דף הבית > עוד סיכוי לאהבה

עוד סיכוי לאהבה

         
תקציר

רוני לורן - עוד סיכוי לאהבה

ז'אנר: רומן רומנטי , רומן ארוטי תרגום: נעה שביט עמודים: 311 מודפסים הוצאה לאור: תכלת / סטימצקי תאריך יצאה לאור: יולי 2018  

עוד סיכוי לאהבה - תקציר:

אהבה שהסתיימה, האם היא יכולה לפרוח שוב גם כעבור שנים? ליב אריאס השאירה הכול מאחור. את החברים ואת בית ילדותה, את העיר הקטנה שגדלה בה ובעיקר את האהוב שלה, שהסתיר אותה ממשפחתו ומהחברים למרות שרצה בה בסתר ליבו. אם זה היה תלוי בה, היא לא היתה חוזרת הביתה לעולם. 12 שנים חלפו מאז הלילה הנורא ההוא, 12 שנים שבהן הצליחה לברוא חיים חדשים ולא לפחד עוד. אבל עכשיו היא חייבת לחזור. כולם חייבים לחזור. גם הוא. עמוק בלבה ליב יודעת: האהבה הראשונה ההיא לא באמת נגמרה. אבל האם אפשר להשיב את הזמן שאבד? ומה היא חייבת לשכוח כדי להמשיך הלאה? "עוד סיכוי לאהבה" הוא ספר על האומץ לבחור בטוב גם ברגעים קשים, על תשוקה שנשמרת גם אחרי שנים רבות ועל אהבה ראשונה, שלפעמים היא גם האחרונה. "סיפור אהבה מחמם לב... אם אתם זקוקים לסיבה להאמין בהזדמנות שנייה, הספר של רוני לורן הוא בדיוק בשבילכם" – אנטרטיינמנט וויקלי

פרק ראשון
1
 
שום דבר לא יציל אתכם. ליב אריאס שפשפה את זרועותיה, שסמרו כשקראה את השלט. הוא היה מודבק בנייר דבק מתחת לציור של צרעה מרושעת על קיר אולם ההתעמלות. שום דבר לא יציל אתכם מהעוקץ! כרזות נוספות שנתלו על העוקם סביב הקמע המגוחך הכריזו בכתב יד מעוגל של מעודדות שה"מילבּוֹרן יֶלוֹגָ'קֶטס" הולכים לחסל את ה"קריקסַייד טַייגֶרס". איזה חכמולוג צייר נמר עם פרצוף נפוח ומזרק אפּיפֶּן מחוק באיקס.
שום דבר לא יציל אתכם. הרמה האמנותית של הציור היתה אמורה להעלות חיוך על פניה של ליב. בתקופת לימודיה בתיכון לא נמנתה עם אלה שהכינו כרזות עידוד, אבל היא ידעה להעריך את הכישרון ואת השנינות. היום היא התקשתה להתלהב. הכול היה מוזר מדי. השם החדש של בית הספר. הקמע המוזר והעליז מדי. העובדה שהיא כאן.
זה לא אולם ההתעמלות שבו זה קרה. את המבנה ההוא הרסו כמה חודשים אחרי הטרגדיה. כיסו בעפר על הדם שנשפך. הקימו פינת הנצחה בצד השני של בית הספר. כשנכנסה היא הלכה מסביב כדי לא לחלוף על פניה, כדי שלא תציף בה את הטראומה שהיא כל כך התאמצה לקבור. גם אחרי שתים־עשרה שנה היא לא היתה מסוגלת לראות את רשימת השמות, שהיו אמורים להופיע בספר המחזור ולא להיות חקוקים באנדרטה. אנשים שישבו לידה בכיתה. אנשים שהיו חברים שלה. אנשים שחשבה שהיא שונאת עד שלא היו עוד, והיא הבינה כמה טיפשיות ושטחיות היריבויות בתיכון. עכשיו נותרו מהם רק שמות חרוטים באבן, זיכרונות חקוקים בראשה, חורים פעורים בלבבות של אנשים.
