם לא של המְתָנָה למישהו אחר שיעשה בשבילכם משהו. כדי להתעשר, עליכם לשנות את ההרגלים ואת המחשבות שלכם. ואתם יכולים להתחיל כבר היום.

כמו שאומר ג'ון פול דג'וריה, "ההבדל בין אנשים מצליחים לאנשים לא מצליחים הוא שאנשים מצליחים עושים את הדברים שאנשים שלא מצליחים לא רוצים לעשות." הייתי מוסיף לדבריו שלאנשים מצליחים יש מערך הרגלי ליבה שמזניק אותם קדימה. האדם הממוצע מבלבל בין הצלחה למזל. אבל מזל לא קשור להצלחה. הרגלי ההצלחה של המיליונרים הם מה שמוביל להצלחה.

עכשיו, בואו נבדוק היכן אתם נמצאים בחייכם ולאן אתם רוצים להגיע.

מה חשבו הקוראים? 0 ביקורות
המלצות נוספות עבורך
דיגיטלי 29 ₪
קינדל 28 ₪
דיגיטלי 26 ₪
מודפס 88 ₪
דיגיטלי39 ₪ 31.2 ₪
קינדל38 ₪ 30.4 ₪
דיגיטלי 29 ₪
מודפס98 ₪ 49.9 ₪
עוד ספרים של תכלת - הוצאה לאור
עוד ספרים של מילי
דיגיטלי 35 ₪
מודפס 39 ₪
דיגיטלי 29 ₪
קינדל 28 ₪
דיגיטלי 35 ₪
קינדל 34 ₪
מודפס 79 ₪
דיגיטלי 29 ₪
קינדל 28 ₪
דיגיטלי 29 ₪
קינדל 28 ₪
הירשמו לרשימת התפוצה של ביבוקס
Powered by blacknet.co.il