דף הבית > יהודים: העם הנבחר

יהודים: העם הנבחר

         
תקציר
עמודים:48 תאריך הוצאה לאור: 04-2020 "הגן היהודי", אשר נכון לכתיבת מסה מחקרית זו, שנת 2019, טרם נחקר, וכולי תקווה שייחקר - לעומקיו - בעתיד לבוא, הוא-הוא אשר "מבודד" את כל היהודים משאר הלא-יהודים בעול־ מנו, הוא-הוא אשר "מפריד" ו"מבדל" אותם משאר בני האדם הלא-יהודים והוא-הוא, בסופו של דבר, באופן המזוקק ביותר, הדבר שמייחד, שהופך, כל יהודי - ליהודי שהוא: על שלל מרכי־ ביו ואיפיוניו היהודיים, השונים כל כך במהותם - מן הבחינה הגנטית - מאיפיוניהם של כל הלא-יהודים באשר הם. גן יהודי זה כולל בתוכו הן את הטוב המזוקק אשר קיים ביהודים, הן את הרע המזוקק אשר קיים ביהודים. אם תרצו, הן את החיובי ביותר והן את השלילי ביותר, אשר שניהם - כאחד - טבועים ביהודי מעצם קיומו, מעצם היוולדו, או במילה אחת, המסמלת את כל זה ועוד: מן הבחינה הגנטית. הגאונות היהודית, היצירתיות היהודית, המעוף היהודי, התעוזה היהודית, מציאת הפתרונות היהודית וההישרדות הקיומית היהודית - הישרדות אשר באה לידי ביטוי משך כל הדורות, כאמור - הינה עקב - בזכות ובגלל - אותו "הגן היהודי" המולד, הטבוע בכל יהודי ויהודייה מעצם היוולדם, בגנום שלהם. גן זה כמובן נמצא בתוך המוח היהודי: מוח טוב יותר בזכות אותו "גן יהודי" מכל מוח לא-יהודי - ללא יוצא מן הכלל. מוח זה מבסס את היהודים כ"גזע עליון", או אם תרצו, כ"מוח עליון", הכולל מתוקף הווייתו את האינטליגנציה היהודית (הגדרה ידועה מזה עידן ועידנים - ואשר מובאת פעמים רבות בקונוטציה חיובית או שלילית). וזוהי - במאמר מוסגר - הסיבה לשורש האנטישמיות התמידית בעולם כולו, בפרק זמן ספציפי זה או אחר ולמשך כל ההיסטוריה.
פרק ראשון

הקדמה

 

אפתח בציון עובדה זו: אינני אוהב הכללות באשר הן. למען הדיוק: אני מתעב אותן. הכיצד ניתן להכליל קבוצה שלמה ו"להעניק" לה תכונות אופי, הגדרות, איפיונים כאלה ואחרים, רק בגלל שהיא "קבוצה"? והרי ידוע הדבר משחר ההיסטוריה שכל אדם הינו אינדיבידואל חד-משמעי וייחודי מאין כמוהו בעל סך מרכיבים, תכונות ואיפיונים-מאפיינים יוצאי דופן, השייכים אך ורק לו, לחייו, לקיומו הייחודי הוא.

עם זאת - ובהפרה בוטה של משפטי הקודם - ישנן תכונות מסוימות אשר החברה ככלל "מפתחת" כלפי קבוצה זו או אחרת - תהא זו קבוצה אתנית, קבוצה מגדרית או קבוצה מגזרית.

החברה "אשמה" בכך שהיא-היא זו אשר "מדביקה סטיגמות" כאלו ואחרות על קבוצה זו או אחרת, ודבר זה נעשה משום שהדבר מקל על החברה את הבנתה של אותה הקבוצה, את אורח חייה, את מרקמה ואת משמעותה - או אם תרצו, אף את אופייה בכללותו הגסה, הכוללנית.

סטיגמות רבות, מעצם קיומן, הינן בעלות משמעות שלילית ולא בכדי: הסטיגמה הופכת את ההמון של הקבוצה - ואת כל האינדיבידואלים הייחודיים מאין כמוהם היוצרים את הקבוצה, המשתייכים אליה, המרכיבים אותה - למיעוט, מדללת אותו, משטחת אותו והופכת אותו ל"קל יותר להגדרה" מצד הרוב.

