דף הבית > כוחו של התת־מודע

כוחו של התת־מודע

         
תקציר

מס’ עמודים: 288
שנת הוצאה (מהדורה ראשונה): 2000

מדוע נדמה שאנשים מסוימים מצליחים בכול ללא מאמץ מיוחד וזוכים בהערכה, בשגשוג ובהצלחה, בעוד שאנשים אחרים נאבקים ובקושי מתקיימים מעמלם? לפי נקודת המבט של ג’וזף מרפי, בר–סמכא מפורסם בקשר לתהליכים מנטליים, ההבדל נעוץ בהרגלי חשיבה מושרשים. מדריך קלאסי זה מספק שיטות מעשיות וקלות לביצוע, וכן את ההשראה הנחוצה על מנת להשתחרר מרעיונות ומרגשות מעכבים ולהתיר את העכבות המאיימות על נפשנו.

בשלבו חכמה רוחנית עם מחקרים מדעיים חדשניים, כוחו של התתמודע שופך אור על הקשר בין מחשבותינו על החיים לבין איכות חיי היום–יום שלנו. דרך בוננויות המחבר מבינים הקוראים את כלי הריפוי הנפלאים העומדים לרשותם, את היצירתיות ואת השינוי החיובי שיוכלו לחולל. בהגיעם להבנה מקרוב של דרך הפעולה של נפשנו, ילמדו הקוראים תרגילים פשוטים להקלת כאב פיזי על–ידי תמונות ממוקדות, יסירו חסימות מנטליות בדרך לעושר, ימשכו אליהם בן–זוג מתאים בכוח הדמיון, וכמו כן יקבלו מפתחות להשגת קריירה מצליחה, מערכת יחסים הרמונית, שינה שלווה ורוח נעורים.

 

גוזף מרפי, דוקטור לפילוסופיה ולתאולוגיה, היה בר–סמכא בעל שם עולמי במיסטיות ובתהליכים נפשיים. הוא מחברם של יותר משלושים ספרים.

פרק ראשון

1
בית האוצרות שבתוככם
הנטייה של התת־מודע היא תמיד אל החיים. התפקיד שלכם הוא במסגרת המודע. הזינו את המודע שלכם בקביעות אמיתיות ונכונות. התת־מודע שלכם מתחדש תמיד בהתאם לדפוסים המנטליים שאתם מסגלים לעצמכם.

עושר אינסופי מצוי בהישג ידכם. כל שעליכם לעשות כדי להגיע אליו הוא לפקוח את עיני הנפש שלכם ולראות את בית האוצרות האינסופיים המצוי בתוככם. יש מחסן בתוך תוככם שממנו אתם יכולים לשלוף כל דבר שנדרש לכם על מנת לחיות את החיים בעליצות, ברוב פאר ובשפע.

אנשים רבים מנותקים מהפוטנציאל שלהם משום שאינם יודעים על קיומו של מחסן זה של תבונה אינסופית ואהבה חסרת גבולות שמצויים בתוכם. את כל אשר תרצו תוכלו למשוך ולהוציא משם.

בכוחה של פיסת ברזל ממוגנטת להרים משקל הגדול פי שנים־עשר ממשקלה שלה. אבל אם תבטלו את המגנוט שלה לא תוכלו להרים בעזרתה ולו דבר במשקל נוצה.

כך גם יש שני סוגים של בני ־אדם. הממוגנטים מלאי ביטחון ואמונה. הם יודעים כי נולדו להצליח ולנצח.

אחרים, כה הרבה אחרים, אינם ממוגנטים. הם מלאי פחדים וספקות. כשנקרית להם הזדמנות, הם אומרים, ״מה אם איכשל? אני עלול להפסיד את כספי. אנשים יצחקו לי.״ אנשים מסוג זה לא יגיעו רחוק. פחדם להתקדם פשוט גורם להם לדרוך במקום.

תוכלו להפוך לבני־אדם ממוגנטים, אם תגלו את הסוד השליט בכל הזמנים ותתחילו להשתמש בו.

