דף הבית > כמה עולה לי הכסף?

כמה עולה לי הכסף?

         
תקציר

עמודים: 90 תאריך הוצאה לאור: 05-2022 האם אתם מרגישים שהגיע הזמן לעלות לשלב הבא בחייכם ולהפסיק להרגיש כמו עבדים? האם אתם מרגישים שאתם רוצים לדעת לנהל נכון את כלכלת הבית? לפתוח ולנהל עסק מצליח משלכם? לא מצאתם עדיין את הדרך הנכונה?   ינאי סביליה, צעיר שעבר תהליך מפועל שכיר לעצמאי, ולבסוף ליזם ולאיש עסקים מצליח, כתב מדריך ייחודי וחסר-תקדים המציג את הדרך ואת התהליך שמסייעים להתקדם לשלב הבא בחייכם המקצועיים ולממש את יכולותיכם.   סביליה שם דגש בספר על ממד הזמן, זמן קצוב ויקר מפז, ומסביר כיצד לתכנן כראוי את המסלול ולנצל את הזמן, כך שגם הנפש תהיה בריאה וחופשיה. מתברר שאיש עסקים מצליח אינו רודף אחרי הכסף – אלא אחרי הזמן.   בספר זה תמצאו את כל הסודות – מהו עצמאי, מהם ההבדלים בין בעל עסק לבין איש עסקים, כיצד חושב איש עסקים מצליח, מהי התנהלות פיננסית יעילה ועוד ועוד. אז... כמה זמן עולה הכסף שלכם?  

פרק ראשון

זמן עבורי

אני רוצה שתיקחו לכם דקה בודדת ותנסו לחשב כמה הדקה הזו שווה לכם. אם נחלק את חיינו לזמן שבו אנו חווים רגעי אושר ולזמן שבו אנחנו לא כל כך מאושרים, נוכל לקבוע בוודאות שאילו הייתה לנו הבחירה, היינו בוחרים באופציה שבה רוב הזמן אנחנו חווים אושר.

כאשר אני חווה רגעי אושר, אני רוצה לקחת את הזמן כמה שיותר לאט וליהנות מכל שנייה כאילו היא השנייה האחרונה. רגעי אושר כאלו מופיעים בדרך כלל לאחר זמן ממושך של שגרה, של שעמום, של עצבות או של ריקנות. מופעי האושר הללו הם רק רגעים, הם אינם מצב מתמשך או קבוע.

החיים אינם פשוטים ויש בהם מעט הנאות. יש הטוענים שאם אדם יחווה עשירית מן ההנאות שיש בחיים ביום אחד, הוא יקבל התקף לב. אולם ההנאות הללו לרוב מסתיימות מהר, לכן עלינו להאריך את משך זמן ההנאה ככל שניתן. כך, למשל, חשוב לי לקחת את הזמן כדי לאכול מאכל שאני אוהב, ליהנות מהריח העולה ממנו ומכל נגיסה בו. חשוב לי לקחת את הזמן כשאני נמצא בסביבה של אנשים שאני אוהב. חשוב לי לנצל את הזמן גם לעשיית דברים שוטפים, כגון ניקיון הבית או קניות. חשוב לי בחיים האלה שאצליח לנצל את הזמן שלי היטב ולא אבזבז אותו רק על עבודה ועל מרדף אחר כסף. הניסיון, אגב, מוכיח שלרוב אנחנו מצליחים להגשים את השאיפות שלנו בדיוק בזמן הנכון.

זמן הוא מצרך יקר וחשוב מאין כמותו. רובנו שוכחים להעניק לזמן מספיק חשיבות ובוחרים לבזבז אותו כדי לייצר כסף. האבסורד הוא שעם הכסף שייצרנו, אנו מנסים ליהנות ולחוות רגעי אושר. ברוב שנות חיינו אנחנו מבזבזים את הזמן. כאשר אנחנו מכניסים את עצמנו ל'לופ' של עבודה ושוקעים בתוכה, אנחנו מביאים את עצמנו למצב שבו אנחנו חייבים לברוח!!! הבריחה עצמה היא כדי לממש רגעי אושר בזמן.