הרוב מחפש דרכים להקל על עצמו בהגדרת המיעוט (אם האתני, המגדרי, המגזרי וכו', כאמור) וברוב המקרים חוטא בכך שהוא מוצא את השלילי ביותר אשר קיים - כביכול, כמובן, יש להדגיש - באותה הקבוצה.

היהודים, הנושא בו אני עוסק במסה זו, מרתקים אותי מאז ומתמיד - ליתר דיוק, מאז שאני זוכר את עצמי. בראש ובראשונה מן הסיבה הפשוטה, הבסיסית-קיומית ביותר, שאני עצמי יהודי - ונצר ליהודים מדורי דורות. הוריי ילידי רומניה וכך גם אבות אבותיהם. אני יהודי במאת האחוזים וגאה בכך מאוד. ללא יהדותי - הזורמת בעורקיי, אשר ירשתי אותה באופן גנטי ממשפחתי - לא הייתי כל מה שהנני, והגדרת קיומי - במהותה הייחודית - לא הייתה שרירה וקיימת כפי שהיא כיום.

 

*

 

במסה מחקרית זו איכנס, בין היתר, לעומק הסיבה - המושרשת מזה עידן ועידנים - שבגינה היהודים הינם כה שנואים. אקדים ואומר כי הסיבה העיקרית היא כמובן מפאת הקנאה שהם מעוררים משך דורות - ולמען הדיוק, כל זמן קיומם על פני האדמה - וזאת בזכות חוכמתם הרבה והמגוונת (הן חוכמתם מבחינת האינטלקט, האינטליגנציה הרבה - שלא לומר העצומה במרבית המקרים - שלהם, הן חוכמתם הפילוסופית, הן חוכמתם המתמטית, הן חוכמתם העסקית-כלכלית), חריצותם אשר איננה יודעת שיעור ואשר אין לה אח ורע מבין כל העמים, יצירתיותם יוצאת הדופן ועצם הישרדותם הפלאית (יש שיאמרו - בעיקר שונאי היהודים - שהיכן שאתה זורק יהודי - גם ללא כלום - הוא ימצא דרך לשרוד, לפרוח ובסופו של דבר - להצליח).

חשוב לציין: עמים רבים, קדומים מאין כמוהם, "התחילו את חייהם", "חלקו את נקודת הזינוק", יחד עם היהודים, אך לא שרדו ולא צלחו את מבחן הזמן, ועם הזמן נכחדו לחלוטין (או כמעט לחלוטין), וזאת בזמן שהיהודים שרדו עוד שרדו, וליתר דיוק, "ניצחו את הזמן" ואף את קורותיו (האיומים במקרים כה רבים עבור היהודים, אשר "נשנאו" במשך דורות, הוכו, הושפלו, נבזזו ונרצחו ברבים).

היהודים, אם כן, הינם השורדים האולטימטיביים. ולא רק שורדים, כי אם גם שורדים-מנצחים. על אף השנאה שלה הם "זוכים" משך דורות על גבי דורות, אותה אנטישמיות נלוזה ורבת-פנים, הצליחו היהודים לכונן מדינה משלהם, את מדינת היהודים היחידה בעולם, הלא היא מדינת ישראל.

עובדה זו בלבד הינה בגדר נס - פלא של ממש - אשר מעורר את יראת הגויים ואת חיזוק אמונתם - והבנתם - כי היהודים טובים יותר מהם (עובדה אשר ארחיב אודותיה בהמשך מסה מחקרית זו).

כיהודי בעצמי, כאמור - הגאה ביהדותו עד מאוד, כפי שציינתי, ומייחס ליהדותו את שלל כישוריו ויכולותיו הקיומיים - אני גאה להיכנס אל עובי הקורה של נושא חשוב זה, אשר הרלבנטיות שלו תקפה כיום כפי שהייתה תקפה בעבר וכפי שתהיה תקפה כל עוד העולם הזה קיים.