הסוד השליט בכל הזמנים
נניח לרגע, שמישהו יבקשכם לכנות בשם את הסוד המשמעותי ביותר בכל הזמנים, מה תהיה תשובתכם? אנרגיית האטום? מסע בין כוכבים? חורים שחורים? לא, אף לא אחד מאלה. מהו אם כן הסוד השליט? היכן אפשר למצאו? כיצד אפשר להבינו ולהכניסו לפעולה?

התשובה פשוטה בתכלית. סוד זה הוא הכוח הנפלא ומחולל הנסים שנמצא בתת־מודע שלכם. זהו המקום האחרון שמרבית בני־האדם יחפשוהו, וזוהי הסיבה לכך שרק מתי מעט מוצאים אותו.

הכוח הנפלא של התת־מודע שלכם
כשתלמדו לגעת בכוח החבוי של התת־מודע שלכם ולשחררו, תביאו לתוך חייכם יותר כוח, עושר, בריאות, אושר ושמחה.

אינכם צריכים לרכוש כוח זה. הוא כבר מצוי ברשותכם. אולם יהיה עליכם ללמוד להשתמש בו. עליכם להבינו כדי שתוכלו ליישמו בתחומים השונים של חייכם.

אם תנהגו לפי השיטות והתהליכים הפשוטים שמוסברים בספר זה, תוכלו להשיג את הידע ואת ההבנה הדרושים. תוכלו לזכות בהשראתו של אור חדש, ותוכלו ליצור כוח חדש שיאפשר לכם להכיר בתקוותיכם ולהפוך את חלומותיכם למציאות. החליטו כעת להפוך את חייכם ליותר נפלאים, נהדרים, עשירים ואציליים מבעבר.

בתוככי מעמקי התת־מודע שלכם מצויים חכמה אינסופית, כוח אינסופי, אספקה אינסופית של כל מה שדרוש. כל אלה מחכים לכם שם, שתפתחו אותם ותבטאו אותם. אם תתחילו כעת להכיר בכוחות הגנוזים של מעמקי נפשכם, הם יבואו לידי ביטוי בעולם החיצוני.

רק אם אתם פתוחים לרעיונות חדשים ומוכנים לקבלם, התבונה האינסופית שבתוך התת־מודע שלכם תוכל לגלות לכם כל דבר שאתם צריכים לדעת בכל רגע של הזמן ובכל נקודה במרחב. תוכלו לקבל מחשבות ורעיונות חדשים, להוליד המצאות חדשות, לגלות גילויים חדשים, ליצור עבודות אמנות חדשות. התבונה האינסופית שבתת־מודע שלכם עשויה לאפשר לכם גישה לסוגי ידע חדשים ונפלאים. הניחו לה להתגלות בפניכם, ובכך תיפתח לכם הדרך לביטוי מושלם ולמקום אמיתי בחייכם, דרך החכמה של התת־מודע שלכם, תוכלו להקסים את בן־הזוג האידאלי שלכם, כמו גם את השותף העסקי ההולם. חכמת התת־מודע תראה לכם איך להשיג את כל הכסף הדרוש לכם ותעניק לכם את החופש הכספי להיות מה שלבכם חפץ, לעשות את רצונכם וללכת בעקבות נהיית לבבכם, זכותכם המלאה לגלות עולם פנימי זה של מחשבה, של רגש, של כוח, של אור, של אהבה ושל יופי. כוחותיו עצומים, הגם שאינם נראים. בתוככי התת־מודע שלכם תמצאו את הפתרון לכל בעיה ואת הגורם לכל השלכה. ברגע שתלמדו למשוך את הכוחות החבויים הללו, תקנו אחיזה ממשית בכוח ובחכמה הדרושים כדי לנוע קדימה בביטחון, בשמחה ובשליטה.

ראיתי את כוחו של התת־מודע מחלץ אנשים ממצבי נכות, ומחזירם להיות שלמים, חיוניים וחזקים. נפשם שחררה אותם לצאת אל העולם לחוות אושר, בריאות ועליצות. קיים כוח מרפא פלאי בתת־מודע שלכם, ובידו לרפא את הנפש המיוסרת ואת הלב השבור. ביכולתו לפתוח את דלת הכלא של הנפש ולשחרר אתכם. ביכולתו לשחרר אתכם ממינים שונים של שעבוד חומרי ופיזי.