אנחנו בעצם לא קולטים שמתבזבז לנו הזמן, ושבלי לשים לב הכסף הופך לחשוב יותר ממנו. והכסף — הכסף בורח ונעלם מידינו במהירות. גם כאשר אנחנו עובדים קשה, הכסף נעלם כלא היה. אין אחד מאיתנו שלא יצא לו לומר את המשפט, "אני עובד כל כך קשה ולא נשאר לי מזה כלום."

אז במה אנחנו טועים? מה אנחנו עושים לא נכון? מדוע אנחנו לא משיגים עושר, ובטח לא אושר, גם כשאנחנו משקיעים שעות רבות בעבודה. השאלה הגדולה שכל אחד מאיתנו שואל את עצמו פעמים רבות היא "לאן בורח לי הכסף?"

 

 

לאן בורח לי הכסף?

אני פונה לכל מי שהגיע הביתה מלווה בכאב גב אימתני, כאב שנבע ממשמרת קשוחה של 12 שעות ואף יותר. לי זה קרה, ויותר מפעם אחת. הזמן בכל יום במהלך השבוע מתבזבז על עבודה קשה ומרובת שעות בשל המרדף אחר כסף. השבוע חולף במהירות, וכך גם סוף השבוע.

העייפות המצטברת משבוע העבודה כל כך גדולה, עד שבחלק גדול מיום שישי אנחנו מבזבזים את זמננו ברביצה על הספה, זרוקים וגמורים מעייפות. בסוף השבוע אנחנו קמים מאוחר כי סוף-סוף אנחנו יכולים להשלים שעות שינה, וכבר במהלך השבת, ובעיקר במוצאי שבת, השביזות משתלטת עלינו כי מחר יום ראשון, והכול מתחיל מחדש, הלופ המוכר והשוחק.

עבדתי בחיי שעות רבות, אפילו ביקשתי לעבוד עוד. חשבתי לעצמי שאם אעבוד יותר, המשכורת שלי תתפח ואני אהיה אדם עשיר ומאושר. אבל האמת היא שרימיתי את עצמי. כן, הרווחתי כסף, אבל הוא בוזבז ללא הכרה על בריחות שבזבזו לי את הזמן. בכל שנה הייתי זקוק לחופשה משגרת העבודה והייתי בורח לחו"ל כדי למלא את המצברים מחדש. במקום ליהנות מהיומיום שלי, מהזמן שלי, מהנעורים שלי, מהאנרגיות שלי, התעללתי בגוף שלי ובנפש שלי במשך תקופה ארוכה מאוד ולהפתעתי לא התעשרתי מכך, אלא ההפך. אדם שמרוויח טוב מטבעו מבזבז בהתאם. הסיבה העיקרית לבזבוזים היא הרצון לברוח למעט זמן איכות ולרגעי אושר. הבריחות הללו הן סוג של ניסיון להצדיק את הסיבה שלשמה אנחנו עובדים כל כך קשה!

שגרת חיים כזו מייצרת בעיה רצינית, אנחנו צוללים לתוך מינוס עצום של הדבר הכי יקר בחייו של אדם... הזמן!!! זמן הוא הדבר הכי חשוב שיש לנו, והוא בלתי ניתן לרכישה. אדם שמתקרב לסוף חייו היה מקריב את כל ממונו כדי לקבל עוד זמן. מעבר לכך שהזמן יקר לנו, אנחנו לא שמים לב שבשעה שאנחנו עובדים כל כך קשה, נוצר לנו חסך בהנאות, משום שלוח הזמנים שלנו כל כך צפוף עד שלא נותר לנו זמן ליהנות מהכסף.