"אמרת שלא היית באולם ההתעמלות כשהיורה הראשון נכנס."
קולו הרגוע של המראיין קטע את הרהוריה של ליב. היא מצמצה באור העז של פנסי התאורה. הם דיברו קצת על הטרגדיה בכללותה, אבל עוד לא ירדו לפרטי אותו יום. "מה?"
דניאל מוֹרוֹ, במאי הסרט הדוקומנטרי, הנהן אליה בעידוד. שערו המעוצב מדי צנח על מצחו. "לא היית באולם ההתעמלות..."
ליב בלעה רוק. היא הרגישה כאילו מישהו מהדק לה את הגרון בגומייה. אולי היא הפריזה בהערכת היכולת שלה להתמודד עם זה. היא הסכימה להשתתף בסרט כי הרווחים היו אמורים להגיע למשפחות הקורבנות ולמחקר שיעזור למנוע מקרים דומים בעתיד. איך היא יכולה לסרב בלי להצטייר כחסרת לב? אבל באותו רגע היא הצטערה שהסכימה. פחד ישן התגנב במעלה עורפה, פלש כמו אלף עכבישים, וקולות וזיכרונות מאותו יום איימו להכריע אותה. היא עצמה את עיניה לרגע והתמקדה בנשימה.
היא כבר לא הנערה המפוחדת שהיתה. היא מסרבת להיות.
"את צריכה שנעשה הפסקה, גברת אריאס?" שאל דניאל, קולו הדהד באולם ההתעמלות החשוך והריק.
היא הנידה את ראשה. עורה להט מפנסי התאורה. בלי הפסקות. היא צריכה לגמור עם זה. אם היא תעשה הפסקה, היא לא תוכל לחזור. היא פקחה את עיניה והזדקפה, גייסה תעצומות של רוגע, העמידה פנים שהיא מדברת על דברים שקרו למישהו אחר, לאנשים שלא הכירה, בבית ספר שעליו לא שמעה מעולם. "לא, לא הייתי באולם ההתעמלות. יצאתי למסדרון להתאוורר."
לא לגמרי נכון. היא יצאה מהמסיבה כדי לחמוק למחסן של השרת עם פין דוֹרסי. אבל היא ופין לא סיפרו על זה לאף אחד כי הוא הגיע למסיבה עם בת זוג "אמיתית", והוא לא רצה שההורים שלו או מישהו אחר ידעו שהוא התבודד בפינה נסתרת עם מישהי כמו אוליביה אריאס. בהתחלה היא גררה אותו למחסן בכוונה לריב, לומר לו בדיוק מה היא הרגישה כשהוא הזמין את נשיאת מועצת התלמידים במקומה. אבל הריב רק ליבה את האש שבערה ביניהם בזמנו. תשוקת נעורים לא ראויה ולא הולמת. הוא כבר שלח ידיים מתחת לחולצתה כשנשמעו היריות הראשונות.
"מה קרה כשהיית במסדרון?"
ליב לא רצתה להיזכר בזה שוב. היא נלחמה בפלשבקים האלה כל כך הרבה זמן עד שהרגישה כאילו היא מזמינה את השטן לחזור לביקור. המפלט היחיד שלה מאותה שנה איומה היה הימנעות מוחלטת, לנתק את עצמה לחלוטין מהכול ומכולם. אם תשחזר את האירוע במוחה זה עלול להיות יותר מדי בשבילה. אבל זה היה בלתי נשלט. הזיכרונות צפו בכל מקרה.
"כששמעתי את היריות והצעקות התחבאתי במחסן של השרת." היא ופין חשבו שמדובר במתיחה עד ששמעו את בת הזוג של פין, רבֶּקה, צועקת את המילה רובה.
רובה.
מילה קצרה בת ארבע אותיות שהסיטה את עולמם ממסלולו והעיפה אותו למימד אחר.
"אז בכלל לא ראית את אלה שירו?"