צורך בבסיס עבודה

אם ברצונכם להתקדם בתחום כלשהו של מאמץ והשתדלות, עליכם לעשות צעד ראשון מהותי ביותר והוא — לגלות בסיס עבודה שהוא כללי ביישומו. לפני שתרכשו מיומנות בהפעלת התת־מודע שלכם, עליכם לרדת לחקר עקרונותיו. לכשתשיגו זאת, תוכלו לתרגל את כוחותיו מתוך ידיעת התוצאות שלבטח תשיגו. תוכלו ליישם את הכוחות הללו לטובת המטרות והשאיפות המוגדרות והברורות שברצונכם להשיג.

במשך שנים רבות עסקתי במקצוע הכימיה. אחד הדברים הראשונים שלמדתי בהכשרתי המוקדמת היה שאם מצרפים שני אטומים של מימן ואטום אחד של חמצן, המוצר שיתקבל יהיה מים — לא מדי פעם בפעם או ברוב הפעמים, אלא תמיד. אם לוקחים אטום אחד של חמצן ואטום אחד של פחמן ומצרפים אותם זה לזה, מקבלים חד־תחמוצת הפחמן, כלומר גז רעיל. אבל אם מוסיפים אטום נוסף של חמצן, מקבלים דו־תחמוצת הפחמן, גז שאינו מזיק לבעלי חיים וחיוני לצמחים. עובדות אלה הן כלל־עולמיות, ואינן משתנות. עובדות אלה הן מה שמכונה בפינו עקרונות, חוקים.

עקרונות הכימיה, הפיזיקה והמתמטיקה אינם שונים בפעולתם מעקרונות התת־מודע שלכם. אם רצונכם לעשות שימוש בכוחות כימיים או פיזיים, אתם חייבים ללמוד את העקרונות של תחומים אלה. אם רצונכם לעשות שימוש בכוח התת־מודע שלכם, עליכם ללמוד את עקרונותיו.

קחו למשל את העיקרון המקובל באופן כללי: המים שואפים להגיע לרמתם שלהם. חוק הכלים השלובים. זהו עיקרון כלל־עולמי. הוא מתייחס למים בכל מקום, בכל זמן, וכמו כן, לכל נוזל שהוא המתנהג כמים.

המצרים הקדמונים ידעו על קיומו של עיקרון זה. הם השתמשו בו ליצור את היסוד המאוזן להפליא של פירמידות הענק שבנו. כיום מהנדסים משתמשים בו בתכננם כל דבר שהוא, ממערכות השקיה ועד לתחנת כוח הידרואלקטרית.

או למשל, העיקרון שחומר מתפשט בחום. עיקרון זה נכון בכל מקום, בכל זמן ובכל הנסיבות. אם תחממו פיסת מתכת, היא תתפשט, בין שהמתכת נמצאה בסין, באנגליה או בהודו, ובין שבתחנת חלל בתנועה.

חומר מתפשט בחום... זוהי אמת כלל־עולמית. וגם זו אמת כלל־עולמית: כל מה שמותיר את רישומו בתת־מודע בא לידי ביטוי על המסך החיצוני כמצב, כחוויה ובמקרה או מאורע. תפילתכם נענית משום שהתת־מודע שלכם הוא עיקרון, ובאמרי עיקרון אני מתכוון לאופן הפעולה.

לדוגמה, עיקרון חשוב בתורת החשמל הוא שהחשמל זורם מפוטנציאל גבוה לפוטנציאל נמוך. אינכם משנים את עקרון החשמל כשאתם מדליקים מנורה או מבשלים על כירה חשמלית, אלא משתמשים בעיקרון זה. תוך שיתוף פעולה עם הטבע, ניתן להמציא המצאות מופלאות, לגלות גילויים מסעירים שמביאים לאנושות ברכה באינספור דרכים.

התת־מודע הוא עיקרון, שפועל בהתאם לחוק האמונה. עליכם לדעת מהי אמונה, מדוע היא פועלת, וכיצד היא פועלת.