ישנן משפחות רבות שבהן לילדים לא חסר דבר, כי אימא ואבא מייצרים הכנסה גבוהה. יש להם הכול, חוץ מאימא ואבא. ואימא ואבא אכן מרוויחים טוב הודות לעבודה קשה, אך לא נותר להם זמן לבלות. כל יציאה לבילוי דורשת הפקה לא פחות גדולה מזו של אירוע השקת אייפון חדש. כולנו מכירים את המשפט, "כמה זמן לא יצאתי כמו שצריך".

פתאום אנחנו מגלים שאנחנו כבר לא מצליחים ליהנות מדברים פשוטים, ואז אנחנו מתחילים לחפש 'אטרקציות של עשירים'. אנחנו אפילו מנסים לגרור איתנו חברים שיצטרפו אלינו. אבל בואו נודה באמת, זהו שקר אחד גדול!!! לצערי, אין לאף אחד את האומץ להודות בכך. הכול אשליה זמנית וטיפשית. אנחנו מענגים את עצמנו בעצם זה שאנחנו מבזבזים כסף, כאילו אנחנו עשירים — אבל אנחנו לא.

במשך שבע שנים, המון זמן לכל הדעות, עבדתי כל יום 12 שעות, שישה ימים בשבוע. בסופי שבוע לא הייתי יוצא מהבית לבלות. עבדתי כמו חמור על סטרואידים, והייתי משוכנע שאני בדרך הנכונה אל האושר ואל העושר. הייתי מסונוור, עיוור מרצון. את זמן הפינוק שלי הייתי שומר לסוף השנה כשהייתי טס לחו"ל, כל שנה למדינה אחרת. טסתי לחו"ל כדי ליהנות מהזמן שלי. זה מדהים כמה קל לבזבז 30 אלף שקל בחודש, בחופשה בחו"ל, ולחזור על הפעולה הזאת, ללא חרטה, בכל שנה. החופשות השנתיות בחו"ל רק הגדילו לי את התיאבון, ועם הזמן הרצון שלי לטוס היה חזק מהרצון שלי לחזור לארץ. צברתי חוויות אדירות בחו"ל, ולא הייתי משנה דבר, חוץ מעניין אחד — שהחופשות יוכלו להימשך הרבה יותר זמן. הכסף מאפשר לנו לרכוש המון מוצרים ושירותים שבאמצעותם אנו ממלאים את החסכים שלנו, וכך למדתי על בשרי, לאחר שבע שנים, שלכסף יש נטייה להתאדות, להתפוגג.

אז לאיפה ברח לי הכסף? במקרה שלי הוא ברח על הבריחות לחו"ל. מרבית האנשים כמוני, הם בורחים מחיי השגרה, גם אתם. כל אדם בורח בדרכים שלו ומבזבז את מרבית כספו על כך. אני ברחתי המון שנים, כיום אני מודה בכך. אני יודע שברגע שכל אחד מכם יודה בפני עצמו שגם הוא עושה הכול כדי לברוח מהשגרה, ממלאכת החיים, הוא כבר ישפר את מצבו. הבריחות האלו, טובות לנפש, אך הן לא פחות מבזבוז זמן, כי קיימות דרכים אחרות לנצל את הזמן ולשמח את הנפש. הדרך האופטימלית לחיות חיים מאושרים היא לנצל בצורה חכמה ויעילה את הזמן שלנו ולחיות באושר, כי איש מאיתנו לא יודע מתי ייגמר לו הזמן בחיים.

כל אחד צריך להבין שהוא אומנם עובד בשביל הכסף, אבל הכסף אינו המטרה הסופית. כסף הוא בכלל אינו מטרה אלא רק אמצעי להשגת מטרות. כסף אולי מניע את העולם, אבל הוא אינו מבטיח אושר. אנחנו משלים את עצמנו שאנחנו יכולים לקנות אושר בכסף. אולם כאשר אדם מקדיש את חייו לייצור כסף, הוא יעשה הכול כדי לברוח מהשגרה, וכך הוא מבזבז יותר כסף ויותר זמן.