ליב לפתה את מרפקיה כדי למנוע מהצינה שבגופה להפוך לרעידות. היא התעלמה מניחוח האורנים של חומר הניקוי במחסן שצרב באפה כאילו חזרה לשם. עד היום היא לא מסוגלת לקנות לחג המולד עץ אשוח אמיתי בגלל הריח. "לא ראיתי אף אחד עד שג'וזף פתח את הדלת."
כי פין עזב אותה. ברגע ששמע את רבּקה צורחת, הוא נטש את ליב. הוא אמר לה משהו, אבל היא לא הצליחה לזכור מה. היא רק זכרה אותו הולך. וכשמיהר להציל את בת זוגו האמיתית, הסגיר בלי כוונה את מיקומה של ליב לג'וזף.
"הוא כיוון אלי את הרובה וצעק עלי שאקום." קולה נשבר במילה האחרונה, נסדק ממגע הזיכרון הנוקב שהציף מחדש את הפחד העמוק שאלה רגעיה האחרונים. היא למדה פחות או יותר לשלוט בהתקפי החרדה שהציקו לה מאז אותו ערב, אבל זה היה הרגע שתמיד רדף אותה במיוחד — כשראתה את קנה הרובה מכוון אליה, את עיניו המבוהלות אך הנחושות של שותפה למעבדה לשעבר ננעצות בה כמו פלדה קרה.
"אבל ג'וזף לא ירה?"
ליב השפילה את מבטה אל ידיה וסובבה את טבעת הנישואים של אִמה שוב ושוב. "לא. הוא הכיר אותי. אני... לא הייתי ברשימה שלו."
"כלומר?"
אין סיכוי שדניאל לא ידע למה התכוונה. העיתונאים חגגו על המניפֶסט של הרוצחים כמו נמלים שגילו דבש. ג'וזף וטרוור בחרו בערב נשף הסיום מסיבה מסוימת. לא כדי לחסל את הנערים המקובלים או את אלה שהתעללו בהם. הם רצו לחסל את הנערים המאושרים. מי שמסוגל לשמוח בעולם כזה דפוק הוא עיוור וטיפש מכדי לחיות. זה היה הקו המנחה של המשימה שלהם.
ליב לא נחשבה מאושרת ולכן חייה ניצלו. אבל היא לא התכוונה להודות בכך ולחשוף את עצמה לשאלה למה היא לא היתה מאושרת. בתקשורת הועלו מספיק השערות אחרי האירוע. מה היה דפוק אצל כל בני המזל שניצלו? האם הם היו הנערים המרושעים? הנערים המדוכאים? הנערים הדפוקים? חברים של הרוצחים? "ג'וזף ואני הגשנו יחד עבודה בכימיה. לא היינו חברים, אבל הייתי נחמדה אליו."
והוא היה נחמד אליה. אבל היא גם ראתה צד שלו שירדוף אותה בהמשך. כשדאגה שהפרויקט שלהם לא מספיק טוב, הוא הרגיע אותה ששאר התלמידים בשכבה אידיוטים, ספורטאים סתומים או מטומטמים, כך שהם ייראו גאונים לעומתם. הוא גיחך אליה ואמר, "כאילו, ברצינות, מישהו צריך לגאול אותם מייסוריהם. לחסוך לנו את הטרחה שבלהתעסק איתם".
באותה תקופה היא היתה חסידה אדוקה של הציניות ולא חיבבה במיוחד רבים מבני המחזור שלה, לכן לא התייחסה להערה ברצינות והסכימה איתו. עכשיו היא הרגישה רע כשנזכרה באותה שיחה. היא אמרה לרוצח שהוא צודק. הוסיפה דלק למדורה שלו.
"הוא קילל אותי, אמר לי לא לזוז ותקע כיסא מחוץ לדלת." היא הידקה את שפתיה. "אחר כך שמעתי עוד יריות."
"כנראה כשהוא וטרוור ירו על" — דניאל הציץ ברשימותיו — "פין דורסי ורבּקה לינדט."