חוק הנפש שלכם הוא חוק האמונה שלכם. כלומר, להאמין בדרך שנפשכם פועלת, להאמין באמונה. אמונת הנפש שלכם היא המחשבה שלכם ותו לא.

כל החוויות, המקרים, המצבים והפעולות נוצרים בתת־מודע שלכם בתגובה למחשבותיכם. זכרו, לא הדבר שבו אתם מאמינים, אלא האמונה עצמה היא שמביאה לתוצאה. הפסיקו לקבל אמונות, דעות, אמונות טפלות ופחדים כוזבים ומזויפים, אשר מטרידים את המין האנושי. התחילו להאמין באמיתות החיים שלעולם אינן משתנות. כשתגיעו לשלב זה, תנועו לפנים, למעלה, אל האלוהים.

כל מי שיקרא ספר זה, ויישם בנאמנות את עקרונות התת־מודע המובאים כאן, יגיע ליכולת להתפלל באופן מדעי ויעיל למען עצמו ולמען אחרים. תפילתכם תיענה בהתאם לחוק הכלל־ עולמי של פעולה ותגובה. מחשבה היא פעולה בשלב התחלתי. התגובה היא תשובת התת־מודע אשר מתייחס לאופי המחשבה שלכם. מלאו את נפשכם ברעיונות הנוגעים להרמוניה, לבריאות, לשלווה ולרצון טוב, ונסים ונפלאות יקרו בחייכם.

בין שמושא האמונה שלכם אמיתי או כוזב, אתם עתידים להגיע לתוצאות. התת־מודע שלכם מגיב ונענה למחשבה המקננת בהכרתכם. התייחסו לאמונה שלכם כאל מחשבה בתודעה, וזה יספיק.

דעו שאתם יכולים ליצור את עצמכם מחדש באמצעות האצלת תכניות אב חדשות לתת־מודע שלכם.

השניות (הדואליות) של הנפש
יש לכם נפש אחת ותו לא, אבל נפש אחת זו מכילה שני חלקים תפקודיים, חשובים ואופייניים. הגבול שמפריד בין השניים ידוע היטב לסטודנטים לחקר הנפש. שני התפקודים של נפשכם שונים במהותם זה מזה. לכל אחד מהם סגולות וכוחות מיוחדים במינם.

שמות רבים משמשים כדי לייחד את שני תפקודי הנפש, כמו למשל, הנפש האובייקטיבית והנפש הסובייקטיבית, המודע והתת־מודע, החלק הער והחלק הישן, ההכרה והתת־הכרה, החלק הרצוני והחלק הלא רצוני של הנפש, הנפש הזכרית והנפש הנקבית ועוד רבים אחרים, כל אלה, יהיו המשמעויות שלהם אשר יהיו, הם זיהויים של אותה שניות מהותית.

בספר אני משתמש במונחים ״מודע״ ו״תת־מודע״ על מנת לייצג את הטבע הכפול של הנפש. אם אתם מבכרים מערכת מונחים אחרת, הרגישו את עצמכם חופשיים להשתמש בה. נקודת הפתיחה החשובה היא לזהות ולדעת את הטבע הכפול של הנפש: את החלק המודע ואת החלק התת־מודע שלה.

דרך נפלאה להתחיל להכיר את שני התפקודים של הנפש היא לחשוב עליה כעל גינה. אתם הגננים. במהלך כל היום אתם טומנים זרעי מחשבה בתת־מודע שלכם. מרבית הזמן אינכם ערים לכך שאתם עושים זאת, כי הזרעים — מקורם בחשיבה רגילה וטבעית. את אשר אתם זורעים בתת־מודע שלכם, תקצרו בגופכם ובסביבתכם.

ציירו בעיני רוחכם את התת־מודע שלכם כערוגת אדמה פורייה, שתאפשר לכל מיני הזרעים לנבוט ולשגשג, אם זרעים טובים הם ואם רעים. אם תזרעו קוצים, האם תבצרו ענבים? אם תזרעו דרדרים, האם תקטפו תאנים? כל מחשבה היא גורם, וכל מצב הוא השלכה. זוהי הסיבה לכך שכה חשוב וחיוני שתיקחו אחריות על מחשבותיכם. בדרך זו תוכלו להוליד מצבים רצויים גרידא.

