דף הבית > בתוך הראש של אדולף היטלר

בתוך הראש של אדולף היטלר

         
תקציר
עמודים:59 תאריך הוצאה לאור:04-2020 אדולף היטלר - אגדה בלתי-תיאמן ועם זאת אמיתית לחלוטין, מיתית, איקונית - בהקשרה השלילי להחריד - של אדם אחד, שהצליח - בדרכו - וכנגד כל הסיכויים וכנגד כל הציפיות שהופנו אליו אי-פעם - להגשים את חלומותיו - יהיו אלה חלומות מזוויעים, איומים בקנה מידה שכמוהו לא נראה לפניו. אדולף היטלר - בעיניי: כישלון אנושי אשר כשל פעם אחר פעם בחייו האישיים, המקצועיים והאמנותיים טרם היותו מנהיג גרמניה, ועם זאת, בעל כריזמה וכושר דיבור ונאום יוצאי דופן, שהפך לשליט אירופה למשך שנים ספורות וניצל את מעמדו הרם, הדיקטטורי, למטרות הרס, חורבן, שררה, אפליה, גזענות והשמדה שיטתית - אשר לא נראו כמותם לפני בואו לזירה הפוליטית - ואם תרצו, מעולם. דמותו המרתקת, האניגמטית - אם תרצו, האילוסיבית - מפוענחת לעומקיה במחקר ארוך-שנים זה שלפניכם ומגלה פן חדש - וליתר דיוק, פנים רבים חדשים - אודות אישיותו החד-פעמית של הדיקטטור הגדול ביותר של העת המודרנית.  
פרק ראשון

הקדמה

אדולף היטלר .
כאשר אתם שומעים את צמד המילים הללו, מה אתם מרגישים ?
האם ישנו עוד צירוף של שתי מילים אשר מעורר בבני אדם - באשר הם - כל כך הרבה אמוציות? תחושות כה עזות? מחשבות? ומעורר את תת המודע לאינספור אסוציאציות? שליליות מאין כמוהן?

*

אני מודה: מאז ומעולם ריתקה אותי דמותו של אדולף היטלר.
כנצר לניצולי שואה - ילידי רומניה - משהו בעצם קיומו של היטלר עניין אותי מאז ומתמיד. האיש, אשר אחראי באופן הישיר ביותר לרציחתם של מיליונ ים רבים של בני אדם (מספר בלתינתפש איך שלא מסתכלים עליו, ועם זאת, עובדתי לחלוטין), האיש ההרסני - אם תרצו, "חיית האדם ", "המפלצת האנושית", "השטן האנושי" או " תת-האדם" - הבן של אלויס שהיכה אותו, השפיל אותו והתעלל בו - הן פיזית, הן מינית (ראה פרק ראשון), הבן של קלרה, אמו האהובה - בה היה מאוהב באופן אדיפלי (ראה פרק שני), יחסו אל הרופא היהודי אדוארד בלוך אשר טיפל באמו בעת מחלתה והיה זה שהודיע להיטלר על מותה, יחסיו עם חברו הטוב - ולמען הדיוק, החבר האמיתי היחיד שהיה להיטלר אי-פעם - אוגוסט קוביצק (ובלעז: ( August
6