ליב שתתה מהמים שלה לאט, והתאמצה לא לשמוע בראשה את הקולות מאותו ערב. היריות שנורו בקצב מהיר ובלתי פוסק. הקריאות לעזרה. שיר של מריה קארי שעדיין התנגן באולם ההתעמלות. נשימותיה המהירות כשהתכדררה במחסן ועשתה — כלום. היא קפאה. לחמש שעות. רק הכיסא שחסם את הדלת אותת לצוות הימ"מ שיש שם מישהו אחרי שהכול נגמר. "כן. לא ראיתי כלום, אבל אני יודעת שפין נורה כשהוא גונן על רבּקה. תצטרכו לשאול את רבּקה על זה."
"כבר שאלתי אותה, ואני מתכנן לשאול גם את פין."
ליב הרימה את ראשה, דבריו שלפו אותה מתוך הזיכרונות כמו היו חכה ענקית. "מה?"
"מר דורסי הוא המרואיין הבא שלי."
היא בהתה בדניאל ולא היתה בטוחה אם שמעה נכון. "פין כאן?"
היא בקושי התאפקה מלומר, הוא קיים? הבחור נעלם כמו רוח רפאים בתום התקופה האיומה שאחרי הירי. הוא זכה להרבה עניין על תקן הגיבור, והתקשורת לא הפסיקה לעסוק בסיפור שוב ושוב. הספורטאי המצטיין ובנו של איש עסקים מקומי סופג קליע למען בת זוגו. אבל בתוך פחות משנה המשפחה שלו השכירה את הבית ועברה משם, נמלטה מאור הזרקורים כמו כל השאר. אף אחד לא רצה סוג כזה של פרסום.
ליב לא שמעה עליו כלום מאז, והוא מעולם לא התראיין. היא החליטה שהוא כנראה עבר לאיזה אי טרופי נידח ושינה את שמו. גם היא היתה בורחת אז מהעיר אם היה לה מספיק כסף.
"כן," אמר דניאל, והחווה בראשו אל מאחורי כתפה השמאלית. "הוא הגיע לפני כמה דקות. הוא לא הסכים להופיע מול מצלמה, אבל הסכים להתראיין."
כששמעה זאת היא לא התאפקה והסתובבה בעקבות מבטו של המראיין. באפלולית אולם ההתעמלות נשען על הקיר גבר עם שיער כהה, לבוש חולצת טריקו שחורה וג'ינס. הוא נשא מבט מהטלפון שבידו כאילו שמע את שמו והציץ לכיוונם. אף שהיה רחוק מכדי שתוכל להבחין בפניו, היא זיהתה אותו בבהירות מטלטלת. "אה."
"היי, אולי נזמין אותו להצטרף אלייך בחלק הזה כי הייתם באותו מקום באותו זמן. זה ייתן תיאור כרונולוגי יותר מדויק."
"מה? כלומר, לא, זה לא —"
"ג'ים, אתה יכול לכבות את המצלמה? נראה לי שזה יהיה חשוב. מר דורסי," קרא דניאל, "אתה מוכן שאשאל אותך עכשיו כמה שאלות? כיבינו את המצלמה."
הצלם התחיל לסגור דברים, ופין הזדקף מהקיר שעליו נשען.
מה חשבו הקוראים? 5 ביקורות
isracode
10/12/2018 10:55
סיפור אהבה מקסים שפורט על התקווה הסודית המכוננת בכל אחת מאיתנו, האם האהבות מהתיכון יכולות להחזיק מעמד בעולם המבוגרים.. ״זה היה כמו לראות שני חברים עולים על מטוס שאתה יודע שאין בו מספיק דלק״ ...״ לא יכולנו להגיד לכם לא לצאת לדרך, אבל היה ברור שזה ייגמר בהתרסקות״ פין דורסי וליב אריאס נפגשים שוב בגיל 30 אחרי 12 שנה שלא התראו .. המפגש מכריח אותם להתעמת עם ארועים מעברם שהם מנסים לשכוח. נהנתי .