התחילו לזרוע כעת מחשבות של אושר, פעולה נכונה, רצון טוב והצלחה. חשבו בשקט ומתוך שכנוע עצמי על תכונות אלה. קבלו אותן כפי שהן, במלואן, במודע החושב והמנמק שלכם. המשיכו להטמין את זרעי המחשבה הנפלאים הללו בגינת הנפש שלכם, ותקצרו יבול נהדר.

כשאתם חושבים כהלכה, כשאתם מבינים את האמת, כשהמחשבות המופקדות בתת־מודע שלכם בונות, הרמוניות ושלוות, כוח העשייה והפלא של התת־מודע שלכם יגיב כשורה. הוא יגרום להיווצרות מצבים הרמוניים וסביבה נעימה ותומכת ויביא לטוב ביותר של כל דבר ודבר. ברגע שתתחילו לשלוט בתהליכי המחשבה שלכם, תוכלו ליישם את הכוחות של התת־מודע שלכם בקשר לכל בעיה או קושי. למעשה, תשתפו פעולה במודע עם הכוח האינסופי ועם החוק הכול־יכול ששולט בכל הדברים.

הסתכלו סביבכם. בכל מקום שבו אתם מתגוררים, בכל מעגל חברתי שאליו אתם משתייכים, תשימו לב כי הרוב המכריע של בני־האדם חיים בעולם החיצוני שלהם. הם מבינים — כפי שגם אתם תבינו — שהעולם שבפנים יוצר את העולם שבחוץ. מחשבותיכם, רגשותיכם ומה שאתם רואים בעיני רוחכם הם שיוצרים את העיקרון המארגן של ניסיונכם. העולם שבפנים הוא הכוח היוצר היחיד. כל מה שאתם מוצאים בעולם הביטוי נוצר על־ידיכם בעולם הפנימי של נפשכם, במודע או שלא במודע.

ברגע שתלמדו את האמת על קשרי הגומלין המתקיימים בין המודע לתת־מודע שלכם, תוכלו לשנות את חייכם מעיקרם. אם ברצונכם לשנות מצבים חיצוניים, תחילה עליכם לשנות את הגורם. מרבית בני־האדם מנסים לשנות את התנאים ואת הנסיבות באמצעות עבודה על אותם התנאים והנסיבות. זהו בזבוז משווע של זמן ומאמץ. הם אינם מצליחים לראות שתנאיהם הם תוצאה של גורם כלשהו. במטרה לסלק מחייכם חוסר הרמוניה, בלבול, מחסור ומגבלות, עליכם לסלק את הגורם להם. גורם זה הוא הדרך שבה אתם משתמשים בצד המודע שלכם, במחשבות ובתמונות שאתם מזינים אותו. שנו את הגורם, וההשלכה תשתנה. עד כדי כך פשוט הדבר.

כולנו חיים בים עמוק לאין שיעור של עושר אינסופי. התת־מודע שלכם רגיש מאוד למחשבותיכם המודעות. מחשבות מודעות אלה יוצרות את התבנית שלפיה זורמים התבונה האינסופית, החכמה, הכוחות החיוניים והאנרגיות של התת־מודע שלכם. עצבו את התבנית בכיוון חיובי יותר, ותתעלו את אותן אנרגיות אינסופיות לתועלתכם הרבה.

כל פרק בספר זה מביא המחשות מוגדרות ומעשיות של דרכים ליישום חוקי הנפש. ברגע שתלמדו את השיטות הללו, תחוו שפע ולא עוני, שמחה ולא צער, אור ולא חשכה, הרמוניה ולא חוסר הרמוניה, אמונה וביטחון ולא פחד, חכמה במקום אמונה טפלה ובורות, שלווה במקום סכסוך פנימי, הצלחה במקום כישלון. הייתכנו ברכות נפלאות מאלה?

