דף הבית > מנדל של הספרים

מנדל של הספרים

         
תקציר
תרגום: הראל קין תאריך הוצאה לאור: 04/2016 מספר עמודים:72
אל שולחן פינתי קטן בקפה ״גלוק״ הווינאי בתחילת המאה העשרים ישב יום-יום מהגר יהודי מרוסיה. תכירו: יעקב מנדל. מבוקר עד ערב נבר מנדל באדיקות טקסית, כשיכור השותה כוס אחר כוס של המשקה האהוב עליו, בספרים, בקטלוגים, ברשימות ובפתקאות, וחקק אותם בזיכרונו.
העולם החיצוני ומאורעותיו היו זרים לו. אספני הספרים, החוקרים והסטודנטים עלו לרגל אל השולחן הפינתי בקפה, והאיש שזכר הכול מצא להם את מבוקשם.
הזמן חלף. העיר וינה השתנתה, דור חדש התהלך ברחובותיה, ואף המשיך לשבת באותו קפה "גלוק". אבל מנדל כבר לא היה שם. מה עלה בגורלו?  כיצד לפענח את תעלומות חייו?
זהו ספר על גיבור נשכח, שכוחו בזיכרונו המושלם וביכולת ההתמסרות המוחלטת לדבר אחד, וזהו גם סיפור על היזכרות בנשכח, על המציאות החיצונית המתדפקת, ועל המאה העשרים, שתפאורתה מתחלפת מהר יותר מגיבוריה, והם, כמו לקוחותיו הקבועים של בית הקפה המחודש, נעשים זרים למקומם ומיותרים לזמנם.
פרק ראשון

בשובי פעם אחת לווינה מביקור ברובעים החיצוניים של העיר, נקלעתי במפתיע למטח גשם שהצליף כשוט רטוב וזירז את האנשים אל מבואות בתים ומתחת למחסים, וגם אני מיהרתי לחפש קורת גג שתסוכך עליי. למרבה המזל, בווינה ממתין לך בית־קפה בכל פינה — נמלטתי אפוא אל זה שממול, בכובע נוטף מים ובכתפיים רטובות כהוגן. בפנים נתגלה בית־קפה שכונתי מהסוג הרגיל, כמעט תבניתי, חף מהתפאורה המלאכותית של מועדוני הריקודים שבמרכז העיר, המחקים את גרמניה; בית־קפה בורגני כמו בווינה של פעם, מלא עד להתפקע אנשים קטנים שצרכו יותר עיתונים מדברי מאפה. אמנם עכשיו, בשעות הערב, כבר היה האוויר המחניק סמיך מטבעות עשן כחלחלות, ועם זאת נראָה בית־הקפה נקי בזכות ספות הקטיפה החדשות־למראה והקופה הרושמת מאלומיניום בוהק: מכיוון שמיהרתי, לא טרחתי כלל לקרוא את שמו על השלט שבחוץ, כי לשם מה? — ועכשיו, משהתחממתי, ישבתי והבטתי בקוצר רוח דרך השמשות הנוטפות זרמי מים כחולים, לראות מתי יואיל בטובו הגשם המעיק להתרחק כמה קילומטרים.

מה חשבו הקוראים? 0 ביקורות
המלצות נוספות עבורך
דיגיטלי 35 ₪
מודפס 103 ₪
דיגיטלי 35 ₪
מודפס 99 ₪
דיגיטלי 35 ₪
מודפס 83 ₪
דיגיטלי 40 ₪
קינדל 40 ₪
מודפס 98 ₪
דיגיטלי 35 ₪
מודפס 101 ₪
עוד ספרים של תשע נשמות הוצאה לאור
דיגיטלי 30 ₪
קינדל 29 ₪
דיגיטלי 30 ₪
קינדל 29 ₪
דיגיטלי 25 ₪
קינדל 24 ₪
עוד ספרים של שטפן צוויג
דיגיטלי 30 ₪
קינדל 29 ₪
דיגיטלי 25 ₪
קינדל 24 ₪
דיגיטלי 25 ₪
קינדל 24 ₪
דיגיטלי 25 ₪
קינדל 24 ₪
הירשמו לרשימת התפוצה של ביבוקס
Powered by blacknet.co.il