דף הבית > עד מתי רק עד 120?
עד מתי רק עד 120?
הוצאה: ספרי ניב - הוצאה לאור
תאריך הוצאה: 07-2024
קטגוריה: עיון / ספרות מקצועית
מספר עמודים: 150

עד מתי רק עד 120?

         
תקציר

מדוע אנחנו מזדקנים? האם אפשר לעצור את ההזדקנות? האם גיל הוא "רק מספר"? האם הזדקנות היא מחלה? האם בריאות היא כמו קופת חיסכון? ומדוע חשוב ללמוד על ההזדקנות כאשר אנחנו צעירים?

בשאלות מרתקות אלו, ורבות אחרות, עוסק ספר זה, שהוא הספר המקיף ביותר בשפה העברית, ובליבו מה שמכונה "מדעי אריכות החיים" (Longevity). פרופ' יובל חלד מציב סימני שאלה לגבי התפיסה הרווחת שהזדקנות ומאפייניה, כפי שמוכרים כיום, הם גזרת גורל. הוא מביא ראיות מדעיות לכך שייתכן שבעתיד הלא רחוק יהיו בידינו הכלים שיאפשרו לנו תוחלת בריאות ותוחלת חיים ארוכות הרבה יותר, ועם זאת מציע כלים בסיסיים, נגישים ופשוטים יחסית להאריך את בריאותנו וחיינו.

הספר מביא את הידע העדכני ביותר בנושא הזדקנות, את הסיבות לה, את התהליכים הקשורים בה ואת השיטות הידועות והמתוכננות להאריך את חיינו, אולי עד חיי נצח. הוא מבוסס על המחקרים המדעיים והרפואיים העדכניים ביותר, אך מציג גם כיווני מחקר, גישות ושיטות "מחוץ לקופסה" לקידום הבריאות ולהארכת החיים. הספר מיועד הן לציבור הרחב, החפץ בהבנה מעמיקה יותר של גופו, בקידום בריאותו ובהארכת חייו, והן לעוסקים במקצועות הרפואה, השיקום, קידום הבריאות והאימון הגופני, החפצים בהעשרה ובגיוון של ארגז הכלים הטיפולי שלהם.

במענה לשאלה "עד מתי רק עד 120?" לוקח אותנו פרופ' יובל חלד, בכתיבה מרתקת, למסע מקיף ומעמיק אל תופעת הזדקנות גופנו ואל האפשרויות והשיטות הקיימות והעתידיות לעיכובה, למניעתה ואולי אפילו להיפוכה.

פרופ' יובל חלד הוא מדען ומומחה בעל שם עולמי במדעי הפיזיולוגיה האינטגרטיבית והפיזיולוגיה של המאמץ. שימש בעברו כפיזיולוג הראשי של צה"ל בחיל הרפואה. עם תחומי עיסוקו המדעיים נמנים חקר מגבלות היכולת של הגוף האנושי, הישרדות בתנאי קיצון, האימון הגופני, הסתגלות לסטרס והארכת תוחלת החיים. משמש פרופסור מן המניין בפקולטה למדעים במכללת סמינר הקיבוצים ומלמד במוסדות

אקדמיים נוספים בארץ ובעולם. חוקר, סופר ויועץ מדעי בתחומי בריאות, רפואה, אימון גופני, תזונה והזדקנות בריאה. ספרו הראשון, בריאות מחוץ לאזור הנוחות – מדע ההורמזיס, שעסק בשיפור החוסן באמצעות חשיפה ל"סטרס בריא", זכה לעניין רב הן בקרב הציבור הרחב והן בקרב אנשי מקצועות הבריאות. זהו ספרו השני.

פרק ראשון

פתח דבר

מאז ומתמיד העסיקה אותי שאלת גבולותיה של מעטפת היכולות של האדם, גוף ונפש כאחד. עד כמה נוכל למתוח את הביצועים שלנו? היכן עובר הגבול בין בריא לבין מזיק? עד כמה אפשר לשפר את הכושר הגופני? כיצד אפשר לשרוד בתנאים שונים, ובאיזו מידה? עד כמה אפשר "להגמיש" את מוחנו גם בגיל המבוגר? עד כמה אפשר להאריך את החיים? ועוד ועוד, ובעיקר, כיצד פועלת כל המערכת המורכבת הזו, שהיא גופנו, על מיליארדי המולקולות והתהליכים המרכיבים אותה?