כל עוד קיימת שנאה בעולם, כל עוד האנטישמיות האיומה חיה ונושמת, חשוב להבין את כוחה של היהדות, את כוחם של היהודים באשר הם ואת העובדה המחוללת שלא משנה מה שקרה ולא משנה מה שעתיד לקרות, היהודים בכלל והיהדות בפרט תמיד תנצח את כל קורותיה ותשרוד כל קושי, כל שנאה, כל קנאה וכל אנטישמיות אשר תופנה לעברה.

 

 

פרק ראשון - ופורץ דרך: "הגן היהודי": גן אשר טרם נחקר

 

בחרתי לפתוח בפרק ראשון זה, בדבר החשוב ביותר - אם תרצו, בדבר החשוב מכל - המייחד את כל היהודים באשר הם, והוא "הגן היהודי".

"הגן היהודי", אשר נכון לכתיבת מסה מחקרית זו, שנת 2019, טרם נחקר, וכולי תקווה שייחקר - לעומקיו - בעתיד לבוא, הוא-הוא אשר "מבודד" את כל היהודים משאר הלא-יהודים בעולמנו, הוא-הוא אשר "מפריד" ו"מבדל" אותם משאר בני האדם הלא-יהודים והוא-הוא, בסופו של דבר, באופן המזוקק ביותר, הדבר שמייחד, שהופך, כל יהודי - ליהודי שהוא: על שלל מרכיביו ואיפיוניו היהודיים, השונים כל כך במהותם - מן הבחינה הגנטית - מאיפיוניהם של כל הלא-יהודים באשר הם.

גן יהודי זה כולל בתוכו הן את הטוב המזוקק אשר קיים ביהודים, הן את הרע המזוקק אשר קיים ביהודים. אם תרצו, הן את החיובי ביותר והן את השלילי ביותר, אשר שניהם - כאחד - טבועים ביהודי מעצם קיומו, מעצם היוולדו, או במילה אחת, המסמלת את כל זה ועוד: מן הבחינה הגנטית.

הגאונות היהודית, היצירתיות היהודית, המעוף היהודי, התעוזה היהודית, מציאת הפתרונות היהודית וההישרדות הקיומית היהודית - הישרדות אשר באה לידי ביטוי משך כל הדורות, כאמור - הינה עקב - בזכות ובגלל - אותו "הגן היהודי" המולד, הטבוע בכל יהודי ויהודייה מעצם היוולדם, בגנום שלהם.

גן זה כמובן נמצא בתוך המוח היהודי: מוח טוב יותר בזכות אותו "גן יהודי" מכל מוח לא-יהודי - ללא יוצא מן הכלל. מוח זה מבסס את היהודים כ"גזע עליון", או אם תרצו, כ"מוח עליון", הכולל מתוקף הווייתו את האינטליגנציה היהודית (הגדרה ידועה מזה עידן ועידנים - ואשר מובאת פעמים רבות בקונוטציה חיובית או שלילית).

וזוהי - במאמר מוסגר - הסיבה לשורש האנטישמיות התמידית, בעולם כולו, בפרק זמן ספציפי זה או אחר ובמהלך כל ההיסטוריה.

"הגן היהודי", אשר כולל בתוכו את כל אותן תכונות יהודיות ידועות לאשורן: גאונות, חריצות, התמדה, יצירתיות, מעוף, הישרדותיות וכו', גורם לקנאה אצל הלא-יהודים באשר הם במהלך כל ההיסטוריה (זוהי הסיבה העיקרית, הבסיסית מיסודה, ולא הסיבה המוטעית הרווחת כי לטענת לא-יהודים רבים, היהודים הם-הם אלו אשר רצחו את ישו - יהודי מעצם קיומו - נושא שארחיב אודותיו בהמשך).

 

*

 

לשם הדוגמה, כמה יהודים זכו בפרסי נובל - לסוגיהם - במהלך ההיסטוריה? הרבה יותר מלא-יהודים.

כמה ממציאי פטנטים - וסטארט-אפים - פורצי דרך יהודים היו קיימים בעולמנו - ועדיין קיימים?