מרבית המדענים, האמנים, המשוררים, הזמרים, הסופרים והממציאים הדגולים ובעלי שיעור הקומה מבינים לעומק את דרכי הפעולה של המודע והתת־מודע. זה הדבר שנתן להם את הכוח להשיג את מטרותיהם.

פעם נתקף טנור האופרה הגדול, אנריקו קארוזו, פחד במה. עוויתות שנגרמו כתוצאה מפחד עז כיווצו את שרירי גרונו. מיתרי קולו היו כמשותקים, חסרי תועלת. הוא עמד מאחורי הקלעים לבוש בתלבושת הבמה, זיעה נוטפת על גופו. בתוך רגעים ספורים היה עליו לעלות לבמה ולשיר מול קהל אלפים.

רועד אמר, ״אני לא מסוגל לשיר. הם יצחקו לי. הקריירה שלי מחוסלת.״

הוא פנה לחזור לחדר ההלבשה שלו, כאשר לפתע, נעצר וצעק, ״האני הקטן שלי מנסה לחנוק למוות את האני הגדול שבתוכי!״

הוא סבב על עקבותיו, פסע שוב לעבר הבמה ונעמד זקוף. ״צא לבמה,״ פקד על האני הקטן שלו. ״האני הגדול רוצה לשיר דרכי.״

קארוזו השתמש במונח האני הגדול כשהתכוון לכוח ולחכמה של התת־מודע שלו. הוא החל לצעוק, ״צא החוצה, צא החוצה, האני הגדול הולך לשיר!״

התת־מודע שלו הגיב על־ידי הרפיית הכוחות החיוניים שבתוכו. כשקראוהו לעלות לבמה, הוא פסע לפנים ושר בצורה נפלאה ומלכותית. קהל הצופים היה מרותק כליל.

ממה שכבר למדתם, אתם יכולים להבין שקארוזו זיהה את שתי רמות התודעה: המודעת או הרציונלית, והתת־מודעת או הלא רציונלית. התת־מודע שלכם הוא מגיב. הוא נענה לאופי של מחשבותיכם. כשהצד המודע שלכם (האני הקטן של קארוזו) מלא פחד, מודאג וחרד, משתחררים הרגשות השליליים שהוא יוצר בתת־מודע שלכם (האני הגדול). הם שוטפים את המודע בתחושת בהלה איומה, בתחושה מבשרת רעות ובייאוש. אם תופעה כזאת תקרה לכם, תוכלו לנהוג על־פי הדוגמה של קארוזו הגדול. תוכלו לדבר בחיוב ובתחושה עמוקה של סמכות לרגשות הלא רציונליים שנולדים במעמקי נפשכם. תוכלו לומר, כל אחד לעצמו, ״היה שקט. היה רגוע. אני בשליטה. אתה חייב לציית לי. אתה נתון לפקודתי. אינך יכול לפלוש למקום שאינך שייך אליו.״

תוקסמו להיווכח מה יקרה כשתדברו בסמכותיות ומתוך שכנוע עצמי לצד העמוק של העצמי העמוק שלכם. נפשכם תוצף בהרמוניה ובשלווה. החלק התת־מודע של נפשכם כפוף לחלק המודע שלה.

הבדלים מדהימים ודרכי פעולה יוצאות מהכלל
המודע כמוהו כנווט או רב־חובל על גשר ספינה. הוא מכוון את האנייה. הוא שולח פקודות לאנשים שנמצאים בחדר המכונות. הם מפקחים על הדוודים, על המכשירים, על המדידים וכדומה. אנשי הצוות שבחדר המכונות אינם יודעים להיכן הם מתקדמים; הם ממלאים הוראות. הם יעלו על שרטון אם האיש על הגשר ייתן הוראות שגויות המבוססות על ניתוח לא נכון של נתוני המצפן, המכשיר למדידת הזוויות והמכשירים האחרים. האנשים בחדר המכונות מצייתים לו משום שהפיקוד בידו. משום שהוא אמור לדעת מה הוא עושה, אנשי הצוות אינם חולקים על דעתו של רב־החובל, אלא ממלאים בפשטות את פקודותיו.