(, יחסיו המורכבים עם אחייניתו גלי (אנגלה) Gustl) Kubizek , עובדת היותו (Angela (Geli) Raubal ראובל (ובלעז: הומוסקסואל " בעומק הארון" אשר הינו הומוסקסואל-הומופוב קלאסי הסובל מ"תסמונת השנאה העצמית ההומוסקסואלית" המחוללת של חייו (ראה פרק שישי), הפגם שהיה קיים באיבר מינו אשר הפריע לו במהלך כל חייו , היותו חולה במחלת הסיפיליס אשר הייתה נפוצה בתקופת חיי ו (אשר אותה הוא כינה "מחלה יהודית " - כחלק מההסתה הדמגוגית הייחודית שלו) ועובדת היותו אמן: צייר שמוכר גלויות וציורים פרי מכחולו ברחובות וינה וחולם - בעצם יותר מכל דבר אחר (למרבה האבסורד, איך שלא מסתכלים על עובדה בלתי-תיאמן זו) - "The Viennese Academy of להתקבל לבית הספר לאמנות אשר בווינה (שאליו לא התקבל מעולם וזאת בגלל Art" התנגדותם של פרופסורים - וביניהם בעיקר פרופסורים יהודי ם, אשר ראו בו " אמן בינוני" - וזאת לכל היותר - על פי המסמכים שגיליתי במחקרי זה) והרוצה יותר מכל דבר אחר בחייו לזכות בהכרה (וזאת עקב יחסיו המעוותים עם אביו, אשר השפיעו השפעה מכרעת על כל מהלך חייו ובחירותיו), שירותו הצבאי במלחמת העולם הראשונה, היחס המבזה שלו זכה מחבריו - שמעולם לא היו חבריו - ליחידה שבה שירת, אשר ראו בו "מוזר", "אקסצנטרי", "מתבודד", לא מתערב בשיחות הגסות שניהלו חבריו ליחידה או דות נשים בכלל ואודות סקס בפרט, ועל כן, וזאת על פי מחקרי, הוא אף כונה "הנזיר" על ידי חלק מהם, המפגש שלו במהלך שירותו הצבאי במלחמת העולם הראשונה , אשר דעותיו Doctor Stettinerעם הרופא הצבאי היהודי, הפציפיסטיות של רופא זה עוררו את זעמו (ואשר מאוחר יותר היטלר טען שהן-הן אשר גרמו לו להיות אנטישמי בסדר גודל שהוא היה - אך במחקרי גיליתי שרופא זה היה זה שהודיע להיטלר כי הוא סובל מסיפיליס וכי את הפגם שבאיבר מינו לא ניתן לתקן או לשפר בכל אופן שהוא - דבר שהכעיס את היטלר
7

הרבה יותר מדעותיו הפציפיסטיות של רופא זה,) חדירתו אל תוך המפלגה הנאצית והפיכתה ל"שלו", ועד להיותו הדמגוג הגדול, הכריזמטור הבלתי-נלאה, "השחקן הראשי " - אם תרצו, ,20- "השחקן השטני הראשי "- של הפוליטיקה של המאה ה אשר הפך - בכל זאת - לסוג מאוד מסוים של האמן הגדול שהוא תמיד חלם להיות ,לסוג מאוד מסוים של האמן המפורסם ביותר שהוא תמיד חלם להיות: גם אם זה אמן שהרס את אירופה, החריבה עד היסוד והשמיד מיליונים רבים מתושביה - איך שלא מסתכלים על כך, שוב אציין את דעתי :באופן בלתי-נתפש על הדעת.

*

אדולף היטלר - אגדה בלתי-תיאמן ועם זאת אמיתית לחלוטין, מיתית, איקונית - בהקשרה השלילי להחריד - של אדם אחד, שהצליח - בדרכו - וכנגד כל הסיכויים וכנגד כל הציפיות שהופנו אליו אי-פעם - להגשים את חלומותיו - יהיו אלה חלומות מזוויעים, איומים בקנה מידה שכמוהו לא נראה לפניו.
אדולף היטלר - בעיניי: כישלון אנושי אשר כשל פעם אחר פעם בחייו האישיים, המקצועיים והאמנותיים טרם היותו מנהיג גרמניה, ועם זאת, בעל כריזמה וכושר דיבור ונאום יוצאי דופן, שהפך לשליט אירופה למשך שנים ספורות וניצל את מעמדו הרם, הדיקטטורי, למטרות הרס, חורבן, שררה, אפליה, גזענות והשמדה שיטתית - אשר לא נראו כמותם לפני בואו לזירה הפוליטית - ואם תרצו, מעולם.
8

דמותו המרתקת, האניגמטית - אם תרצו, האילוסיבית - מפוענחת לעומקיה במחקר ארוך-שנים זה שלפניכם ומגלה פן חדש - וליתר דיוק, פנים רבים חדשים - אודות אישיותו החדפעמית של הדיקטטור הגדול ביותר של העת המודרנית.