כמה משפטנים דגולים, עורכי דין מהטובים ביותר, מדענים, חוקרים, רופאים יוצאי דופן, מצילי חיים, יהודים, היו בעולמנו ועדיין קיימים בתוכנו?

כמה כלכלנים יהודים מהפכניים ישנם? מובילי דעת קהל יהודים? אמנים דגולים יהודים? זמרים יהודים? שחקנים יהודים? קומיקאים יהודים? סופרים יהודים? מחזאים יהודים? תסריטאים יהודים?

האם מישהו יכול לדמיין - לפחות בשנת 2019, שנת כתיבת מסה מחקרית זו - עולם ללא פייסבוק, אותה רשת חברתית חובקת-כל, אשר הקים מארק צוקרברג היהודי?

האם מישהו יכול לדמיין עולם ללא סרטיו של וודי אלן? או סטיבן ספילברג? ללא יצירתו של ג'רי סיינפלד? לארי דיוויד? מל ברוקס? איימי שומר?

האם מישהו יכול לדמיין עולם ללא המורשת המשפטית, החוקים שהעבירה, השופטת היהודייה פורצת הדרך ושוברת תקרת הזכוכית הנשית רות ביידר גינסברג?

ללא האימפריה הכלכלית של גאון הפיננסים מייקל בלומברג?

ללא שירתו של אלן גינסברג?

ללא ספריהם של פרנץ קפקא? רומן גארי? מרסל פרוסט? גרטרוד שטיין?

ללא מחזותיו של ארתור מילר?

ללא שיריה - וסרטיה - של ברברה סטרייסנד?

ללא ההומור של בט מידלר?

ללא כל שיצר אלברט איינשטיין? וברוך שפינוזה?

ללא כתביו ומחקריו של זיגמונד פרויד?

ללא חזונו של בנימין זאב הרצל?

ללא החיסון המוצלח הראשון נגד פוליו שיצר יונה סאלק?

ללא האקטיביזם פורץ הדרך - כל אחת ואחד בתחומו - של גלוריה סטיינם (לפמיניזם ולשחרור האישה במאה ה-20) ושל הארווי מילק (להומוסקסואליות, קבלת הומוסקסואלים ושיוויון זכויות להומוסקסואלים, אף הוא במאה ה-20)?

 

*

 

הרי העולם ללא אלברט איינשטיין לא היה אותו עולם כפי שאנו מכירים אותו כיום.

כך גם עולם ללא הרשת החברתית פייסבוק אשר הקים מארק צוקרברג.

ללא זיגמונד פרויד הכל היה נראה, נתפש ומובן אחרת מכפי שהוא מובן ונתפש כיום, וכן הלאה וכן הלאה.

ובכן, בסיכומו של דבר, יהודים אלו, המייצגים מיעוט נרדף לאורך כל ההיסטוריה, מהווים - כמדגם מייצג זעיר ביותר מבין כל כך הרבה יהודים גאונים, מבריקים, יוצאי דופן - את הכוח היהודי, את החשיבות היהודית, את היצירה היצירתית ביותר - על כל פניה וגווניה באשר הם - היהודית, ומעל הכל - את הגנום היהודי, את אותו "הגן היהודי" החשוב כל כך - חשוב מאין כמוהו - אשר כאמור, טרם נחקר.

גן זה הוא חלק אינטגרלי מן הדי.אן.איי היהודי הקיים בדמו ובדמה של כל יהודי ויהודייה. זהו, אם תרצו, "גן היסטורי", בן אינספור שנים, המכיל בתוכו יצירה, גאונות, אמביציה-שאפתנות וחשיבה אחרת לחלוטין מכל חשיבה לא-יהודית, אשר טמון - גנטית - מדורי דורות, בכל יהודי ויהודייה ומתפתח עם השנים, ואשר מלבד גאונות יצירתית ומחשבתית כולל בחובו גם גאונות עסקית וכלכלית, ולכן יהודים רבים כה טובים בתחומי העסקים והמסחר. לא בזכות שום דבר אחר - מלבד "הגן היהודי", הטמון בהם כגרעין של פרי המכיל בתוכו את כל הכישורים המולדים הללו (ביניהם, בין היתר, כפי שהזכרתי מוקדם יותר, חריצות, התמדה, מחשבה יצירתית מאין כמוה, מעוף, תעוזה עסקית ולקיחת סיכונים תוך כדי הבנתם וחישובם טרם ביצועם ועוד תכונות ואיפיונים רבים אחרים הבאים לידי ביטוי בחייהם - בין אם הם מבינים ומודעים לעובדת היות גן זה קיים בתוכם, משתמשים בו ומנצלים את קיומו בתוכם ככל שהם רק יכולים, בין אם הם אינם מודעים לקיומו בתוכם כלל וכלל).

