דף הבית > יסודות המיינדפולנס איך לריב
יסודות המיינדפולנס איך לריב
הוצאה: תכלת - הוצאה לאור
קטגוריה: ספרי פנאי
מספר עמודים: 128

יסודות המיינדפולנס איך לריב

         
תקציר

רבים היו שמחים לוותר על רגשות לא נעימים כמו כעס, ייאוש או תסכול. אך האם קיימת דרך חליפת להתמודד עם התנגשויות בין אישיות או עם רגשות מתסכלים, שהם חלק בלתי נפרד מחיינו?

 

ב"איך לריב" נלמד להפוך חילוקי דעות להזדמנות של פיוס וחמלה, ולתעל רגשות שליליים לתהליכי צמיחה אישית.

 

*

 

תיך נאת האן, נזיר הזן החשוב של תקופתנו (1927-2022) האמין כי ניתן לחולל שינוי חברתי בעזרת עקרונות האתיקה הבודהיסטית.

 

בסדרת ספרי "יסודות המיינדפולנס" שכתב הוא דן בהיבטים שונים של חיי היומיום שלנו ומלמד כיצד לתרגל תשומת לב כדרך חיים, מתוך מודעות מלאה.

פרק ראשון

לפתוח את הדלת

לאורך ההיסטוריה האנושית, מעולם לא היו לנו כל כך הרבה אמצעי תקשורת כפי שיש לנו היום — טלוויזיה, רדיו, טלפון, פקס, דואר אלקטרוני, אינטרנט — ובכל זאת נשארנו אִיים, עם מעט תקשורת אמיתית בינינו. כשאיננו יכולים לתקשר, אנחנו סובלים, ומוציאים את הסבל שלנו על אנשים אחרים. אנחנו יכולים למצוא דרכים לפתוח שוב את דלתות התקשורת.

המקום שבו מתחילה מריבה

כשמישהו אומר לכם משהו לא נעים, ייתכן שתרצו להשיב לו כגמולו תכף ומיד. זה המקום שבו מתחילה מריבה. זהו אופן תגובה הרגלי המייצר מסלול חרוש ומוכר במוחכם. כאשר אתם נוהגים באותו מסלול עצבי שוב ושוב, הוא נעשה הרגל. לעתים קרובות מאוד המסלול הזה מוביל לכעס, פחד או השתוקקות. מספיקה לכם אלפית שנייה כדי שתגיעו לאותו יעד: כעס ורצון להעניש את מי שהעז לגרום לכם לסבול. התודעה והמוח הם גמישים מטבעם. אתם יכולים לשנות את תודעתכם, את המוח שלכם ואת הדרך שבה אתם חושבים ומרגישים. בעזרת תרגול, תוכלו לייצר מסלולים עצביים חדשים המובילים להבנה, חמלה, אהבה וסליחה. תשומת לב ותובנה יכולות לנתב אתכם למסלול עצבי חדש.

הפסקה

נניח שמישהו בדיוק אמר לכם משהו לא נעים. מילותיו וצליל קולו גורמים לכם תחושה לא נעימה. אתם מאמינים שהוא מנסה לגרום לכם סבל. מובן שאתם חשים רצון להגיב, להגיד משהו בחזרה. אתם מרגישים שאם תוכלו לבטא את כעסכם, אם תוכלו לגרום לו סבל, תחוו הקלה. רובנו מגיבים כך. אלא שתשומת לב יכולה לעזור לנו לעצור לרגע ולהיעשות ערים לכעס שמצטבר בתוכנו. עצירה נותנת לנו הזדמנות להכיר בכעסנו ולהתמיר אותו. כאשר אנחנו חשים שמתעוררים בתוכנו כעס, רוגז או התרעמות, אנחנו לוקחים הפסקה. אנחנו נעצרים, ומיד חוזרים אל הנשימה שלנו. אנחנו לא אומרים או עושים שום דבר כאשר יש בתוכנו סוג כזה של אנרגיה, כדי לא לגרום לקונפליקט להסלים. אנחנו מחכים עד שנהיה שוב רגועים. היכולת לעצור היא המתנה הגדולה ביותר. היא נותנת לנו את ההזדמנות להביא לעולם יותר אהבה וחמלה, במקום יותר כעס וסבל.

מה חשבו הקוראים? 0 ביקורות
המלצות נוספות עבורך
דיגיטלי 44 ₪
קינדל 44 ₪
דיגיטלי 42 ₪
מודפס 98 ₪
דיגיטלי 45 ₪
מודפס 101 ₪
עוד ספרים של תכלת - הוצאה לאור
עוד ספרים של תיך נאת האן
הירשמו לרשימת התפוצה של ביבוקס
Powered by blacknet.co.il