דף הבית > חיבור בריא לגוף הנשי
חיבור בריא לגוף הנשי
הוצאה: אוריון - הוצאה לאור
תאריך הוצאה: 2022
קטגוריה: ספרי בריאות ותזונה עיון / ספרות מקצועית
מספר עמודים: 156

חיבור בריא לגוף הנשי

         
תקציר

זהו מדריך העוסק בגוף הנשי ובמחזוריות. המדריך מביא זווית ראייה חדשה על התמודדות עם המחזור החודשי ועל סוגיות הקשורות לגוף. מטרת הספר היא לתת לך הבנה, כלים ותחושת שליטה בכל הנוגע להתמודדות עם הגוף שלך. כנשים, עלינו לקבל את גופנו כפי שהוא ולאמץ אותו אלינו. מגיע לנו ריפוי. הספר משלב בין תרבויות קדומות לתיאוריות עכשוויות.

אני מקווה שהספר יהיה חלק מהמסע שלך לחיבור עם עצמך.

מאיה אופנהיימר היא מדריכה ומרצה למגדר, מאמנת אישית לתזונה אינטגרטיבית ומלווה נשים למחזוריות קלה בשיטת שרמן. בעלת תואר ראשון בחינוך ופילוסופיה, בוגרת המכון לתזונה אינטגרטיבית (IIN) וסטודנטית לתואר שני במגדר.

פרק ראשון

פרק 1
מחזור
עולם מופלא ומחזורי

סיפור קצר

למרגלות נהר הירמוך נמצאת העיר שלי. מקום ההתיישבות הגדול ביותר בעולם. כאן חיים 2,000 תושבים. מעבר לנהר שוכנים אנשי המערות ומדי פעם פוקדים אותנו שבטים נוודים.

כמה פעמים בשנה מגיעים אלינו אנשים מכל עבר כדי לפקוד את מקדשֵי האֵלָה, האֵם הגדולה, להעלות מנחה, למצוא זיווג וגם לעשות סחר חליפין עם כלי עבודה, עם אבנים נדירות או עם צמחי מרפא ממקומות מרוחקים.

מולנו משתרע אגם גדול ומאחוריו גבעות מסתוריות שמאחוריהן, על פי הסיפורים, משתרעת ימה גדולה שאין לה סוף.

מעולם לא הגעתי לצידו השני של האגם. אומרים שהימה מתחברת עם האינסוף של הלילה, של הירח ושל הכוכבים..

ככל אישה שמגיעה לזמן הדימום הראשון שלה, למדתי על הירח. הדם מסמל את החיים והמוות השוכנים בתוכי. לדם יש קשר לגאות ולשפל של הירח, של הים ושל עונות השנה. הוא המחבר אותי למסתורי האם הגדולה. כל חודש, כשהירח מתרוקן, מתאספות כל הנשים יחד בקבוצות, מתרוקנות יחדיו מדם הווסת ומקריבות מנחה לאימא אדמה. זהו זמן מקודש. הזמן האהוב עליי בחודש. זמן חגיגי של מנוחה, צחוק, שירה. אני אוהבת להקשיב לסיפוריהן של הנשים המבוגרות. סיפורים על האֵלָה הגדולה, סיפורים על חוויות החיים, סיפורים מצחיקים עד דמעות וסיפורים מעוררי קנאה על תשוקה, על מיניות ועל אהבה. גם סיפורים על גברים, על שכנות ועל ילדים.

בזמן הזה אנחנו נחות, לעיתים מקשיבות. מתכנסות ומרפות. משחררות ומתרוקנות כדי לחזור לשגרה, להמשך המעגל המחזורי של החיים. מעגל מחזורי המתנהל על פי הקצב הנשי שלנו.

כשהירח מלא עורכים מסיבה. הנגנים יוצאים והריקודים מתחילים. אט אט נוצרים זוגות אוהבים הפורשים אל הגורן. זה הזמן הפורה, הזמן שבו נשים בשיא תפארתן, והגברים מחכים ליום הזה כל החודש.

בחברה שלנו אישה מסמלת את התהוות האֵם הגדולה. כל הפוגע בה ובכבודה עלול לעורר את זעמה. היא עלולה להמיט גשמים עזים ולהרוס את היבולים המעטים שהצלחנו ליצור בזיעת אפינו.

לכן, חשוב מאוד לשמור על נשים. נשים שחופשיות ללכת ולעשות כרצונן. כל בית הוא ביתה של האם, והאישה מגדלת את ילדיה והם תמיד יישארו בביתה. הגברים והנשים לא יודעים מי אבי התינוק ולכן הגברים דואגים לכל הילדים ולכל הנשים. הילדים הם תמיד ילדי האישה, היא מטפלת בהם, מאכילה אותם ודואגת להם.

הנשים יוצאות לצוד חיות קטנות ובעיקר ללקט מחוץ לעיר, הבנות והבנים נשארים בבית, מגדלים יבולים וחיות בר שבויתו.

הגברים המבוגרים יוצאים לצוד. הם מגינים עלינו מפני חיות טרף ותמיד חוזרים אל בית אימם.

בעיר שלנו אין חומות ואין כלי נשק.

בעיר המיוחדת שלנו החלו לפתח גידולים ולביית חיות. שבטים מכל האזורים מתפעלים מהביטחון הקיומי שהדבר מאפשר לנו. בזכות הביטחון הזה ניתנה לנו הזכות להתחיל וליצור כדים ופסלונים מחֵמר, אדמה בוצית המאפשרת יצירה.

כולנו חולקים בינינו הכול ודואגים שלאיש לא יחסר אוכל וקורת גג מעל הראש. כל הבתים אחידים, אפילו ביתה של הכוהנת הגדולה. כולנו שוות בפני אימא אדמה. הכול מתנהל על מי מנוחות. החיים בתוך העיר מוגנים, נעימים. הכוהנות הן המרפאות, הן שליחות האֵם הגדולה. הן הרחומות ואליהן הולכים להתייעץ ולקבל ברכה. הן עורכות טקסים למען כולנו. מתפללות ועובדות את האֵם הגדולה.

בזכות הקדריות והאומניות שלנו יש לכל אחת אפשרות להחזיק בביתה מזבח קטן ועליו צלמיות של האֵם הגדולה. ממש צלמית משלי, כאן בכף ידי. הכוהנת הגדולה דומה לה. עבת כרס וירכיים ושדיים מלאים וגדולים.

כל בוקר וכל ערב אני מתיישבת להתפלל לצלמית הפרטית שלי ומבקשת ממנה הגנה מפני איתני הטבע, פריון ובריאות.

היא נעתרת לבקשותיי, אך בידיה גם כוחות הרסניים. היא רחומה, אבל מעמידה אותנו במקום. היא בלתי צפויה ומחזורית במקביל. היא אם כל חי ואימא אדמה.

images.jpg

מה חשבו הקוראים? 0 ביקורות
המלצות נוספות עבורך
דיגיטלי 44 ₪
מודפס 88 ₪
דיגיטלי 48 ₪
מודפס 96 ₪
דיגיטלי 42 ₪
מודפס 103 ₪
דיגיטלי 35 ₪
מודפס 103 ₪
עוד ספרים של אוריון - הוצאה לאור
דיגיטלי 39 ₪
מודפס 78 ₪
דיגיטלי 36 ₪
מודפס 72 ₪
דיגיטלי 40 ₪
מודפס 82 ₪
דיגיטלי 39 ₪
מודפס 78 ₪
דיגיטלי 34 ₪
מודפס 68 ₪
הירשמו לרשימת התפוצה של ביבוקס
Powered by blacknet.co.il