*

לסיום הקדמה זו, אני רוצה לשתף אתכם באנקדוטה זו: במרץ נפגשתי לראשונה בחיי עם אישה בשם יעל (אשר את שם 2019 משפחתה לא אציין, היות והיא ביקשה זאת ממני). יעל היא אמנית ואוצרת אמנות ושוחחנו אודות תערוכה קבוצתית אשר היא רצתה שאשתתף בה ובה אציג מספר מציוריי, היות ומלבד מחקריי וספריי, אני גם אמן וציי ר .
בזמן הפגישה הנעימה בינינו - בה שוחחנו, יש לציין, אודות נושאים רבים ומגוונים - העליתי את שמו של אדולף היטלר (בהקשר של אמנים שלא הצליחו בחייה ם באמנותם). אותה יעל, אשר עד לרגע זה הייתה נעימה מאוד וחיובית ביותר כלפיי, אמרה לי שהיא לא יכולה לשמוע את השם הזה ואם לא אפסיק לדבר עליו מיד היא תיאלץ לקום וללכת.
אני מודה: לא הבנתי אותה כלל וכלל וחשבתי שהיא, בדרכה, ובכן, צוחקת איתי .הייתי משוכנע שהיא ללא ספק צינית. בכל , אנו יושבים בבית קפה במרכז תל 2019 זאת, השנה היא הרי אביב, היא אמנית ואוצרת אמנות אשר אמורה להיות פתוחה, לעניות דעתי - לכל. עם זאת, כאשר רק הזכרתי את השם אדולף היטלר - בהקשר הרלבנטי עד מאוד בעיניי של שיחתנו
9

אודות אמנים מצליחים ולעומתם, אמנים כושלים - כולה השתנתה.
כאשר שאלתי אותה מנין הגיעה התגובה הקשה שלה רק בשל העלאת שמו, יעל נפתחה בפניי וסיפרה לי שאמה היא ניצולת שואה ושהיא יכולה לדבר על הכל, אבל לא על השואה, ובפרט לא על אדולף היטלר.
החוויה הזאת אשר חוויתי - סוריאליסטית מאוד, לדיד י, יש לציין - חיזקה עבורי - ביתר שאת - את הצורך לפרסם את המחקר שלפניכם אודות היטלר, אשר גם עשרות שנים לאחר מותו , עודנו מעורר כל כך הרבה אמוציות בכל כך הרבה 1945בשנת אנשים - ולשם העניין, יש להדגיש: ביהודים ובמי שאינם יהודים .

*

במחקר זה אני בוחן נושאים שמעולם לא נבחנו בהקשרו של אדולף היטלר ומנסה להבין האם אפשר בכלל להבין את היטלר - לפחות באיז שהו אופן.
חשוב מאין כמוהו לציין: הנני מתנגד נחרצות לאדולף היטלר - ולכל פן ופן בקיומו ובמעשיו. עם זאת, היות ואני עצמי אינני רק סופר, חוקר שואה ומגדר, פילוסוף, פובליציסט ומסאי, אלא כמצוין מקודם, גם ציי ר ואמן, ניסיתי להתחבר, בין היתר, אל נושא זה - של היות היטלר בראש ובראשונה אמן במהותו - כדי לחדור אל עובי הקורה של קיומו של היטלר .
כולי תקווה שספר-מחקר זה יחשוף פנים חדשים מאין כמוהם אודות אדולף היטלר וינסה להבהיר מעט יותר את דיוקן חייו, את
10

נסיבות חייו, את בחירותיו ואת תוצאות קיומו האומללות - והמאמללות מאין כמוהן - על פני האדמה הזו.
11

פרק ראשון: אדולף היטלר: הילד אשר עבר התעללות פיזית ומינית מזוויעה על ידי אביו אלויס היטלר ,החצי-יהודי (מצד אביו הביולוגי)