היהדות, אם כן, איננה רק דת כלל וכלל כי אם, אם תרצו, "ישות גנטית" בעלת מערך גנטי המקיף את כל היהודים - באשר הם, בכל עת בהיסטוריה האנושית הקיומית על פני האדמה.

זהו יתרון גנטי, אשר טרם הוכח לאשורו ואשר יוכח ללא כל ספק בעתיד לבוא במחקרים מדעיים מדויקים אשר יוכיחו הלכה למעשה את עליונות הגזע היהודי על פני כל שאר הגזעים הקיימים בעולמנו. על כן, לתפישתי, היהודים הינם - אם ירצו בכך, אם לאו - "גזע נבדל" מעצם קיומו, מעצם הגדרתו, היות והיהודים "שונים גנטית", בעלי "קיימות גנטית", "נראות גנטית" ואף "בולטות גנטית" חריגה, וזאת בנוסף להיותם מיעוט מזערי מבני האדם בעולם.

חשוב להדגיש כי בכל עת - על אף "קטנותם המספרית-דמוגרפית" חסרת התקדים של היהודים - הצלחותיהם - בכל תחום אשר הם פנו אליו - היו אף הם חסרי תקדים בכל קנה מידה.

ראוי לציין בהקשר זה פרט חשוב מאין כמוהו: מחלות תורשתיות רבות קיימות אצל יהודים ואצל יהודים בלבד - דבר המעיד ללא כל צל של ספק על קשר יהודי-גנטי.

כמו כן, קיימים גנים משותפים הקיימים אך ורק אצל יהודים (וגם גנים אלו מובדלים בין "גנים של יהודים אשכנזים" לעומת "גנים של יהודים לא-אשכנזים", אך ראוי לציין בהקשר זה שרבים מהיהודים האשכנזים הינם צאצאיהם של מגורשי ספרד אשר נפוצו לשלל מדינות אירופה, כך שהכיצד ניתן יהיה לזהות במדויק - ולהגדיר במדויק - מיהו "יהודי אשכנזי" ומיהו "יהודי לא-אשכנזי"?).

שוב אציין עובדה זו אשר היא בסיס איתן למחקרי זה: ישנם גנים יהודים אשר הם-הם האחראיים הבלעדיים, החזקים ביותר, מתוקף היותם גנטיים, מולדים, מושרשים באדם - בדיוק כמו שאצל הציפורים מושרשת עבודת הקינון, בניית הקן, האכלת הגוזלים וכו' - ההופכים את האדם היהודי לאדם היהודי אשר הוא. נהיר לי כשמש שבעתיד לבוא גנים יהודיים אלו יבודדו ויפוענחו בתנאי מעבדה ויוכח הדבר שהם-הם הבסיס של "הגן היהודי", או אם תרצו, של הגנום/הגניוס היהודי כולו, לאשורו.

מה חשבו הקוראים? 0 ביקורות
המלצות נוספות עבורך
דיגיטלי 29 ₪
קינדל 28 ₪
דיגיטלי 26 ₪
מודפס 88 ₪
דיגיטלי39 ₪ 31.2 ₪
קינדל38 ₪ 30.4 ₪
דיגיטלי 29 ₪
מודפס98 ₪ 49.9 ₪
עוד ספרים של לב ספרים - הוצאה לאור
עוד ספרים של דורון בראונשטיין
הירשמו לרשימת התפוצה של ביבוקס
Powered by blacknet.co.il