זה שלושים שנים אני עוסק במחקר אינטגרטיבי רחב ומעמיק ומחפש תשובות לשאלות אלו ואחרות. ניסיוני רב השנים כמדען וכפיזיולוג לימד אותי, בין השאר, שהפלסטיות של גופנו, על כלל מערכותיו, מאפשרת לו להסתגל ולהשתנות באופן מרשים עקב חשיפה לגירויים חוזרים, לטוב אך גם לרע. בספרי הראשון, "בריאות מחוץ לאזור הנוחות - מדע ההורמזיס", עסקתי לעומק בסוגיה זו שאותה כיניתי "הסטרס הבריא". חלק מתאוריה זו מיושם גם בספר זה בהקשר של הארכת תוחלת החיים.

הידע הרב שרכשתי, מתוך מחקר אקדמי, למידה אין־סופית והוראה בארץ ובעולם, לצד הרצון לשתף את הציבור בידע מקדם בריאות ומאריך חיים, לעיתים "מחוץ לקופסה", הוליד את הספר שבידיכם. זהו, למיטב ידיעתי, הספר המקיף ביותר כיום בשפה העברית (כשפת מקור) שעוסק לעומק במדעי ההזדקנות, באפשרות להאריך את חיינו, במידת השפעתם של פיתוחים מדעיים ושל אורחות החיים ואפילו באפשרות לחיי נצח. מכאן, שקריאה בו מתאימה למבוגרים ולצעירים כאחד.

הוריי היקרים חצו זה מכבר את גיל השמונים, גיל גבורות, ולכן אני עד באופן אישי לרבים מהנושאים שעליהם אני כותב בספר זה וכמובן מעודד אותם לפעול "על פי הספר" וגאה בהם על כך. הם באמת דוגמה ומופת. בה בעת אני פוגש את גיל הזהב במסגרת מחקר, ייעוץ והרצאות רבות, ובכל פעם מחדש חש הערכה, כבוד וענווה כאשר אני מרצה מול מאות בני הגיל השלישי וגם בני הגיל המכונה לעיתים "הגיל הרביעי". לניסיון ולחוכמת החיים של אוכלוסייה יקרה זו אין תחליף, ולא פעם אני מוצא את עצמי לומד לא פחות מאשר מלמד.

אני מקווה ומאמין שקריאת הספר ועיונים חוזרים בו ישרתו את הקוראים, בין שמדובר באנשי מקצוע בתחום ובין שמדובר באנשים המבקשים לשפר את בריאותם ואת איכות חייהם. אני רואה בספר תרומה ישירה ומועילה לבריאות הציבור, להזדקנות מוצלחת וגם לפיתוח שיטות שיאפשרו לנו, בני האדם, בעתיד הלא רחוק להוסיף שנים לחיים, ולא פחות חשוב מכך - חיים לשנים.

אני מאחל לכם, קוראים יקרים, קריאה מהנה ומועילה, לחוסן, לבריאות ולאריכות ימים.

שלכם,

פרופ' יובל חלד

מה חשבו הקוראים? 0 ביקורות
המלצות נוספות עבורך
דיגיטלי 35 ₪
מודפס 103 ₪
דיגיטלי 35 ₪
מודפס 93 ₪
דיגיטלי 44 ₪
קינדל 44 ₪
מודפס 118 ₪
דיגיטלי 42 ₪
קינדל 42 ₪
מודפס 98 ₪
דיגיטלי 35 ₪
מודפס 103 ₪
עוד ספרים של ספרי ניב - הוצאה לאור
דיגיטלי 35 ₪
מודפס 103 ₪
דיגיטלי 35 ₪
מודפס 87 ₪
דיגיטלי 35 ₪
מודפס 99 ₪
דיגיטלי 35 ₪
מודפס 110 ₪
דיגיטלי 35 ₪
מודפס 83 ₪
דיגיטלי 35 ₪
מודפס 65 ₪
עוד ספרים של יובל חלד
הירשמו לרשימת התפוצה של ביבוקס
Powered by blacknet.co.il