רב־החובל הוא אדון האנייה, והוראותיו מתמלאות כפשוטן. באופן דומה, הצד המודע שלכם הוא רב־החובל ואדון אנייתכם — כלומר, גופכם וסביבתכם וכל ענייניכם. הצד התת־מודע שלכם מקבל את הפקודות שלכם, בהתבסס על מה שהחלק המודע שלכם מאמין בו ומקבלו כאמת. הוא אינו מערער על הפקודות או על הבסיס שעליו ניתנו.

אם תאמרו לעצמכם חזור ואמור, ״אני לא מסוגל להרשות לעצמי את הדבר הזה,״ התת־מודע שלכם יאמין לדברתכם, וידאג לכך שלא תגיעו למצב שתקנו את אשר אתם רוצים. כל עוד תמשיכו לומר, ״אני לא יכול להרשות לעצמי לקנות את המכונית הזאת או את הבית הזה או לצאת לחופשה הזאת,״ התת־מודע שלכם יציית לפקודותיכם, וכל חייכם יעברו עליכם ללא דברים חשובים אלה, כשאתם סבורים ומאמינים שהנסיבות לא אפשרו לכם להשיגם. לא יעלה בדעתכם שאתם בעצמכם יצרתם את הנסיבות הללו. לא יעלה בדעתכם שיצרתם בעצמכם את הנסיבות הללו באמצעות המחשבות השליליות והמתכחשות שלכם.

בערב חג המולד האחרון אישה צעירה בשם נינה ו., סטודנטית באוניברסיטת דרום קליפורניה, הסתובבה באזור קניות יוקרתי בבברלי הילס. היא הייתה מלאת ציפייה. היא עמדה לבלות את החגים עם בני משפחתה בבופאלו, ניו־יורק.

כשנינה חלפה על פני חלון ראווה, לכד את עיניה תיק עור ספרדי. היא הסתכלה בו בכמיהה. לאחר מכן הבחינה במחיר שעל התווית ופערה את פיה בתדהמה.

היא עמדה לומר, ״לעולם לא אוכל להרשות לעצמי תיק יקר כזה.״

ואז נזכרה בדבר מה ששמעה אותי אומר באחת מהרצאותיי. ״לעולם אין להצהיר הצהרה שלילית. אם עשיתם זאת, חזרו בכם מיד, ונסים יקרו בחייכם.״

בהביטה מבעד לזכוכית, אמרה, ״התיק הזה שלי. הוא עומד למכירה. אני מקבלת זאת מבחינה מנטלית, והתת־מודע שלי ידאג לכך שאשיג אותו.״

מאוחר יותר ביום ההוא פגשה נינה את הארוס שלה לארוחת ערב. הוא הגיע מחזיק תחת זרועו חבילה עטופה בהידור. היה זה תיק העור הספרדי שראתה באותו הבוקר בחנות היוקרה. היא מילאה את כל כולה במחשבה על התקווה להשיגו. אחר כך הפנתה את העניין לחלק העמוק יותר של נפשה, שלו כוח הגשמה.

מאוחר יותר סיפרה לי נינה, ״לא היה לי כסף לקנות את התיק ההוא, ובכל זאת הוא שלי. מצאתי היכן למצוא כסף ואת כל הדברים שאני צריכה: במחסן האוצרות הנצחי שנמצא בתוכי.״

כיצד מגיב התת־מודע שלכם
לפני כמה חודשים קיבלתי מכתב מאישה בשם רות א. שנכחה בהרצאותיי. היא כתבה:

״אני בת שבעים וחמש, אלמנה עם ילדים שכבר גדלו ועזבו את הבית. אני חיה לבד על קצבאות קטנות של פנסיה וביטוח לאומי. חיי נראו עקרים וחסרי תקווה. אך אז נזכרתי בהרצאתך על כוח התת־מודע. אמרת שאפשר להעביר רעיונות לתת־מודע על־ידי חזרה עליהם ובעזרת אמונה ותקווה. האם הדבר ייתכן? החלטתי לנסות. לא היה לי מה להפסיד.