Alois - אביו של אדולף היטלר, אלויס היטלר (נולד כ 18 - ב Schicklgruber -, שינה את שם משפחתו להיטלר ב 37 ) , התעלל באדולף היטלר במשך כל 1903- ונפטר ב 1876 ילדותו. הוא השפיל אותו, קילל אותו, היכה אותו, ולראשונה - אני מגלה במחקר זה - הוא התעלל בו מינית - דבר שהשפיע השפעה קרדינלית על מהלך כל חייו של אדולף היטלר - ומעל הכל - על הבחירות שהוא בחר בחייו - אשר השפיעו במישרין על העולם כולו .
ידוע הדבר שאדולף היטלר שנא את אביו ואהב אהבה עזה את אמו. אני גיליתי שאהבתו של היטלר לאמו לא הייתה נורמלית כי אם "אהבה אדיפלית אשר כללה יחסים אינטימיים בין השניים" (ראה פירוט בפרק הבא).
ידוע גם הדבר שיחסיו של אדולף היטלר עם אביו היו טעונים ואף קשים. אני גיליתי במחקרי, כאמור, שאדולף היטלר הוכה על ידי אביו, שאביו קילל אותו (נהג לכנות אותו "אפס") והשפיל אותו עד עפר (אמר לו, בין היתר, שוב ושוב, שכלום לא ייצא ממנו ושהוא "לא יוצלח ") .העובדה שאלויס היטלר היה אלכוהוליסט (אשר, אגב, טען נחרצות נגד שתיית אלכוהול חסרת שליטה וחסרת רסן - עובדה המעידה על צביעותו ואשר ידועה בפסיכיאטריה כ"אלכוהוליסט התוקף את חבריו האלכוהוליסטים " וזאת כדי להסיט את הזרקור ממנו עצמו) רק הגבירה את האלימות - הן הפיזית, הן המינית - שלו, כנגד בנו.
12

כמו כן, אלויס היטלר היה דייקן, קפדן ונוקשה מאין כמוהו. חלק מתכונות אופי אלו היו מהותיות לעבודתו: מפקח מכס בשירות הציבורי האוסטרי, ומאוחר יותר, אף עוזר מפקח ראשי במכס של איזור מגוריו (הדרגה הגבוהה ביותר שיכול היה להגיע אליה בשעתו אדם עם השכלת בית ספר יסודי בלבד - השכלתו של אלויס היטלר).
היחסים הטעונים בין השניים, הינם, כאמור, ידועים, אך מעולם לא נכתב אודות ההתעללות המינית של אביו של אדולף היטלר באדולף היטלר הילד והנער.
זוהי עובדה שאני גיליתי במחקרי - שהיטלר כילד וכנער נוצל מינית על ידי אביו .
ראוי לציין עובדה זו: אביו של אדולף היטלר לא היה אנטישמי כי אם חיבב יהודים על פי רו ב ובשום אופן לא היה קיצוני בדעותיו אודות "גזעים". ניתן אף להגדירו במידה מסוימת כ"ליברל" - בעיקר יחסית לאנשים - ולחברה - שהקיפו אותו בימי חייו. ולראייה לכך, במחקרי גיליתי שחברו הטוב ביותר של אלויס היטלר היה אדם ממוצא צ'כי (הצ'כים נחשבו ל"נחותים" מהאוסטרים - וזאת על פי דעת רוב האוסטרים בשעתו) אשר : . והעובדה החשובה מכל והמכוננת ביותר Wesselyענה לשם במחקרי רב-השנים גיליתי כי אלויס היטלר חשף בפני אדולף היטלר את האמת במישרין, ללא כל בושה - ואף בהתרסה , יש לציין - שהוא בן של יהודי, היות ואמא שלו (סבתו של אדולף היטלר) התעברה מיהודי שהיא עבדה אצלו במשק בית.
אדולף היטלר - עוד כילד - החליט לעשות הכל ההפך מאביו (שלא היה, כאמור, אנטישמי) והחשוב מכל: אדולף היטלר רצה להרוג את אביו - ולא יכול היה - ולכן החליט, עוד כילד חסר
13