מירב טאוב
10/12/2018 12:05
עוד סיכוי לאהבה כשראיתי את הספר לראשונה הכריכה מאוד משכה אותי. רכשתי את הספר ובמשך זמן הוא הסתכל עלי ואני הסתכלתי עליו... שמרתי אותו לרגע המתאים. מדובר בספר קליל, רומן נעורים לבני נוער. העלילה מתקדמת בקצב מהיר, מהיר מידי לטעמי... סיפור אהבה אשר התחיל בתיכון ונקטע בעקבות טרגדיה והשאיר אותנו עם הרבה שאלות... כאשר המפגש המחודש בין פין דורסי ובין ליב אריאס התרחש כעבור 12 שנים בהם לא נפגשו שום דבר לא הכין אותם למפגש המחודש וכעת, עליהם להתמודד כל אחד מהצד שלו עם כל מה שהדחיקו והשדים מהעבר מופיעים והכל צף... כעת מדובר באנשים בוגרים כאשר כל אחד סוחב את המטען שלו ואת המקום אליו הסיפור לקח אותו האהבה החזקה שהיתה יותר בשלה ומהטעויות שנעשו בעבר יוצאים מחוזקים. מדובר בספר מדהים שעורר אצלי פרפרים בבטן כמו שאני אוהבת. הספר מעורר הרבה מחשבות על כוחה של אהבה והאם על כל הפשעים תכסה האהבה? לקח לי זמן להתחבר לדמות של פין... אך כשזה קרה זה קרה בגדול. אסיים בציטוט שאהבתי: "עבר יותר מידי זמן," הוא אמר בשקט. אנחנו צריכים לשתות משהו ולהתעדכן. את נשארת בעיר? היא נשארה, אבל לא הרגישה מוכנה לשיחה כזאת, לא הרגישה מוכנה בשבילו. מאז שהוא נעלם היו לה אלף שאלות אליו ועכשיו היא לא הצליחה לשאול אפילו שאלה אחת. הראיון, יום השנה השנים עשר לאירוע והמפגש איתו הותירו אותה פגיעה מידי, חשופה. ומה ישנו בכלל התשובות שלו? אי אפשר לשנות את העבר.
אסתי
14/12/2018 13:34
עוד סיכוי לאהבה – רוני לרון לספר הזה נחשפתי לראשונה באנגלית, ספר מדהים על האומץ לבחור בטוב למרות הקשיים , על תשוקה שנשמרת ועל אהבה ראשונה . סיפור אהבה שמשאיר טעם מתוק ומחמם את הלב ... " ביום זה 1 באוגוסט , אני , אוליביה אריאס מבטיחה למחזור 2005 ... אהפוך את האמנות למקצוע, לא אלך על בטוח . לא אהיה מעשית . אחיה חיים מלאי תשוקה ואצא עם גברים מלא תשוקה והסתובב בעולם כדי לצלם את כולו . אני מבטיחה, מחזור 2005 , לחיות את החיים שמפחדים אותי במלואם" ליב אריאס – עזבה את הכל ,את חבריה, את העיירה שגרה בה במיוחד את אהובה אשר הסתיר אותה ממשפחתו וחבריו למרות שרצה אותה. היא הייתה נערה עם חלומות ושאיפות להצליח בתור צלמת ולטייל בעולם ... אם זה היה תלוי בה , היא לא הייתה חוזרת לעולם . 12 שנה שבהם בנתה חיים חדשים וקברה עמוק את הפחד . אבל עכשיו היא צריכה לחזור כולם חייבים וגם הוא. ליב ופין נפגשים אחרי 12 שנה שבהם כל אחד בנה חיים חדשים והתמודד בצורה שונה עם הטראומה והפחדים אף אחד לא הכין אותם לפגישה המחודשת ביניהם.. המפגש מכריח אותם להתעמת על הרגשות שלהם ועל השדים מהעבר .. האם האהבה הראשונה נגמרה ? האם ניתן להשיב את הזמן ? האם האהבה תנצח? " זה היה כמו לראות שני חברים עולים על מטוס שאתה יודע שאין בו מספיק דלק, לא יכולנו להגיד לכם לא לצאת לדרך, אבל היה ברור שזה ייגמר בהתרסקות " ממליצה בחום ...