״התחלתי לומר שוב ושוב לעתים תכופות ברגש רב ככל שיכולתי לגייס, ׳אני רצויה. אני אהובה. אני נשואה באושר לגבר טוב לב ואוהב שקיים ברוחי. אני מוגנת ומגשימה את עצמי.׳

״את זאת עשיתי פעמים רבות ביום במשך כשבועיים. יום אחד בחנות כלבו בקרן רחוב הוצגתי בפני רוקח בדימוס. גיליתי שהוא טוב לב, מבין ודתי מאוד. הוא היה התשובה המושלמת לתפילתי. בתוך שבוע הוא הציע לי נישואים. כעת אנחנו בירח הדבש שלנו באירופה. אני יודעת שהתבונה שבתת־מודע שלי הביאה את שנינו לאיחוד אלוהי.״

רות גילתה שמחסן האוצרות נמצא בתוכה. היא הרגישה כי תפילתה היא אמת בלבה, והצהרתה שקעה בתהליך פעפוע בתוככי התת־מודע שלה, שהוא המדיום האישי. ברגע שהצליחה לגרום להתגלמות אישית, התת־מודע שלה חולל את התשובה באמצעות חוק המשיכה. החלק העמוק יותר בנפשה, המלא בחכמה ובתבונה, הביא לאיחוד בינה לבין בעלה החדש בברית אלוהית.

רעיונות שמן הראוי לזכור

1. מחסן האוצרות נמצא בתוככם. הסתכלו פנימה לקבל את התשובה לתשוקת לבכם.

2. הסוד הגדול המוחזק על־ידי האנשים הגדולים של כל הזמנים היה יכולתם לבוא במגע עם כוחות התת־מודע שלהם ולשחררם. גם אתם יכולים לעשות זאת.

3. בתת־מודע שלכם קיימת התשובה לכל הבעיות. אם אתם מפנים בקשה לתת־מודע שלכם לפני השינה, ״אני רוצה להתעורר בשש בבוקר,״ הוא יעירכם בדיוק בזמן.

4. התת־מודע שלכם הוא הבנאי של גופכם וביכולתו לרפא אתכם. הרדימו את עצמכם בכל לילה במחשבה על בריאות מושלמת, והתת־מודע שלכם, בהיותו עבדכם הנאמן, יציית לכם.

5. כל מחשבה היא גורם, וכל מצב הוא השלכה.

6. אם ברצונכם לכתוב ספר או מחזה נהדר, לשאת דברים בצורה טובה יותר בפני קהל מאזינים — העבירו את הרעיון באהבה וברגש לתת־מודע שלכם, והוא יגיב בהתאם.

7. אתם כמו רב־חובל המנווט אנייה. עליו לתת פקודות נכונות, אחרת הספינה תעלה על שרטון ותתפרק. באותו האופן עליכם לתת פקודות נכונות (מחשבות ותמונות) לתת־מודע שלכם השולט בחוויותיכם ומפקח עליהן.

8. לעולם אל תשתמשו בביטויים כמו ״איני יכול להרשות זאת לעצמי״ או ״איני יכול לעשות זאת.״ התת־מודע שלכם יתפוס אתכם במילה. הוא ידאג לכך שלא יהיה לכם כסף או יכולת לעשות את רצונכם. הצהירו, ״אני יכול לעשות את כל הדברים באמצעות כוח התת־מודע שלי.״

9. חוק החיים הוא חוק האמונה. אמונה היא מחשבה החולפת בדעתכם. אל תאמינו בדברים שיזיקו לכם או יפגעו בכם. האמינו בכוחו של התת־מודע שלכם לרפא, לעורר השראה, לחזק ולגרום לכם לשגשג. מה שקורה לכם עומד ביחס ישר לאמונה שלכם.

10. שנו את מחשבותיכם ותשנו את גורלכם.

אתם הקברניט של נשמתכם (התת־מודע שלכם) ואדון גורלכם. זכרו, יש לכם היכולת לבחור. בחרו בחיים! בחרו בבריאות! בחרו באושר!

מה חשבו הקוראים? 0 ביקורות
המלצות נוספות עבורך
עוד ספרים של אור עם הוצאה לאור
הירשמו לרשימת התפוצה של ביבוקס
Powered by blacknet.co.il