ישע, "להרוג את היהודים", כי אביו היה מבחינתו יהודי "לכל דבר ועניין" (גם אם היה "רק חצי-יהודי") ובשל כך בעצם, אביו הוא-הוא הגורם הראשוני, הגרעיני, הבסיסי והמכריע ביותר לשנאתו של אדולף היטלר את היהודים כולם, באשר הם, וללבת האנטישמיות חסרת הפרופורציות שביעבעה בו כל ימי חייו בלהט רצחני שכזה (ראשית, כי אביו - שנוא נפשו - היה חצי-יהודי בעצמו, ושנית, כי אביו לא שנא יהודים).
ידוע הדבר כי התנגדות להורה - ובמקרה זה, התנגדות לאב פטריארכלי, קשוח, אלים, שתלטן, קפדן ודייק ן מאין כמוהו כפי שהיה אלויס היטלר - הינה כוח מניע חזק מאין כמוהו - בעיקר כשזה נוצר בילדות המוקדמת של הזכר.
אדולף היטלר התנגד נחרצות ובאופן מוחלט לאביו, שנא אותו בשל התעללותו בו - הן הפיזית, הן המינית, הן המילולית - ועל כן, לכשבגר, "עשה הכל ההפך הגמור מאביו ", כאמור, ובשל אישנאתו של אביו את היהודים, ובשל עובדת היותו בעצמו חצייהודי, בחר אדולף היטלר - וליתר דיוק, הילד הפגוע שבתוך אדולף היטלר, לכשזה התבגר כבר - לשנוא ביתר שאת את כל היהודים " (כל היהודים", כחלק מהטוטאליות ומהאבסולוטיות חסרת הפשרות המושרשת באישיותו, אשר ראתה דברים ב"שחור" ו"לבן" - ללא כל "אפור" ביניהם), וכך, בעיוות מחשבתו, "לנצח את אביו", "להביס את אביו", להכות אותו שוק על ירך ובעצם , כך להוכיח לאביו (אשר נפטר כשאדולף היטלר 1 היה בן )שבגללו (בגלל אביו של אדולף היטלר) ובגללו 4 בלבד, "כל היהודים" - אשר הוא חלק מהם - עכשיו נרדפים, עכשיו נשדדים, עכשיו נרצחים, כי לדעתו של אדולף היטלר היהודים הם-הם מקור הרע בעולם - כי הם כולם מיוצגים בעיניו על פי הדוגמה של אביו - מקור כל הרע בעולם - בעיניו - בגלל ההקשר האישי של מערכת היחסים הגרועה, המעוותת, האלימה, שבין האב המתעלל לבין בנו חסר הישע.
14

בשנאתו של אדולף היטלר את היהודים קיים נדבך תת-מודעי באדולף היטלר שמחזק את אש שנאתו כלפי אביו שלו, ולכן, ככל שאדולף היטלר שנא את אביו, כך הוא שנא את היהודים. היהודים - "כל היהודים", כאמור, ללא יוצא מן הכלל - סימלו - במוחו המעוות של אדולף היטלר - את אביו עצמו, את יהדותו של אביו עצמו, את חיבתו של אביו ליהודים ואת הערכתו הבסיסית כלפיהם - הכוללת בתוכה את הערכתו לחוכמתם ולחריצותם - ובכך שאדולף היטלר פגע - ככל שיכול היה - ביהודים, רדף אותם בכל דרך שיכול היה ואף השמיד אותם פיזית במהלך מלחמת העולם השנייה והשואה - הוא חשב שכך הוא בעצם לא רק הורג ביהודים, אלא גם - ולמען הדיוק, בעיקר - הורג באביו ואף בזיכרון של אביו, אלויס.
ככל שהוא השמיד יותר יהודים - בעיניו של אדולף היטלר - הוא השמיד עוד ועוד, ככל שהוא רק יכול - ובכל דרך שהיא - את אביו שלו.
וכך האישי - האישי ביותר שרק יכול להיות קיים, משמע, היחסים שבין האב החצי-יהודי והבן - השפיע השפעה מכרעת, מזוויעה מאין כמוה, על הכללי. משמע, על מיליונים של יהודים, אשר על לא עוול בכפם נרצחו, וזאת רק בגלל הקורלציה המעוותת שעשה אדולף היטלר ביניהם ובין אביו הפרטי.

מה חשבו הקוראים? 0 ביקורות
המלצות נוספות עבורך
דיגיטלי 29 ₪
קינדל 28 ₪
דיגיטלי 26 ₪
מודפס 88 ₪
דיגיטלי39 ₪ 31.2 ₪
קינדל38 ₪ 30.4 ₪
דיגיטלי 29 ₪
מודפס98 ₪ 49.9 ₪
עוד ספרים של לב ספרים - הוצאה לאור
עוד ספרים של דורון בראונשטיין
הירשמו לרשימת התפוצה של ביבוקס
Powered by blacknet.co.il