שבע שנים חייתי בלופ. עבדתי מאוד קשה, ובשביל לברוח טסתי לחו"ל, ואחרי החופשה חזרתי לעבוד קשה. כך, במעגל בלתי נגמר בכמה מקומות עבודה. עם הזמן הבנתי שכדי לטוס לחו"ל כל כך הרבה, אני צריך להרוויח כפול או לחילופין למצוא דרך שבה אני מצליח לייצר הכנסה פסיבית, לעשות כסף בזמן שאני ישן. עם הזמן הגעתי למסקנה שהמסלול שבחרתי אינו נכון והחלטתי שאני חייב לעשות משהו בנידון, ובדחיפות.

הרבה פעמים שמעתי בחיי את המשפט, "מי שעובד, לא עושה כסף". מי שהמציא את המשפט הזה הוא אדם חכם, ומי שמצליח ליישם אותו הוא גאון. אז איך עושים כסף מבלי לעבוד? ואיך קורה שמי שעובד לא עושה כסף? הרי כדי לעשות כסף חייבים לעבוד, לכאורה.

בואו נבחן את המושג "לעשות כסף". הרי גם להרוויח סכום קטן זה "לעשות כסף", אבל האמת היא שכדי לעשות הרבה כסף, אנחנו לא צריכים לעבוד בעצמנו. הסוד הוא להגיע למצב שבו לא אנחנו הם אלה שעובדים בשביל הכסף שלנו. עלינו לייצר מערכת שעובדת עבורנו, וכך נעשה הרבה כסף.

עסק אחד לא יכול לייצר הרבה כסף, אלא אם כן הוא פונה לנישה ספציפית וייחודית. אבל הזמן הנדרש כדי לייצר נישה כזו עלול להיות חיים שלמים. כדי להימנע מזה עלינו לייצר שיטה, מערכת עם מינימום טעויות, עם מינימום קשיי תפעול ועם הוצאות נמוכות ככל האפשר. מערכת כזו צריכה להיות מבוססת על ספר נהלים מפורט ככל האפשר, שבו מופיעים הסברים מדויקים כיצד ובאילו דרכים יש להפעיל את העסק. רק אז, כאשר הסניף הראשון עובד בהתאם לתוכנית העסקית, יש לשכפל את השיטה כמה פעמים. והכי חשוב — לא לעבוד בעצמנו, רק למכור את השיטה שלנו, ובזמן שלנו.

אדם שעובד לא "עושה כסף" באמת, אבל הוא מייצר נזק מתמשך לחייו הפרטיים. בשנים שבהן עבדתי כשכיר עשיתי הרבה כסף, אבל בזבזתי את כולו על בריחות מהשגרה המעיקה, כך שבפועל לא באמת "עשיתי כסף". בזכות השנים כעובד שכיר הבנתי שעליי לחשב מסלול מחדש, ובמהירות, כי בפועל גם בזבזתי זמן וגם את כל הכסף שהרווחתי.

עצה חברית, אל תעשו את מה שאני עשיתי כשכיר. בחיים מתבזבז לנו המון זמן על ניסוי וטעייה, לכן עלינו ללמוד מאלו שנכשלו כיצד לא להיכשל, ומאלו שהצליחו — כיצד להצליח. בספר זה אשתף אתכם כיצד הגעתי לתובנות ששינו את חיי. אל תבזבזו זמן! קבעו לעצמכם תקרה לשעות בעבודה, כך שתוכלו גם ליהנות מהיומיום. בכל יום שאתם לא עושים זאת, אתם מבזבזים זמן, ואתם הרי יודעים, שיום שעובר לעולם לא יחזור.

מה חשבו הקוראים? 0 ביקורות
המלצות נוספות עבורך
דיגיטלי 29 ₪
קינדל 28 ₪
דיגיטלי 26 ₪
מודפס 88 ₪
דיגיטלי39 ₪ 31.2 ₪
קינדל38 ₪ 30.4 ₪
דיגיטלי 29 ₪
מודפס98 ₪ 49.9 ₪
עוד ספרים של צמרת - הוצאה לאור
הירשמו לרשימת התפוצה של ביבוקס
Powered by blacknet.co.il