sam.aseel1999
31/12/2018 23:39
את הספר הזה התחלתי עם מחשבה שהוא הולך לאכזב אותי, אני לא יודעת למה חשבתי ככה, אולי בגלל שלא שמעתי מספיק המלצות עליו, אבל הוא הפתיע אותי מאוד, אני מאוד שמחה שלא ויתרתי עליו. ליב אריאס חוזרת לעיר הולדתה אחרי שעזבה אותה כשהייתה נערה, עכשיו היא מבוגרת ובכל זאת עדיין קשה לה להתמודד עם העבר שהיה הסיבה שבגללה היא עזבה את הכל ועברה לגור במקום אחר, בלי חברים, בלי משפחה, וגם בלי אהבה. עכשיו כשהיא בבית מוקפת בחברים ובאהבה הישנה שהשאירה מאחוריה כשעזבה, רגשות עזים תוקפים אותה והיא מבינה ששום דבר לא נשאר בעבר כפי שחשבה. סיימתי את הספר הזה תוך שעות בודדות (בטיסה לרומא) ובזכותו הייתה לי טיסה נעימה שלא אשכח בזמן הקרוב, בלעתי את המילים, אי אפשר היה לא להתאהב בדמויות השובבות והסיקסיות, לא רק קראתי את המילים אלא גם הרגשתי אותן. * הספר הזה לא כבד אבל גם לא הייתי אומרת שהוא קליל, הוא פשוט מיוחד!
moranengelstein
15/1/2019 21:01
אזהרה מראש- למי שלא אוהבת ספרים בגוף שלישי או בעירה איטית אולי פחות תתחבר לספר..מי שכן- ספר מתוק ומקסים, שנוגע בעדינות בנושא כאוב ומעורר אופטימיות. ליב אריאס ופין דורסי נפגשים במפתיע לאחר נתק של 12 שנים. השניים, ניצולי טבח בתיכון בו למדו, שהתרחש כשהיו בנשף כיתה י"ב, היו זוג בסתר....האירוע הקשה הוביל לעזיבתו של פין את העיירה בה גדלו והכירו, מבלי שהביט לאחור. המפגש המחודש עם פין ועם חברותיה מהתיכון מעורר בליב רגשות ומחשבות מהם ניסתה לברוח.. "אלף דברים היו בעיניים האלה. אלף דברים גאו בתוך ליב." בנוסף, קפסולת זמן שהטמינה עם חברותיה בסיום לימודי התיכון מערערת את חייה ומזכירה לה את החלומות עליהן ויתרה. "חיים במצב המתנה קבוע...אבל המתנה למה?" פין, מנסה למצוא מרפא לרגשות האשם שרודפים אותו מאז הטבח, רגשות אשם שהובילו אותו לבחור בקריירה מסכנת חיים כסוכן סמוי, בתקווה למצוא ולהעניש את האשמים בטבח. המפגש המחודש מוביל את השניים לבלות יחד את הקיץ, ולבדוק מה היה שם בעבר ואולי קיים גם בהווה? נהניתי מהקריאה, מההתפתחות ההדרגתית, ההתחבטות של הדמויות הראשיות שלא הייתה תלושה מסיפור חייהם, מדמויות המשנה- לא אתנגד לקרוא ספר על קינקייד..., מהכתיבה ומהאווירה של הספר. בשלוש מילים- מציאות טבולה באופטימיות. לקראת הסיום התחלתי לזמזמם לי שיר "יש לי סיכוי" של אביתר בנאי, שאני חושבת שמאוד מתחבר לעלילה... מקווה שמי שתקרא תהנה גם כן.
המלצות נוספות עבורך
דיגיטלי 29 ₪
קינדל 28 ₪
דיגיטלי 26 ₪
מודפס 88 ₪
דיגיטלי39 ₪ 31.2 ₪
קינדל38 ₪ 30.4 ₪
דיגיטלי 29 ₪
מודפס98 ₪ 49.9 ₪
עוד ספרים של תכלת - הוצאה לאור
עוד ספרים של רוני לורן
הירשמו לרשימת התפוצה של ביבוקס
Powered by blacknet.co.il